Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις

Διαθεσιμότητα: δεν υπάρχουν θέσεις

Εμφάνιση
id 20
Τίτλος Κάν’το όπως στα τραγούδια των επιθεωρήσεων! Αλλάζουμε στίχους σε προϋπάρχοντα τραγούδια!
Ονοματεπώνυμο Ευγενία Καρούμπαλη
Συνεδρία Στιχουργική και μουσική εκπαίδευση [εργαστήριο] [ 15:30]
Αίθουσα 742
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Στις επιθεωρήσεις τα περισσότερα τραγούδια είναι βασισμένα σε υπάρχουσες μελωδίες στις οποίες αλλάζονται οι στίχοι για να είναι σχετικοί με τη θεματολογία της εκάστοτε επιθεώρησης. Ας μην ξεχνάμε ότι τα τραγούδια που τραγουδούσε η Σοφία Βέμπο κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού πολέμου βασίζονταν σε μελωδίες από τραγούδια που προϋπήρχαν (το τραγούδι Παιδιά, της Ελλάδος Παιδιά βασίζεται στη μελωδία του τραγουδιού Ζεχρά, το τραγούδι Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του βασίζεται στη μελωδία του τραγουδιού Πλέκει η Βάσω το προικιό της, το τραγούδι Στον πόλεμο βγαίνει ο Ιταλός βασίζεται στη μελωδία του τραγουδιού Στη Λάρ’σα βγαίνει ο Αυγερινός κτλ).

Η αλλαγή στίχων σε προϋπάρχουσα μελωδία μπορεί να είναι μία δραστηριότητα δημιουργικής γραφής για μαθητές/τριες είτε στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων είτε στο πλαίσιο μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος. 

 

Σκοπός.

Ο σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι να ασκηθούν οι εκπαιδευτικοί στην δημιουργία στίχων πάνω σε προϋπάρχουσες μελωδίες, προκειμένου να εφαρμόζουν τη διαδικασία αυτή στην εκπαιδευτική πράξη.

 

Μεθοδολογία.

Στο εργαστήριο αυτό θα χρησιμοποιηθεί η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Οι δραστηριότητες έχουν ως εξής:

  • Οι συμμετέχοντες/ουσες θα χωριστούν σε πενταμελείς ομάδες με τυχαίο διαχωρισμό.  
  • Σε κάθε ομάδα θα δοθούν τρία σενάρια από τα οποία θα διαλέξουν το ένα.
  • Η κάθε ομάδα θα επιλέξει κάποιον υπάρχον τραγούδι πάνω στο οποίο θα γράψει τους στίχους. Μέσω καταιγισμού ιδεών θα καταγράψουν ιδέες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πρωτογενές υλικό για τους στίχους. Κατά τη διαδικασία επιλογής τραγουδιού μπορούν να βοηθηθούν από τον ιστότοπο https://www.youtube.com/ μέσω των κινητών τους τηλεφώνων.
  • Η κάθε ομάδα δημιουργεί νέους στίχους χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο https://melobytes.gr/app/omoiokataliksies για εύρεση ομοιοκαταληξίών. Προκειμένου να αξιολογεί η κάθε ομάδα το έργο της θα τραγουδά τους νέους στίχους στην προϋπάρχουσα μελωδία.

Παρουσίαση του έργου της κάθε ομάδας και ηχογράφηση αυτού με τη βοήθεια του προγράμματος Audacity. Σε περίπτωση που στον τον ιστότοπο https://www.youtube.com/ υπάρχει ορχηστρικό (karaoke) του αρχικού τραγουδιού, η ηχογράφηση θα γίνει με αυτό. Σε περίπτωση που αυτό δεν συμβαίνει, η ηχογράφηση θα γίνει με συνοδεία πληκτροφόρου οργάνου από τη γράφουσα

Βιογραφικό Σημείωμα

Η κ. Καρούμπαλη Ευγενία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός μουσικής στη δημόσια δευτεροβάθμια (και περιστασιακά στην πρωτοβάθμια) εκπαίδευση από το 1998. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στις επιστήμες της Αγωγής (κατεύθυνση μουσική παιδαγωγική) (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, 2015). Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 1998). Επίσης έχει σπουδάσει πιάνο (δίπλωμα πιάνου, τάξη Μαρίνας Λαμπρινούδη) και ανώτερα θεωρητικά (πτυχίο φούγκας & ενοργάνωσης πνευστών οργάνων, τάξη Νικηφόρου Νευράκη) στο Εθνικό Ωδείο στην Αθήνα.

 Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε επιστημονικά συνέδρια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη μουσική παιδαγωγική στη γενική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τις σχολικές γιορτές και τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Μουσική