Εισήγηση

Εμφάνιση
id 89
Τίτλος Μουσική και αυτοσχεδιασμός: Η σύγχρονη σχολική αγωγή ήχου και λόγου.
Ονοματεπώνυμο Αγγελική Γ. Κομποχόλη
Συνεδρία ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ [ 09:00]
Αίθουσα Aula
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Στα σύγχρονα παιδαγωγικά συστήματα, που στηρίζονται σε σωστές ψυχολογικές βάσεις, η μουσική αγωγή θεωρείται ως ένας από τους κυριότερους παράγοντες για την επιτυχία των στόχων της αγωγής. Στο σχολείο η μουσική αγωγή χρησιμοποιείται ως μέσο για την ανάπτυξη και βελτίωση της παιδικής προσωπικότητας, την ψυχική και πνευματική ωρίμανση του νεαρού ατόμου, αλλά και για ψυχοθεραπευτικούς σκοπούς. Η μουσική έκφραση είναι ένα καθοριστικό μέσο ανθρώπινης επικοινωνίας, μια που η γλώσσα της είναι διεθνής, με γλώσσα ήχου και μελωδίας με παγκόσμιους αναγνωρίσιμους χαρακτήρες. ‘Ετσι η ανάγκη της μουσικής αγωγής στο σύγχρονο σχολείο προβάλλει επιτακτική για τον σύγχρονο άνθρωπο, και για τον λόγο αυτόν σε διεθνές επίπεδο η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη δίνει έμφαση και στην μουσική καλλιέργεια του μαθητή. Η τάση αυτή δεν θα μπορούσε ανεπηρέαστο και τον ελληνικό χώρο. Πράγματι, τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας αναπτύσσονται πολλές και αξιόλογες προσπάθειες από διακεκριμένους μουσικούς και μουσικοπαιδαγωγούς, με στόχο μία άρτια και δημιουργική σχολική μουσική εκπαίδευση η οποία θα στηρίζεται στην αυτενέργεια του μαθητή, στον προσωπικό αυτοσχεδιασμό, στον γόνιμο συγκερασμό των μουσικών παραδόσεων του τόπου του με τις διεθνείς, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του και ταυτόχρονα, διαπαιδαγωγώντας. Στόχος της παρούσας ανακοίνωσης είναι η παρουσίαση μερικών από τους σύγχρονους καινοτόμους τρόπους που μπορούν να εφαρμοστούν στην εκπαίδευση για μία δημιουργική ενδοσχολική μουσική ενασχόληση. Ας μην παραβλέπεται το γεγονός ότι στη μοντέρνα παιδαγωγική θεώρηση δεν υπάρχουν κακοί μαθητές, αλλά μαθητές που πλήττουν και το σχολείο τότε μόνο επιτυγχάνει τους στόχους του, όταν μπορεί να ανοίγει ορίζοντες και  να εμπνέει τους μικρούς μαθητευόμενους.

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Αγγελική Κομποχόλη γεννήθηκε στην Καλαμάτα, τo 1967. Σπούδασε φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας). Υπότροφος του ΙΚΥ, με διδακτορική διατριβή στη Λαογραφία (κατεύθυνση Φιλοσοφικής Ανθρωπολογίας), στο ίδιο πανεπιστήμιο τον Οκτώβριο του 2008. Για την εθνογραφική-ερευνητική εργασία της έχει τιμηθεί με επαίνους της Ακαδημίας Αθηνών τις χρονιές 2002, 2006, 2010. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ονοματολογικής Εταιρείας, μέλος της Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας, της Ελληνικής Εθνολογικής Εταιρείας και της SIEF.

Έχει δημοσιεύσεις σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά κι έχει συμμετάσχει σε πολλά ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Τα τελευταία δέκα χρόνια ασχολείται με την διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας σε ιδρύματα και εκπαιδευτικούς φορείς, με ιδιαίτερη έμφαση στη φιλοσοφική θεώρηση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού (Ελληνική Αγωγή, Future Library-Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Ίδρυμα Β.& Μ. Θεοχαράκη).
Βασική εισηγήτρια σε επιμορφωτικά σεμινάρια, έχει συμμετοχές σε εκπαιδευτικά προγράμματα και συνεργασίες με επιστημονικούς και θεραπευτικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ως προσκεκλημένη ομιλήτρια έχει συμμετάσχει σε ραδιοφωνικές εκπομπές και φεστιβάλ. Πρωτότυπες θεατρικές, ποιητικές και κριτικές της εργασίες έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά και διαδικτυακούς χώρους ποίησης.
 

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική