Εισήγηση

Εμφάνιση
id 305
Τίτλος Το Tableau vivant σε Ευρωπαϊκό πλαίσιο Σύμπραξης σχολείων.
Ονοματεπώνυμο Ευαγγελία Αναγνωστάκη, Μαργαρίτα Γελαδά
Συνεδρία Η ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΟΧΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑΣ [ 09:00]
Αίθουσα 311
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Το tableau vivant είναι μια τεχνική που έχει χρησιμοποιηθεί διαχρονικά, από  την αρχαία Ελληνική μιμητική, στην "ανα-βίωση" του από τους  Βικτωριανούς, στις μεταμοντέρνες «μετα-μορφώσεις» της τέχνης της performance, του κινηματογράφου ( P.Greenaway)  και της φωτογραφίας του 20ου και 21ου αι. Τελευταία χρησιμοποιείται ευρέως για παιδαγωγικούς σκοπούς από Μουσεία και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα λόγω των πλεονεκτημάτων που προσφέρει μέσω της βιωματικής και διαδραστικής προσέγγισης της Τέχνης, της Ιστορίας και του Πολιτισμού εμπλέκοντας τους συμμετέχοντες  συναισθηματικά, κινησιολογικά και διανοητικά σε μια διαδικασία αυτογνωσίας, αλληλεπίδρασης και ετεροπροσδιορισμού. Ταυτόχρονα, οι συμμετέχοντες  μυούνται στο έργο Τέχνης, στο ιστορικό και στο χρονικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται  και βιώνουν συναισθηματική μέθεξη καθώς το δρών υποκείμενο «ενδύεται» το ρόλο που απεικονίζεται στο έργο Τέχνης.

Με στόχο την αισθητική αφύπνιση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε κοινωνικά, και ιδεολογικό-πολιτικά διαχρονικά θέματα καθώς και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων και την αναζήτηση κοινών αξιών μέσω της Ευρωπαϊκής Τέχνης, το έργο “You are the picture-Tu eres el cuadro”  «βάζει το μαθητή στο κάδρο» και «ταξιδεύει» στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα έργο της Ευρωπαϊκής Δράσης Σύμπραξης σχολείων Etwinning. Το Ελληνικό σχολείο, ένα Γενικό Λύκειο στο κέντρο της Αθήνας,  συμμετείχε με 20 μαθητές της Α΄ Λυκείου και το έργο ενσωματώθηκε στο μάθημα της Καλλιτεχνικής Παιδείας και της Αγγλικής Γλώσσας. Η διαδικασία συμπεριλάμβανε χρήση σύγχρονων τεχνικών και μέσων, όπως της φωτογραφίας, της τέχνης της performance και του Photoshop. Οι μαθητές επέλεγαν τους πίνακες, υποδύονταν ρόλους, έστηναν το σκηνικό και αναβίωναν την εποχή για την δημιουργία ενός τελικού φωτογραφικού αποτελέσματος που θυμίζει still film και βασίζεται στην τεχνική του tableau vivant  και vivant statue. Οι φωτογραφίες όλων των σχολείων που συμμετείχαν στο έργο αναρτιόνταν στην εκπαιδευτική πλατφόρμα του Etwinning και αποτελούσαν πηγή έμπνευσης για σχολιασμό, επικοινωνία και παραγωγή συνεργατικών δραστηριοτήτων στα Αγγλικά, όπως κουίζ, διαγωνισμούς, ερωτηματολόγια με στόχο την επαφή των μαθητών με το έργο τέχνης, την εποχή, τον καλλιτέχνη, τα συναισθήματα και τα καλλιτεχνικά ρεύματα.  [1]

 

 

1.Στο έργο συμμετείχαν 10 σχολεία από χώρες της Ευρώπης. Παρήχθησαν περίπου 200 φωτογραφίες tableau vivant που με τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων συμπεριλήφθηκαν σε αφίσες, βίντεο, παρουσιάσεις και στο τέλος της σχολικής χρονιάς εκτυπώθηκαν και εκτέθηκαν σε οργανωμένες εκθέσεις των σχολείων. Το έργο βραβεύτηκε: 1.στο Διαγωνισμό Move2Learn Learn2Move και οι Έλληνες μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν ένα συνεργαζόμενο Σχολείο στη Μαδρίτη και 2. στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Etwinning 2018 κερδίζοντας τη 2η θέση στην κατηγορία των Λυκείων.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Εικαστικά
Βιογραφικό Σημείωμα

