Εισήγηση

Εμφάνιση
id 12
Τίτλος Σκηνοθετώντας μεγάλα ομαδικά εικαστικά έργα στο σχολείο!
Ονοματεπώνυμο Μαργαρίτα Σταυράκη
Συνεδρία ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 12:00]
Αίθουσα 311
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Μια σύντομη παρουσίαση στην εικαστική δημιουργία ομαδικών εργασιών και πως αυτή συμβάλλει στην ένταξη των μαθητών στην μαθητική κοινότητα.

 

  • Η δημιουργία ενός ομαδικού εικαστικού έργου γίνεται εργαλείο, για την κατανόηση βασικών εικαστικών και πολιτισμικών εννοιών
  • Η δημιουργική ομάδα με λίγα υλικά και πολύ θέληση μεταμορφώνει και οικειοποιείται το χώρος γύρω της
  • Μέσω των ομαδικών εργασιών απελευθερώνεται η δημιουργικότητα των μαθητών και αναπτύσσονται υγιείς σχέσεις μεταξύ τους
  • Ο ρόλος του “σκηνοθέτη” εκπαιδευτικού σε όλη την παραπάνω διαδικασία

 

Η εισήγηση θα χρησιμοποιήσει τρεις ομάδες εργασιών που έγιναν στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και το λύκειο αντίστοιχα, προκειμένου να αναπτύξει τις παραπάνω θέσεις. Θα γίνει παρουσίαση του εκπαιδευτικού πλαισίου και των πρακτικών συνθηκών μέσα στις οποίες έγιναν οι εργασίες, αλλά θα παρουσιαστούν και διαφοροποιήσεις αυτών όταν οι συνθήκες αλλάζουν. Οι εργασίες αγγίζουν ένα μεγάλο εύρος της εικαστικής δημιουργίας, από ομαδικά κολλάζ, ανάγλυφα με μικτές τεχνικές, κατασκευές τριών διαστάσεων, έως ομαδική ζωγραφική σε χαρτί και τοιχογραφίες στους χώρους του σχολείου. Όλες οι εργασίες έγιναν με ομάδες που έχω “σκηνοθετήσει” στη δεκαπενταετή εκπαιδευτική μου καριέρα, στην ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση και τα συμπεράσματα που θα παρουσιαστούν έχουν διεξαχθεί μέσω βιωματικής  προσέγγισης.

 

Θα μιλήσουμε επίσης για καλές πρακτικές  που μπορούμε να ακολουθούμε στη δημιουργία τέτοιων έργων που έχουν πολλές απαιτήσεις. Αλλά και για καλές πρακτικές στον συντονισμό μιας ομάδας από τα πρώτα βήματα διαμόρφωσης της, μέχρι την τελική φάση ολοκλήρωσης και παρουσίασης του έργου. Θα αναφερθούμε στις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουμε, αλλά και τα λάθη που δεν πρέπει να κάνουμε. Τέλος, θα δούμε μια μεγάλη σειρά ομαδικών έργων που έγιναν με πολύ κόπο, αλλά ικανοποίησαν (έως και έδωσαν διέξοδο!) τόσο στους συμμετέχοντες, όσο και στους θεατές που τα απόλαυσαν. 

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Μαργαρίτα Σταυράκη είναι εικαστικός με θεωρητική και πρακτική αναζήτηση στην σχέση χώρου, εικόνας και αφήγησης. Κατέχει Master πτυχίο στις Καλές Τέχνες και την Σκηνογραφία από το London Institute - Central Saint Martins/ Αγγλία-Ολλανδία, με ειδίκευση στις Νέες Τεχνολογίες και την Τέχνη από την σχολή HGK/ Ελβετία (2001). Για τις μεταπτυχιακές της σπουδές έλαβε την υποτροφία του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής».
Ολοκλήρωσε τις πρώτες της σπουδές στη Ζωγραφική και την Σκηνογραφία στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών/ Ελλάδα και στην Academia di Belle Arti di Brera/ Ιταλία(1999).

 

Εργάζεται από το 2003 έως και σήμερα διδάσκοντας Εικαστικά, Σκηνογραφία και Νέα Μέσα σε μουσεία, οργανισμούς, σχολές κατάρτισης, αλλά και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση (Λεόντειος Λύκειο -Εκπαιδευτήριο Χρ. Σμύρνης) Α/θμια και στη δημόσια B/θμια.

 

Έχει γράψει τον Οδηγό Σπουδών για τα Καλλιτεχνικά Λύκεια στα μαθήματα " Σκηνογραφία & Ενδυματολογία" και "Προσωπείο & Σκηνικό Αντικείμενο" (ΙΕΠ 2015). Επιπλέον, συμμετέχει με εισηγήσεις & εργαστήρια σε συνέδρια, σεμινάρια και συναντήσεις τέχνης.


Είναι ιδρυτικό μέλος και καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας Βίντεο Τέχνης Μηδέν (2005 έως σήμερα). Διοργανώνει και επιμελείται προβολές, εκθέσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα για τη βίντεο τέχνη, ενώ παράλληλα παρουσιάζει ενότητες βίντεο τέχνης σε διεθνή φεστιβάλ, μουσεία και χώρους τέχνης.

Συμμετέχει με εικαστικά έργα της, επιτόπιες εγκαταστάσεις και βίντεο σε εκθέσεις και εικαστικές συναντήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.                                                                           

 

Έχει συνεργαστεί για τουλάχιστον μία δεκαετία με ανερχόμενες ομάδες χορού, θεάτρου και μουσικής, που κάνουν χρήση Νέων Μέσων.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Εικαστικά