Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις

Εμφάνιση
id 373
Τίτλος Ενσωμάτωση των τεχνών και του οπτικού πολιτισμού σε περιβάλλοντα μάθησης
Ονοματεπώνυμο Ειρήνη Γιαννημάρα
Συνεδρία Τέχνες και περιβάλλοντα μάθησης [εργαστήριο] [ 15:30]
Αίθουσα 421
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Εργαστήριο για την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις τεχνικές δημιουργικής και στοχαστικής ενεργοποίησης των παιδιών μέσα από τα εικαστικά έργα τέχνης. Σε αυτό το βιωματικό σεμινάριο, που αξιοποιεί τα εικαστικά έργα τέχνης, θα παρουσιαστούν διαφορετικές προτάσεις προσέγγισης της ενσωμάτωσης των τεχνών και του οπτικού πολιτισμού στις αίθουσες διδασκαλίας. Οι προτάσεις θα δουλευτούν βιωματικά και διαδραστικά με στόχο την ανάδειξη των αξόνων προσέγγισης ενός καλλιτεχνικού έργου. Η ομάδα θα συζητήσει για την διαδραστική εμπειρία μέσω της αξιολόγησης των ιδιοτήτων των τεχνικών, το ρόλο των πληροφοριών, καθώς και τις συνδέσεις με τις δεξιότητες γραμματισμού και τα θέματα κοινότητας. Τέλος, συγκεκριμένες ευκαιρίες συζήτησης θα βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να εξετάσουν τα επόμενα βήματα στον σχεδιασμό προσεγγίσεων της ενσωμάτωσης της τέχνης στα δικά τους περιβάλλοντα μάθησης.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Εικαστικά
Βιογραφικό Σημείωμα

Η Ρένη Γιαννημάρα διδάσκει το μάθημα “Διδακτική της Τέχνης” στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Εικαστικών). Σπούδασε γλυπτική στην Αθήνα (ΑΣΚΤ) και Ψηφιακή Τέχνη στο Λονδίνο (Master of Arts-Wimbledon School of Art). Είναι διδάκτωρ διδακτικής της τέχνης της Α.Σ.Κ.Τ. Έχει διδάξει το μάθημα “Διδακτική της τέχνης και Δημιουργικές Τεχνολογίες στο Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου

Πανεπιστημίου. Είναι συν-συγγραφέας του συλλογικού έργου “Célestin Freinet, Κριτική και Θεσμική παιδαγωγική. Για ένα σχολείο ελεύθερο, ανοικτό και συνεργατικό”. Έχει δημοσιεύσει εργασίες σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια.

Η εμπειρία και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στους εξής τομείς: τέχνη και εκπαίδευση, κριτική και θεσμική παιδαγωγική, μεθοδολογία και προγράμματα σπουδών, πολιτισμός και τεχνολογία, οπτική κουλτούρα, δημιουργικότητα και κοινότητα. Είναι μέλος της παιδαγωγικής ομάδας “Το Σκασιαρχείο- Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας”.