Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις

Εμφάνιση
id 174
Τίτλος Ρωμαίος & Ιουλιέτα: Λέσβος 2018
Ονοματεπώνυμο Κατερίνα Γαρδούνη, Κατερίνα Χατζάκη
Συνεδρία Η κλασική δραματουργία στο σχολείο 2 [εργαστήριο] [ 18:30]
Αίθουσα 812
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Σκοπός του εργαστηρίου «Ρωμαίος & Ιουλιέτα: Λέσβος 2018» είναι να θέσει ερωτήματα και να ανοίξει γόνιμο διάλογο μεταξύ των μελών της ομάδας σχετικά με καίρια ζητήματα που απασχολούν τους εφήβους αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Δύο νέα παιδιά γνωρίζονται στη Λέσβο το 2018 και ερωτεύονται. Η γνωριμία τους, αναστατώνει τις οικογένειές τους αλλά και την τοπική κοινωνία. Η κλασσική ιστορία αγάπης του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, μεταγραμμένη σε άλλον τόπο και χρόνο, θα λειτουργήσει ως προκείμενο. Θα προσπαθήσουμε, βασιζόμενοι στο Θέατρο-Εικόνα, να θέσουμε ερωτήματα που όλους μας λίγο ή πολύ μας απασχολούν: εαυτός και ετερότητα, έρωτας, αποκλεισμός, αποδοχή, ξενοφοβία, αλληλεγγύη, προσαρμογή σε νέα κοινωνική πραγματικότητα. Η διαδρομή που διανύει ο καθένας από εμάς είναι αυτή που μας φέρνει πιο κοντά με τον ίδιο μας τον εαυτό: στάσεις, αντιλήψεις, προκαταλήψεις, ερωτήματα, διλήμματα, αποφάσεις, ευθύνες, ξεκινούν από εμάς αλλά έχουν αντίκτυπο στην κοινωνία. Στις ολοένα μεταβαλλόμενες κοινωνικές συνθήκες, το σχολείο, οφείλει να σταθεί κριτικά διαμορφώνοντας μαθητές με κριτική σκέψη και συνείδηση που θα θελήσουν να παρέμβουν και να αλλάξουν όποια κατάσταση τους καταδυναστεύει ή εγκυμονεί κοινωνική αδικία. Με άλλα λόγια, οφείλει να οδηγεί τους μαθητές στην υπευθυνοποίησή τους. Οι έφηβοι, ευαίσθητοι δέκτες των αλλαγών, είναι από τους πρώτους που επηρεάζονται από τη νέα κοινωνική πραγματικότητα που δημιουργείται. Ταυτόχρονα, οι ίδιοι νέοι μπορούν να γίνουν φορείς αλλαγής. Με αφορμή τη μεγάλη εισροή προσφύγων στη χώρα το τελευταίο διάστημα, το εργαστήριο, θα προσπαθήσει να ερευνήσει τις νέες συνθήκες που δημιουργούνται και ό,τι αυτές επιφέρουν στον κοινωνικό ιστό. Με όχημα το πανανθρώπινο και διαχρονικό κείμενο του Σαίξπηρ και αξιοποιώντας τις τεχνικές του Θεάτρου του Καταπιεσμένου, θα επιχειρηθεί να καταδειχτεί η διαδικασία αλλαγής που μπορεί να επέλθει στο άτομο στην παιδική και εφηβική ηλικία στο οικείο περιβάλλον του σχολείου, αποβλέποντας στη μάθηση με την έννοια της κατανόησης του εαυτού μας και του Άλλου.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Θέατρο
Βιογραφικό Σημείωμα

Η Κατερίνα Γαρδούνη είναι πτυχιούχος του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με ειδίκευση Θέατρο και Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ε.Κ.Π.Α. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Έχει εκπονήσει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και οργανώσει ως εμψυχώτρια και εισηγήτρια εργαστήρια θεάτρου για παιδιά, εφήβους και ενήλικες, χρησιμοποιώντας δραματικές μεθόδους και τεχνικές ως διδακτικές προσεγγίσεις. Συμμετείχε στο 2ο συνέδριο Νέων Επιστημόνων, ως εισηγήτρια και εμψυχώτρια εργαστηρίου και τα άρθρα της δημοσιεύτηκαν στον τόμο Πρακτικών του Συνεδρίου. Διδάσκει το μάθημα του θεάτρου στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, καθώς και στο IB Diploma, ενώ ταυτόχρονα σκηνοθετεί και παρουσιάζει παραστάσεις με τις καλλιτεχνικές ομάδες των οποίων ηγείται.

 

 

Η Κατερίνα Χατζάκη είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη. Ολοκλήρωσε ετήσιο κύκλο σπουδών στο θέατρο Πόρτα της Ξένιας Καλογεροπούλου πάνω στο Εκπαιδευτικό Δράμα. Πρόσφατα ολοκλήρωσε κύκλο σπουδών στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α με κατεύθυνση Θέατρο και Εκπαίδευση. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός σε δημόσια δημοτικά σχολεία από το 2004.  Eκπονεί θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και οργανώνει, ως εμψυχώτρια και επιμορφώτρια, θεατρικά εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες από το 2010. Αυτή την περίοδο εκπονεί το διδακτορικό της στο ΕΚΠΑ.