Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις

Διαθεσιμότητα: απομένουν λίγες θέσεις

Εμφάνιση
id 194
Τίτλος «Το δέντρο που έδινε», μια σύμπραξη τεχνών στο σύγχρονο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Ονοματεπώνυμο Χριστίνα Γιαγκούλη, Στέλλα Λιναρδή
Συνεδρία Σύμπραξη τεχνών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση [εργαστήριο] [ 09:30]
Αίθουσα 742
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Με αφορμή ένα καινοτόμο πολιτιστικό πρόγραμμα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση  Χαλκιδικής το 2014, γεννήθηκε το πρότζεκτ «Το δέντρο που έδινε». Το κείμενο στο οποίο βασίζεται είναι το γνωστό αλληγορικό παραμύθι του Σέλ Σίλβερσταιν. Ένα κείμενο για την πορεία της ζωής του ανθρώπου αλλά παράλληλα με περιβαλλοντικές διαστάσεις. Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων «Θεατρικής Αγωγής» και «Μουσικής» συνεργάστηκαν και σχεδίασαν από κοινού την εκπαιδευτική καλλιτεχνική διαδικασία. Ο τελικός στόχος ήταν η σχολική θεατρική παράσταση και η συμμετοχή της σε Μουσικό Φεστιβάλ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής. (2η Μουσική Συνάντηση Σχολείων, Δημοτικό Θέατρο Μουδανίων, Φεβρουάριος 2014)

 

Το βασικό μεθοδολογικό εργαλείο ήταν ο αυτοσχεδιασμός. Αυτό θα παραμείνει και στο παρών βιωματικό εργαστήριο των 90 λεπτών. Επιπλέον χρησιμοποιήθηκε η τεχνική της δραματοποίησης αλλά με βασικό μέσο τη σωματικότητα. Τέλος το τρίτο στοιχείο  στην δημιουργία της τελικής σύνθεσης  αποτέλεσε η τεχνική της αφήγησης. Αυτά τα τρία βασικά εργαλεία θα «οδηγήσουν» το εργαστήριο και στα δύο καλλιτεχνικά πεδία (Θέατρο, Μουσική).

Η εμπειρία του εργαστηρίου θα δείξει πως θα μπορούσαν εκπαιδευτικοί διαφορετικών καλλιτεχνικών μαθημάτων να συνεργαστούν και να παράξουν ένα πιο ολοκληρωμένο παραστασιακό αποτέλεσμα στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Επίσης οι μαθητές συνειδητοποιούν μέσα από την διαδικασία πόσο σημαντικό παράγοντα αποτελεί η δεξιότητα της συνεργασίας στην Τέχνη. Άλλωστε και οι ίδιοι οι μαθητές θα πρέπει να συνεργαστούν για το τελικό αποτέλεσμα.

Βιογραφικό Σημείωμα

Γεννήθηκε  στη Θεσσαλονίκη το 1979. Το 2004 αποφοίτησε από το Τμήμα Θεάτρου της  Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. στη κατεύθυνση υποκριτικής. To 2009 ολοκλήρωσε με άριστα τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Θεάτρου με θέμα «το Θέατρο για Παιδικό Κοινό στη Θεσσαλονίκη κατά την περίοδο 1997-2007». Από το 2004 εργάστηκε ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη (Ο.Μ.Μ.Θ, Κ.Θ.Β.Ε., Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», θίασος Κάρμεν Ρουγγέρη, Τελλόγλειο Ίδρυμα) και ως εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού σε πολιτιστικούς οργανισμούς, δήμους και σχολές γονέων. Έχει συμμετάσχει σε ταινίες μικρού μήκους  (Φεστιβάλ Δράμας) καθώς και σε μια δισκογραφική έκδοση ηλεκτρονικής μουσικής (Ίνφο). Έχει διδάξει το μάθημα «θεατρικό παιχνίδι» σε δημόσια ΙΕΚ, ενώ έχει εμψυχώσει σεμινάρια θεατροπαιδαγωγικά και υποκριτικής (Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Χαλκιδικής, Kέντρο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Αρναίας). Έχει διδάξει το μάθημα της «υποκριτικής» στη Σχολή Μελοδραματικής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (2010-2013). Διδάσκει θέατρο σε παιδιά από το 2005 μέχρι και σήμερα, στο δημόσιο δημοτικό σχολείο. Έχει πιστοποίηση στην εκπαίδευση ενηλίκων ( Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). To 2016-2017 εμψυχώνει «καλλιτεχνικό εργαστήριο» για εφήβους στο ΚΘΒΕ. Τα χόμπυ της είναι η μουσική (τραγούδι/ κιθάρα), ο χορός καθώς και η ερασιτεχνική ενασχόληση με ψυχοθεραπευτικές τεχνικές. Είναι μέλος του «Συλλόγου Αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου» και διετέλεσε πρόεδρος και αντιπρόεδρος (2006-2013). Είναι μητέρα ενός παιδιού.

 

 

Στέλλα Λιναρδή

Μουσικολόγος/Μουσικοπαιδαγωγός

Γεννήθηκε στα Ν. Μουδανιά Χαλκιδικής. Το 2008 αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά (Αρμονία, Αντίστιξη, Ενοργάνωση, Φούγκα) στο Δημοτικό Ωδείο Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής, κατέχει Πιστοποιητικό Εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή από το Εθνικό/Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Πιστοποιητικό Μουσικοθεραπείας από το Ωδείο Όπερα Αθηνών. Βασικά μουσικά όργανα, πιάνο και σαξόφωνο alto.Συμμετείχε ως εισηγήτρια στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών «Επιστήμες της Εκπαίδευσης» (Θέμα εισήγησης: «Η Μουσική Δημιουργία στην Ειδική Εκπαίδευση», Θεσ/νίκη 2014 ), στις εργασίες της επιμορφωτικής διημερίδας «Εκπαίδευση και Θέατρο: Βιωματικές Δράσεις μέσω του Θεάτρου» (Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση) , στις εργασίες του τριήμερου επιμορφωτικού σεμιναρίου εκπαιδευτικών β’ επιπέδου (Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρναίας, στον κύκλο εργαστηρίων μουσικοκινητικής αγωγής «ΜΟΥΣΙΚΟΓΕΛΩ ΜΑΜΑ, ΜΟΥΣΙΚΟΓΕΛΩ ΜΠΑΜΠΑ» για βρέφη από 6 μηνών(Πολύγυρος Χαλκιδικής 2016-2017). Έχει παρακολουθήσει επιμορφωτικά σεμινάρια : Ημερίδα Μουσικοθεραπείας με την κα Rachel Verney, (Νέο Ωδείο, Θεσ/νίκη 2004) και Βιωματικό Σεμινάριο Αξιολόγησης της Δυσλεξίας, (διδασκαλίας και πρακτικής, Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Θεσ/νίκη 2014).Ως μουσική παιδαγωγός διδάσκει από το 2003 σε Ωδεία, Πολιτιστικούς Συλλόγους, ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, και σε δημόσια σχολεία (Α΄Βάθμιας και Β’Βάθμιας εκπαίδευσης). Συνεργασίες με το ΚΘΒΕ: Ολοήμερο Θερινό Καλλιτεχνικό Εργαστήρι για παιδιά, Θεατρικά Εργαστήρια για εφήβους. (2017-2018)

Ζει και εργάζεται στη Χαλκιδική και στη Θεσσαλονίκη.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Μουσική Θέατρο