Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Διαθεσιμότητα: απομένουν λίγες θέσεις

Εμφάνιση
id 166
Τίτλος Πειραματικές δράσεις καλλιτεχνικής πρακτικής:Ένα διαφορετικό εργοτάξιο
Ονοματεπώνυμο Ελένη Φουντουλάκη
Συνεδρία Ψηφιακή και ζωντανή καλλιτεχνική δημιουργία στο σχολείο [εργαστήρια] [ 16:00]
Αίθουσα 628
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Στη συγκεκριμένη παρουσίαση, που θα γίνει στα πλαίσια  Καλές Πρακτικές, θα συνοψιστεί η καταγραφή μιας ποικιλότροπης διαδικασίας, ενός εικαστικού και παιδαγωγικού πρότζεκτ, με μαθητές σε σχολεία της Α/βαθμιας εκπαίδευσης, που έδωσε πνοή και σώμα σ’ ένα σπονδυλωτό, κινητό εργαστήριο, καταλήγοντας σε συμμετοχικά έργα. Αυτά τα έργα αφορούσαν στον επιμέρους επανασχεδιασμό του σχολείου, ενσωματώνοντας στο εσωτερικό του ένα εφήμερο ανάπτυγμα χώρου, που ενθάρρυνε την «ποιητική σκέψη του σώματος»,  καθώς εξέταζε επίσης, πώς η δημιουργικότητα μπορεί να εννοιολογηθεί ως πολιτική και κοινωνική πράξη, η οποία ενθαρρύνει μία βαθιά και με νόημα δέσμευση, όπου ο καθένας, με το δικό του ρυθμό, βρίσκει αξία σ΄ αυτό που γίνεται και τρόπους να ταυτιστεί. Κατασκευάζοντας συλλογικά μία ελάχιστη χωρική δομή, πειραματιστήκαμε την πιθανότητα μιας ιδιόμορφης κατοίκησης που διαμορφώθηκε απ΄ τη συνθήκη ενοίκησής της. Ένας χώρος όπου τα παιδιά θα λάμβαναν αποφάσεις και θα έβρισκαν τρόπους εφαρμογής και σύμπραξης με τους δασκάλους, τροφοδοτώντας έτσι μία οικονομία που βασίζεται στην ανταλλαγή ιδεών και στο συμπράττειν. Στην ουσία, αυτό το εγχείρημα ήταν ένα πείραμα στα πλαίσια του μαθήματος  εικαστικών, που κατά τη διάρκειά του, τα παιδιά με την έμπρακτη υποστήριξη των δασκάλων και των γονιών, μυήθηκαν όχι μονάχα σε μια δημιουργία  προσωπικών έργων κλειστής φόρμας, παθητικά στις αλλαγές του χρόνου, αλλά στην κατανόηση και δομή ενός έργου, που σύμφωνα με τον Oscar Hansen ακουμπάει στις διδαχές της οργανικής τέχνης, χαρακτηριζόμενη από μια μεγάλη ελαστικότητα, επιτρέποντας αλλαγές στη  μορφολογία του έργου, στο μέτρο που τα ετερόκλητα μέρη του (συνδημιουργοί) πρόκειται να το καθορίσουν.

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Φουντουλάκη Ελένη είναι πτυχιούχος της Ανώτατης Σχολής Κ. Τεχνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο πειραματικό και ερευνητικό ίδρυμα τεχνών ΙΗΕΑP στο Παρίσι, Γαλλία. Το 2017, οργανώνει εργαστήρια τέχνης στο νοσοκομείο των φυλακών Κορυδαλλού, στην πτέρυγα των οροθετικών, και στη δομή προσφύγων στο ελληνικό. Μελετώντας και παρατηρώντας πώς διαμορφώνεται η μάθηση σ’ ένα πλαίσιο όπου κυριαρχεί η απουσία της προφορικής έκφρασης της γλώσσας, σχεδιάζει βιωματικά εργαστήρια στο 1ο και 3ο ειδικό σχολείο Χανίων, δίνοντας βάση στη σχέση που θεσπίζει το σώμα με το υλικό. Τον Αύγουστο του 2016, συμμετείχε στην ομάδα σχεδιασμού εικαστικού και εκπαιδευτικού πρότζεκτ “ Ceci n’est pas une ecole ” και ανέλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συνεργατικού έργου με παιδιά σε γειτονιές του Porto-Novo, Μπενίν, Αφρική. Δίδαξε για πέντε χρόνια στα Εργαστήρια Τέχνης του Δήμου Κορυδαλλού (Δίκτυο εικαστικών εργαστηρίων ΥΠ.ΠΟ.) στα παιδικά τμήματα και στα τμήματα ενηλίκων. Οι πρώτες της σπουδές είναι η γαλλική γλώσσα και φιλολογία, στη Φιλοσοφική Αθηνών. Τώρα διδάσκει στην Α/Βάθμια εκπαίδευση

Διάρκεια 45'
Τέχνη Εικαστικά