Εισήγηση

Εμφάνιση
id 190
Τίτλος Περιβαλλοντική τέχνη και Αισθητική Αγωγή
Ονοματεπώνυμο Αναστασία Τσετουλίδου
Συνεδρία ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 12:00]
Αίθουσα 311
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Με αφορμή ένα project και μία δράση που πραγματοποιήθηκαν με θέμα την περιβαλλοντική τέχνη θα δούμε την ψυχοπαιδαγωγική τους διάσταση.

Αρχικά τα παιδιά της Δ΄ Δημοτικού  διδάχτηκαν την Land Art-Earthworks και Environmental art και γνώρισαν δύο εκπροσώπους της περιβαλλοντικής τέχνης , τους  Andy Goldsworthy και Nils Udo. Είδαν έργα τους, προβληματίστηκαν για το οικολογικό μήνυμα που αποπνέουν και γνώρισαν την έννοια του εφήμερου στην τέχνη.

 Στη συνέχεια στο πρώτο project, που έγινε σε συνεργασία με μια δασκάλα με θέμα το ¨νερό¨, πήγαμε στη λίμνη Κορώνεια όπου δημιούργησαν τα παιδιά μέσα στο νερό και στη δράση πήγαμε στο δάσος του  Σέϊχ Σου. Εργάστηκαν χρησιμοποιώντας υλικά της φύσης και επηρεασμένα καθώς ήταν από τις δουλειές των καλλιτεχνών έφεραν μαζί τους πέταλα, σπόρους, μπαχαρικά…αλευρόκολλα και αυτοσχεδίασαν . Το αποτέλεσμα ήταν έργα εξαιρετικά και ευφάνταστα τα οποία απαθανάτισαν με την φωτογραφική τους μηχανή τα ίδια τα παιδιά.

Από παιδαγωγική σκοπιά τα αποτελέσματα ήταν ακόμη πιο ενδιαφέροντα. Χωρίστηκαν σε ομάδες και συνεργάστηκαν αρμονικά . Δούλεψαν  με ενθουσιασμό και έπαιξαν ταυτόχρονα. Συντονίστηκαν μόνοι τους και ενωμένοι συνέβαλλαν στην ολοκλήρωση των έργων τους χωρίς ανταγωνισμούς και αντιπαλότητες όπως συμβαίνει συχνά όταν δουλεύουμε στην τάξη. Αξιοσημείωτη η επικοινωνιακή  συμμετοχή στο  δεύτερο project παιδιού με αυτισμό γεγονός που μας εξέπληξε όλους.

Η όλη προσπάθεια εμπεριείχε την εξερεύνηση του τόπου, την ανακάλυψη πρωτότυπων στοιχείων από την χλωρίδα και την πανίδα και την ευρηματική αξιοποίησή τους. Τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα και αβίαστα . Η χαρά ήταν διάχυτη παντού και διοχετεύτηκε στην αισθητική των έργων τους.

Με την παραπάνω προσπάθεια οι μαθητές ανακαλύπτουν τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην αισθητική και την προστασία του περιβάλλοντος. Καλλιεργούν  την περιβαλλοντική ηθική  και εντάσσονται σε μια οικοκεντρική αντίληψη του κόσμου. Η δημιουργική καλλιτεχνική εκπαίδευση συμβάλλει στη δημιουργία μιας κοινωνίας σε μια νέα σχέση με την φύση και το περιβάλλον .

Τέλος η ερευνητική -δημιουργική μάθηση συμβάλλει στη συγκρότηση της προσωπικότητας του παιδιού. Η τοποθέτηση του παιδιού στο φυσικό περιβάλλον καλλιεργεί την αίσθηση, τη συναίσθηση και το συναίσθημα.

Βιογραφικό Σημείωμα

Μικρό βιογραφικό: H Aναστασία Τσετουλίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Οικονομικό τμήμα της Ν.Ο.Ε. του Α.Π.Θ. και στη συνέχεια σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης.

Παρακολούθησε μαθήματα μεταπτυχιακού προγράμματος ψηφιακής χαρακτικής στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης. Το 1999-2001 στο ίδιο Πανεπιστήμιο παίρνει το master του διδακτορικού προγράμματος με θέμα ¨La propia pintura como idea¨.Ταυτόχρονα παρακολουθεί μαθήματα λιθογραφίας στη Σχολή Llotja.

Έχει εκθέσει σε ατομικές και συλλογικές εκθέσεις με αξιοσημείωτες την συμμετοχή στην Biennale νέων καλλιτεχνών στην πόλη Vrsac της Σερβίας και στα Διεθνή Φεστιβάλ Χαρακτικής στην Αθήνα.

Είναι μέλος στην Ένωση Ελλήνων Χαρακτών και στο Σύλλογο Αποφοίτων της ΑΣΚΤ Θεσσαλονίκης. Έργα της βρίσκονται στην πινακοθήκη του Δήμου Σταυρούπολης, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο και στη ΦΑΑΘ .

Σαν εκπαιδευτικός έχει διδάξει σε ΙΕΚ, στη δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Παρουσιάσεις :

 ΙΕΚ ΞΥΝΗ με θέμα ¨Η Ελληνική Χαρακτική¨

ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ με θέμα : ¨Οι πίνακες τραγουδούν ¨

Πρόγραμμα ERASUS+ στην Ισπανία με θέμα ¨Κωνσταντίνος Ξενάκης¨

Η Αναστασία Τσετουλίδου ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Εικαστικά