Εισήγηση
id | 125 |
---|---|
Τίτλος | Το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση: Ιστορική ανασκόπηση και νέες προοπτικές |
Ονοματεπώνυμο | Αλεξάνδρα Σίμου |
Συνεδρία | ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ [ 09:00] |
Αίθουσα | Aula |
Ημερομηνία | Saturday, 13 Oct 2018 |
Περίληψη | Ποια η διαφορά του θεάτρου από το δράμα στην εκπαίδευση; Τι εννοούμε με τον όρο δραματοποίηση και πώς αυτός διαφέρει από την ερευνητική δραματοποίηση ή το εκπαιδευτικό δράμα; Πόσο κοντά είναι το σκετς με το happening και το δρώμενο; Τι είναι ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα; Τα «δημιουργικά παιχνίδια» και οι «θεατρικές ασκήσεις» αποτελούν θεατρικό παιχνίδι; Έχει θέση η υποκριτική στην τάξη; Σε αυτή την εισήγηση θα επιχειρήσουμε μια ιστορική ανασκόπηση και αποσαφήνιση των αρχών των βασικών μοντέλων που αναπτύχθηκαν σε σχέση με την ένταξη του θεάτρου στην εκπαίδευση. Ξεκινώντας από το αγγλοσαξωνικό μοντέλο θα αναφερθούμε σε βασικές αρχές της παιδαγωγικής του θεάτρου, έτσι όπως διαμορφώθηκαν από θιασώτες του είδους και στη συνέχεια θα αναφερθούμε στην ελληνική πραγματικότητα. Θα επιχειρήσουμε να φωτίσουμε τις διαστάσεις που έχει πάρει το θέατρο στο ελληνικό σχολείο και να θέσουμε το θεωρητικό υπόβαθρο, αποσαφηνίζοντας όρους και πρακτικές, ώστε να καταδείξουμε μια πληθώρα επιλογών για τον/την εκπαιδευτικό που επιθυμεί να εντάξει το θέατρο στη μαθησιακή διαδικασία και το σχολείο, σε πείσμα της γενικευμένης υποτίμησης των τεχνών στην τυπική εκπαίδευση. |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα | Η Αλεξάνδρα Σίμου είναι διδάκτορας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και μόνιμη εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μετά το πτυχίο της συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο Πανεπιστήμιο του Brighton. Το 2013 ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή με ερευνητικό πεδίο την παιδαγωγική του θεάτρου. Έχει παρακολουθήσει τριετές εργαστήριο υποκριτικής και πολυάριθμα σεμινάρια πάνω στην υποκριτική αλλά και στις αρχές του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση. Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν άρθρα σε συλλογικούς τόμους, εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια καθώς και άρθρα σε θεατρικά προγράμματα. Τέλος, έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις ως ηθοποιός και ως εμψυχώτρια/σκηνοθέτις και έχει εκπονήσει θεατρικά εργαστήρια σε συνέδρια και πολιτιστικά προγράμματα στη δημόσια εκπαίδευση. |