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΕΛΑΔΑ είναι πτυχιούχος της ΑΣΚΤ Αθήνας  με 20ετή διδακτική εμπειρία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  Έχει παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό επιμορφωτικών σεμιναρίων και Ημερίδων . Ενδεικτικά αναφέρονται:                           

-Βιωματικό σεμινάριο, με θέμα την ευαισθητοποίηση εικαστικών στην επαγγελματική ενασχόλησή τους  με άτομα με ειδικές ανάγκες, VERY SPECIAL ARTS HELLAS  

 -Σεμινάριο επιμόρφωσης διάρκειας τριάντα (30) ωρών και τετρακοσίων (400) ωρών αντίστοιχα,  (ΕΡ.Ε.Θ.Α.) Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στα πλαίσια  του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ, με θέμα  «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» με αντικείμενο και θέμα «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ».

 -  Σεμινάρια από την Ένωση Καθηγητών  Καλλιτεχνικών Μαθημάτων

 - ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΘΕΣΕΩΝ και ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,  Ινστιτούτο Επιμόρφωσης ΕΚΔΔΑ

   ΗΜΕΡΙΔΕΣ

 - «Παιδί και κινηματογράφος» - διοργάνωση  ΠΟ.Κ.Ε.Π.Ε. 2000.

- «Η Διδακτική Αξιοποίηση του Παραμυθιού»  διοργάνωση ΠΟ.Κ.Ε.Π.Ε. 2003.

- «Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ» του μουσείου ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ υπό την αιγίδα του Υ.Π.Ε.Π.Θ. στο ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ.

-« Υποστηρικτικές τεχνολογίες πληροφορικής στην εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»- Δ/νση Ειδικής Αγωγής .

 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ -ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΑ . Συμμετοχή σε ομαδικές και Ατομικές εκθέσεις από το 1993. Εικονογράφηση ποιημάτων . Συνεργασία για αποκατάσταση και συντήρηση Ναών και κτιρίων.

Έχει υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα και projects με θέματα : «Το νερό -αντανακλάσεις", «Ρίξε μου μια ματιά- το πορτρέτο», «Χρώμα παντού», «Δημιουργία Ατελιέ», «Ο  κόσμος ένα κλικ- φωτογραφία», «Ο άλλος μου εαυτός», «Υou are the picture»  ( 2ο Πανευρωπαϊκό βραβείο).

      

 

Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ είναι πτυχιούχος της Αγγλικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ και κάτοχος: 1.DIPLOMA IN EDUCATION (UNIVERSITY OF LONDON- INSTITUTE OF EDUCATION)    2.DIPLOMA IN LITERATURE (UNIVERSITY OF CAMBRIDGE), με 20ετή διδακτική εμπειρία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό επιμορφωτικών σεμιναρίων και Ημερίδων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Ενδεικτικά αναφέρονται τα:

‘SCHOOL FAILURE’-  Brighton, England, ‘THE PAST IN THE PRESENT’- University of Bristol, England, ‘ETWINNING, ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ’-Αθήνα, ‘DIGITAL STORY TELLING’,  - Διαδικτυακό σεμινάριο Coursera, ‘ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ’- ΓΣΕΕ, ‘ΤΕΧΝΗ’-ΕΚΠΑ, ‘SHAKESPEARE IN EFL CLASSROOM’-Paris, France, ‘ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ’- Επιστημονική επίβλεψη Α. Κόκκος, Αθήνα, ‘CODING AND ROBOTICS’- Braga, Portugal, .

 Έχει συντονίσει την υλοποίηση πολλών εκπαιδευτικών προγραμμάτων όπως Προγράμματα Αγωγής, Πολιτιστικά, το «Πάμε Σινεμά» με τη παραγωγή 4 ταινιών και τη διάκριση 1ου βραβείου, το πρόγραμμα Young Power με την απασχόληση φοιτητή από το εξωτερικό στην σχολική μονάδα, τη συμμετοχή και καθοδήγηση των μαθητών στους διαγωνισμούς Euroscola και Juvenes Translatores και την εφαρμογή διαθεματικής και CLIL μεθοδολογίας. Έχει υλοποιήσει 5 προγράμματα της Ευρωπαϊκής Δράσης Etwinning με θέματα από το χώρο της τέχνης, της μουσικής και της λογοτεχνίας, με διακρίσεις σε Εθνικό επίπεδο (2ο Βραβείο στον Εθνικό Διαγωνισμό 2015 και 2ο Πανευρωπαϊκό Βραβείο 2018 στην κατηγορία των λυκείων).