Εισήγηση

Εμφάνιση
id 312
Τίτλος Παρουσίαση του Νέου Προγράμματος Σπουδών της Μουσικής Αγωγής της Β’ Λυκείου
Ονοματεπώνυμο Έλενα Ανδρέου, Κυριακή Ζαχαροπούλου
Συνεδρία ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ [ 09:00]
Αίθουσα Aula
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Στο πλαίσιο της πρόσκλησης του Ι.Ε.Π. για την αναμόρφωση ή/και εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών και τυχόν συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού στο θεματικό πεδίο της Μουσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Γενικού Λυκείου, εντάχθηκε για  πρώτη φορά το μάθημα της Μουσικής Αγωγής στην τάξη της Β’ Γενικού Λυκείου ως μάθημα επιλογής για τέσσερις διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Στην παρούσα εισήγηση θα γίνει κριτική επισκόπηση του νέου Προγράμματος Σπουδών (Π.Σ.) και του συνοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού που προορίζεται για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/τριες.

Το νέο Π.Σ. της μουσικής στηρίζεται πάνω σε σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που δίνουν έμφαση, τόσο στο φυσικό και κοινωνικο-πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν και αναπτύσσονται ολόπλευρα οι μαθητές/τριες όσο και στην καλλιέργεια της κριτικής  και δημιουργικής σκέψης και έκφρασης τους. Ζητούμενο είναι η δια βίου σχέση των μαθητών/τριών με τη μουσική και η καλλιέργεια της μουσικής γλώσσας. Αφετηρία του Π.Σ. αποτελεί η μουσική επικοινωνία και η κατανόηση των ανθρώπινων συναισθημάτων και συμπεριφορών μέσω της μουσικής. Στο σύνολό του το νέο Π.Σ. επιχειρεί να συνδέσει τη διδακτική πράξη, μέσω της ενεργητικής ακρόασης, της σύνθεσης, της επιτέλεσης και του αυτοσχεδιασμού, με τις βιωμένες μουσικές εμπειρίες των μαθητών/τριών, τον πραγματικό κόσμο και τις σύγχρονες εξελίξεις.

Τέλος, το εκπαιδευτικό υλικό που συνοδεύει το νέο Π.Σ. ενεργοποιεί εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες να λειτουργήσουν ως μία μουσική κοινότητα συμμετέχοντας σε οργανικά/φωνητικά σύνολα, πολύτεχνες δράσεις, έρευνες πεδίου και δημιουργώντας πρωτότυπα οπτικοακουστικά έργα και μουσικές συνθέσεις με αξιοποίηση των Τ.Π.Ε, ενώ προτείνει διαφορετικές μεθόδους αξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας.

 

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική
Βιογραφικό Σημείωμα

Βιογραφικό σημείωμα (έως 200 λέξεις)

H Έλενα Ανδρέου είναι μουσικολόγος και εργάζεται στη δημόσια εκπαίδευση ως Σχολική Σύμβουλος Μουσικής Αγωγής της Περιφέρειας  Ηπείρου. Έχει διδακτική εμπειρία σε σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, καθώς και σε Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.

Είναι υποψήφια διδάκτορας του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Σπούδασε Μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη «Μουσική, Κουλτούρα και Επικοινωνία: ανθρωπολογικές και επικοινωνιακές προσεγγίσεις της μουσικής» (τμήματα Επικοινωνίας και ΜΜΕ και Μουσικών Σπουδών - ΕΚΠΑ) και στα «Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων» (τμήμα ΤΕΠΑΕΣ- Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Είναι κάτοχος διπλώματος πιάνου και πτυχίων ανώτερων θεωρητικών της μουσικής. Συνεργάστηκε με το ΙΕΠ ως Ειδική Επιστήμονας- Αξιολογήτρια -Εμπειρογνώμονας στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού της Αισθητικής Αγωγής, την εκπόνηση του Νέου Προγράμματος Σπουδών των Μουσικών Γυμνασίων και την εκπόνηση των Προγραμμάτων Σπουδών του Γενικού Λυκείου. Συμμετέχει σε συνέδρια, έχει επιμορφωτικό έργο και συνεργάζεται ως κριτής σε επιστημονικά περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μουσική ανθρωπολογία και επικοινωνία, καθώς και στη μουσική παιδαγωγική και ψυχολογία.

 

Βιογραφικό σημείωμα (έως 200 λέξεις):

Η Κυριακή Ζαχαροπούλου είναι μουσικοπαιδαγωγός και διαθέτει διδακτορικό δίπλωμα στη μουσική ψυχολογία (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο από το Πανεπιστήμιο του Sheffield στην ψυχολογία της μουσικής και είναι απόφοιτος του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Επιπλέον, έχει αποκτήσει πτυχίο πιάνου και φούγκας. Δημιούργησε και επιμελείται καλλιτεχνικά από το 2011 το μουσικό φεστιβάλ «Φεστιβάλ Μαινάλου». Τα ενδιαφέροντά της επικεντρώνονται στην έρευνα πάνω στα μουσικά συναισθήματα και τη δημιουργική αξιοποίηση της τεχνολογίας στη μουσική εκπαίδευση. Έχει κάνει εισηγήσεις σε διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων. Σήμερα διδάσκει πιάνο και θεωρητικά της Ευρωπαϊκής Μουσικής στο Μουσικό Σχολείο Τρίπολης, και είναι εξωτερικός συνεργάτης του ΙΤΥΕ Διόφαντος με έργο τον εμπλουτισμό με ψηφιακά μουσικά μαθησιακά αντικείμενα  της εκπαιδευτικής πλατφόρμας “Φωτόδεντρο”.