Εισήγηση

Εμφάνιση
id 155
Τίτλος O Καραγκιόζης στην Όπερα: Εκπαιδευτικό project βιωματικής προσέγγισης με στόχο τη γνωριμία με την όπερα, μέσω του θεάτρου σκιών
Ονοματεπώνυμο Ευγενία Γιαννοπούλου
Συνεδρία ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 09:00]
Αίθουσα 313
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Η πρόταση για την εισήγηση αφορά σε ένα δυνητικό εκπαιδευτικό project βιωματικής προσέγγισης, με τίτλο «Ο Καραγκιόζης στην Όπερα», που έχει στόχο την γνωριμία με την μουσική της Όπερας μέσω του θεάτρου σκιών. Απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης του Δημοτικού και υλοποιείται στα πλαίσια του αντικειμένου της Αισθητικής Αγωγής. Προϋποθέτει δε την συνεργασία των εκπαιδευτικών των μαθημάτων της Μουσικής, της Θεατρικής Αγωγής και των Εικαστικών. Το θέατρο σκιών του Καραγκιόζη αποτελεί ένα οικείο θέαμα για τα παιδιά και πάντα ασκούσε σε αυτά ιδιαίτερη γοητεία. Επιπλέον, ο αυτοσχεδιαστικός του χαρακτήρας καθιστά ευκολότερη και προσιτή την ενασχόληση των παιδιών με το θέατρο σκιών του. Ο γνωστός Καραγκιόζης, λοιπόν, γίνεται όχημα για την εισαγωγή των παιδιών σε ένα είδος, που τους είναι εν πολλοίς άγνωστο, όπως είναι η όπερα. Μέσα από την διαδικασία σύγκρισης των δύο διαφορετικών μουσικοθεατρικών ειδών, καθώς και μέσα από την ενασχόλησή τους με τη δημιουργία της δικής τους παράστασης θεάτρου σκιών με θέμα μια όπερα - όπου συνυπάρχουν εξέχουσες προσωπικότητες της όπερας με τις γνωστές και αγαπητές φιγούρες του μπερντέ - μαθαίνουν με βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά της όπερας, ανοίγοντας έτσι και το δρόμο για την επαφή τους γενικότερα με την κλασική μουσική. Για την υλοποίηση του project απαιτείται η σύνθεση των τριών αντικειμένων, θεατρικής αγωγής, μουσικής και εικαστικών, ώστε τα παιδιά, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, να δημιουργήσουν το θεατρικό κείμενο των σκηνών της παράστασης, να κατασκευάσουν τις δικές τους φιγούρες θεάτρου σκιών και τα σκηνικά, να φροντίσουν για την μουσική επένδυσή της και φυσικά να παρουσιάσουν το έργο τους. Η δημιουργική αυτή διαδικασία συμβάλλει αφενός στην ολόπλευρη ανάπτυξη των εκφραστικών μέσων των παιδιών και αφετέρου στην αισθητική τους καλλιέργεια.

Βιογραφικό Σημείωμα

Πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ (2015) και αριστούχος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Μουσικολογία» στην κατεύθυνση Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας (2018). Φοίτησε στο Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο Δολιανών Ηπείρου, καθώς και στο Πειραματικό Μουσικό Λύκειο Παλλήνης από όπου πήρε απολυτήριο. Οι μουσικές της σπουδές περιλαμβάνουν το πτυχίο του Ειδικού Αρμονίας από το Εθνικό Ωδείο, κλασικό πιάνο και μονωδία. Συμμετείχε σε μουσικά σύνολα και χορωδίες όπως το μουσικοθεατρικό σύνολο «Ημίολον» και η χορωδία του Κέντρου Αιγαιακών Λαογραφικών και Μουσικολογικών Ερευνών (ΚΑΛΜΕ) κ.ά..

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική