Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις
id | 54 |
---|---|
Τίτλος | Χτίζουμε γέφυρες ανάμεσα στις τέχνες με εργαλείο τη γραφική παρτιτούρα |
Ονοματεπώνυμο | Ολυμπία Αγαλιανού |
Συνεδρία | Χτίζουμε γέφυρες ανάμεσα στις τέχνες με εργαλείο τη γραφική παρτιτούρα [εργαστήριο] [ 16:00] |
Αίθουσα | 421 |
Ημερομηνία | Friday, 12 Oct 2018 |
Περίληψη | Η γραφική απεικόνιση του ήχου, της μουσικής και της κίνησης απαντάται με ποικίλους τρόπους σε πολλές ιστορικές περιόδους και πολιτισμούς. Η σύγχρονες μορφές της γραφικής παρτιτούρας αρχίζουν αν αναπτύσσονται τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, την εποχή της ακμής του εξπρεσιονιστικού κινήματος και στη συνέχεια βρίσκουν πολλές καλλιτεχνικές και παιδαγωγικές εφαρμογές. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η σύνδεση των εικαστικών τεχνών με το χορό και τη μουσική μέσα από την αξιοποίηση της έννοιας/ιδέας της γραφικής παρτιτούρας. Στόχοι είναι η βιωματική προσέγγιση της τέχνης, η ανάπτυξη της εκφραστικότητας και της δημιουργικότητας με απώτερη επιδίωξη τη δυνατότητα εγκαθίδρυσης μιας προσωπικής σχέσης με το έργο τέχνης και την τέχνη εν γένει. Στο εργαστήριο παρουσιάζονται τα βήματα μιας δουλειάς από την οποία κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να εμπνευστεί ή να τροποποιήσει κατάλληλα ώστε να εξυπηρετήσει τους στους ιδιαίτερους στόχους, ανάγκες, προτιμήσεις και δεξιότητες.. Πρόκειται για ένα σχέδιο εργασίας το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο σχολείο ή σε ένα μουσείο/ εκθεσιακό χώρο ή σε συνδυασμό των δύο αυτών πλαισίων. Απευθύνεται κυρίως, σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου και σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Φυσικά, θα μπορούσε να αποτελέσει μια δουλειά η οποία απευθύνεται σε ενήλικες που επιθυμούν να εξερευνήσουν και να αναπτύξουν τις εκφραστικές και δημιουργικές τους ικανότητες και ανάγκες. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα βιώσουν όλα τα βήματα, χωρίς όμως να υπάρχει δυνατότητα εμβάθυνσης και πλήρους ανάπτυξης. |
Διάρκεια | 90' |
Τέχνη | Χορός |
Βιογραφικό Σημείωμα | Διδάκτορας του τμήματος Φ.Π.Ψ. (Ε.Κ.Π.Α). Πτυχιούχος Τ.Ε.Φ.Α.Α. (Ε.Κ.Π.Α) . Απόφοιτος της Διετούς Μεταπτυχιακής Επιμόρφωσης Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff πτυχιούχος Αρμονίας και τελειόφοιτος χοροθεραπεύτρια (GADT) με τετραετής εκπαίδευση στο Συστημικό Σκέπτεσθαι.(Α.Κ.Μ.Α.). Έχει παρακολουθήσει εννέα International Summer Courses στο Orff Institut(1999-2010) και πολλά σεμινάρια χορού και θεάτρου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Υπηρετεί ως Ε.Ε.Π. στο Τ.Ε.Α.Π.Η. (Ε.Κ.Π.Α.)., είναι εξωτερικός συνεργάτης του European University Cyprus, συνεργάζεται με μεταπτυχιακά προγράμματα του Ε.Κ.Π.Α και έχει διδάξει σε καλοκαιρινά προγράμματα των Πανεπιστημίων Dortmund και Bohoum.. Από το 1995 διδάσκει σε προγράμματα δια βίου μάθησης εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και το εξωτερικό θέματα σχετικά με τη μουσικοκινητική αγωγή. Υπηρέτησε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 1998 ως το 2017. Το διάστημα 2008-2016 δίδαξε στον Επαγγελματικό Κύκλο σε Σπουδές Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff (Σχολή Μωραΐτη/Orff-Schulwerk Forum). Έχει διδάξει σε ωδεία και σχολές χορού στην Αθήνα και την επαρχεία. Έχει συμμετάσχει, ως χορεύτρια και μουσικός, σε πολλά καλλιτεχνικά σχήματα (1989-2011). Έχει χορογραφήσει δέκα θεατρικές παραγωγές συνεργαζόμενη με ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ και καλλιτεχνικές εταιρίες (1995-2008), έχει διευθύνει για 7 χρόνια τη σχολή μουσικής προπαιδείας του Δημοτικού Ωδείου Λαμίας (1994-2002). Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας των βιβλίων Φυσικής Αγωγής του Δημοτικού Σχολείου και άλλων ελληνικών και ξενόγλωσσων συγγραμμάτων. Έχει δημοσιεύσει σε ελληνικά και αγγλόφωνα επιστημονικά περιοδικά. Είναι αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου Μυσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff και από το 2008 αντιπρόσωπος της Ελλάδας στο International Orff-Schulwerk Forum.Salzburg. |