Εισήγηση

Εμφάνιση
id 192
Τίτλος Τραγουδώντας τον κύκλο της ζωής”. Το τραγούδι και ο χορός στο σχολείο ως μέσο γνωριμίας με κοινωνικές αρχές και αξίες του ανθρώπου.
Ονοματεπώνυμο Χριστίνα Βέργαδου-Μαυρουδάκη
Συνεδρία Ο ΧΟΡΟΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 12:00]
Αίθουσα Aula
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Το τραγούδι αποτελεί έναν από τους πιο προσιτούς τρόπους καλλιτεχνικής έκφρασης στα πλαίσια της σχολικής εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα είναι και ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος διδασκαλίας με έμμεσο τρόπο κοινωνικών ιδεών και ανθρώπινων αξιών σε νέους ανθρώπους. Η χορωδία, εξάλλου, ως ομάδα διδάσκει στα παιδιά τις αρχές της συνεργασίας, της πειθαρχίας και του σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της.

 

            Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το Ίδρυμα Ι. Λάτση για την υλοποίηση του προγράμματος “Μαθαίνουμε παρέα” διδάξαμε στα μέλη της σχολικής μας χορωδίας τραγούδια ελληνικά και ξένα που σχετίζονται με σημαντικούς σταθμούς της ζωής ενός ανθρώπου (τη γέννηση, την αγάπη, την εργασία, την ξενιτειά, την προσευχή, κ.λπ.). Η εμπειρία μας έδειξε ότι η ενασχόληση με αυτά τα θέματα εξοικείωσε τους μικρούς μαθητές όλων των τάξεων του δημοτικού σχολείου με ρόλους που δε γνώριζαν ή είχαν ξεχάσει. Επιχειρήσαμε να προσεγγίσουμε συναισθήματα που αναπτύσσονται σε κάθε μια από τις φάσεις της ζωής μας προετοιμάζοντας με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά για θέματα που θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον ή βοηθώντας τα να κατανοήσουν άλλα θέματα τα οποία βίωσαν σε μικρότερες ηλικίες αλλά έχουν πια ξεχάσει. Εκτός  από την κατανόηση κοινωνικών ζητημάτων και συναισθημάτων, όμως, τα παιδιά έζησαν την εμπειρία της δημιουργίας μιας μουσικής παράστασης, έγιναν τα ίδια καλλιτέχνες. Αυτό τα δίδαξε την πειθαρχία, την υπομονή και την επιμονή ενός καλλιτέχνη μέχρι να φέρει σε πέρας το έργο του και τα έκανε νιώσουν συναισθήματα ικανοποίησης και αυτοεκτίμησης με την επίτευξη του στόχου.

 

            Στην παρούσα εισήγηση παρουσιάζεται η πορεία υλοποίησης του προγράμματος “Τραγουδώντας τον κύκλο της ζωής”, κύριο αποτέλεσμα του οποίου είναι η ομώνυμη παράσταση (Θέατρο “Κνωσός”, Ιούνιος 2018), και η απήχησή του στη μαθητική κοινότητα. Συζητείται, επίσης, ο ρόλος ιδωτικών φορέων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Χριστίνα Βέργαδου είναι μουσικός και μουσικολόγος. Σπούδασε μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών όπου εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή με θέμα τη ζωή και το έργο του Επτανήσιου συνθέτη Διονύσιου Ροδοθεάτου.

            Σύστησε και διηύθυνε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017 την Παιδική Χορωδία του Κοινωνικού Ωδείου της Αθήνας. Διευθύνει, επίσης, σε συνεργασία με τον π. Γ. Γανωτή τη χορωδία του 21ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών στο οποίο διδάσκει το μάθημα της μουσικής.

            Έχει, επίσης, εργαστεί στη Μουσική Βιβλιοθήκη “Λίλιαν Βουδούρη” για αρκετά χρόνια ως υπεύθυνη του τμήματος καταλογογράφησης της βιβλιοθήκης.

            Έχει πάρει μέρος με ανακοινώσεις της σε αρκετά μουσικολογικά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου, International Musicological Society). Άρθρα της υπάρχουν δημοσιευμένα στα ελληνικά και στα αγγλικά (μουσικολογικά περιοδικά, διαδίκτυο).

            Στα κύρια ενδιαφέροντά της είναι η διάδοση της μουσικής στους νέους και η μελέτη της νεοελληνικής μουσικής.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική Χορός