Εισήγηση
id | 227 |
---|---|
Τίτλος | Ταξιδεύοντας με τη βαλίτσα της τέχνης |
Ονοματεπώνυμο | Γεωργία Καρέλα |
Συνεδρία | Η ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΟΧΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑΣ [ 09:00] |
Αίθουσα | 311 |
Ημερομηνία | Saturday, 13 Oct 2018 |
Περίληψη | Η επαφή των μαθητών με διάφορες μορφές τέχνης, όπως η ζωγραφική, η μουσική, η λογοτεχνία, τα εικαστικά και η θεατρική αγωγή αναπτύσσει την αισθητική τους εμπειρία και καλλιεργεί τη δημιουργική τους ικανότητα. Εκτός αυτού, μπορεί να τους βοηθήσει να προσεγγίσουν έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η ελευθερία, η ισότητα ξεφεύγοντας από τις κλασικές μεθόδους διδασκαλίας και τον διδακτισμό και φτάνοντας στην απόκτηση ευαισθησίας, ικανότητας για μάθηση, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας μέσω δημιουργικών δράσεων. Η αξιοποίηση της Τέχνης για εκπαιδευτικούς σκοπούς είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει πολλούς επιστήμονες στο πέρασμα των χρόνων. Η διαμόρφωση σκεπτόμενων ατόμων αποτελεί στα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών πρωταρχικό σκοπό της εκπαίδευσης. Η παρουσία της τέχνης δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα γι’ αυτό και επηρεάζει άμεσα την εδραίωση συγκεκριμένων συνηθειών σκέψης. Έτσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσω της τέχνης καλλιεργούν τη φαντασία τους, προωθούν τη σκέψη τους και κατανοούν τον κόσμο. Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί μια δράση που εκπονήθηκε με μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου και αφορούσε την προσέγγιση της έννοιας της συλλογικότητας και της συνεργασίας και την αξία της τόσο στο πλαίσιο του σχολείου όσο και στην οικογένεια και την ευρύτερη κοινωνία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσω πινάκων ζωγραφικής ασχολήθηκαν με το εξεταζόμενο θέμα χτίζοντας οι ίδιοι τη γνώση.
|
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Εικαστικά |
Βιογραφικό Σημείωμα | Ονομάζομαι Καρέλα Γεωργία και είμαι δασκάλα με οργανική θέση στο 3ο Δ. Σ. Ν. Ψυχικού. Έχω Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στον Εκπαιδευτικό Σχεδιασμό και την Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Μονάδων από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Εκπαίδευση Ενηλίκων από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η διπλωματική μου εργασία αφορούσε την εκπαίδευση των ενηλίκων μέσω της τέχνης. Είμαι Υποψήφια Διδάκτωρ του ΠΤΔΕ (ΕΚΠΑ) στη Ρητορική. Γνωρίζω άριστα Αγγλικά και Γερμανικά. Έχω συμμετάσχει στο πρόγραμμα Jean Monnet με τίτλο BEST (Bringing Europe to School Teachers) και στο πρόγραμμα Jean Monnet με τίτλο “Europe at Schools through Art and Simulation” (Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιώς). Έχω συμμετάσχει στο πρόγραμμα Teachers4 Europe. Έχω παρακολουθήσει το Πρόγραμμα «Ευαισθητοποίηση Στελεχών και Εκπαιδευτικών της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα διακρίσεων και ισότητας των φύλων» και το Πρόγραμμα “Διαχείριση κινδύνων και κρίσεων για την ασφάλεια και υγεία στις σχολικές – εκπαιδευτικές μονάδες” στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης Έχω εισηγήσεις και κρίσεις σε συνέδρια. Είμαι μέλος της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην εκπαίδευση. Ήμουν επιμορφώτρια σε σεμινάρια και ημερίδες. |