Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Διαθεσιμότητα: δεν υπάρχουν θέσεις

Εμφάνιση
id 22
Τίτλος Το θέατρο ως αφύπνιση στα πλαίσια οργανισμού μέριμνας και προστασίας του παιδιού
Ονοματεπώνυμο Μοσχούλα Κύρη
Συνεδρία Το θέατρο στις κοινωνικές δομές αλληλεγγύης [εργαστήρια] [ 12:00]
Αίθουσα 638
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Τί σημαίνει θέατρο για τα παιδιά ενός οργανισμού μέριμνας και προστασίας; Πώς επιδρά το θεατρικό παιχνίδι στην καθημερινότητά τους; Πόσο καταλυτικά λειτουργεί η τέχνη του θεάτρου στις σχέσεις μεταξύ των ίδιων των παιδιών; Σε τί βαθμό επηρεάζει η διαπολιτισμικότητα στη δημιουργική συνεργασία μεταξύ τους;  Πώς αισθάνονται απέναντι στο δάσκαλο; Πώς αντιδρούν στο χειροκρότημα έπειτα από μια συμμετοχική και δημιουργική κατάσταση; Πόσο ανάγκη έχουν το αίσθημα του συνανήκειν;

  H εν λόγω εισήγηση αναφέρεται στο προσωπικό μου βίωμα, όταν τη χρονιά 2017-18 κλήθηκα να διδάξω την τέχνη του θεάτρου στα παιδιά της Κιβωτού του Κόσμου στα πλαίσια της πτυχιακής μου εργασίας της σχολής μου. Πρόκειται για μια εμπειρία που μου δημιούργησε την ανάγκη να εκφράσω εν είδει κατάθεση ψυχής τις μύχιες σκέψεις και προβληματισμούς μου. Εξαίροντας, πως το μάθημα είχε δύο όψεις. εκείνης του θεατρικού παιχνιδιού και της γόνιμης συνεργασίας μεταξύ τους κι εκείνης των δοκιμών για την θεατρική παράσταση στο τέλος της χρονιάς, βίωσα ολόκληρη τη διαδικασία διδασκαλίας και προσωπικής μαθητείας μου γύρω από την τέχνη του θεάτρου.

Επιπροσθέτως, θα ήθελα να επισημάνω τη σπουδαιότητα της διάθεσης των παιδιών να ανταποκριθούν και να καταθέσουν το δικό τους μοναδικό λιθαράκι στη συγκρότηση του θεατρικού γεγονότος. Σε αυτή την εμπειρία, τα παιδιά -αλλά κι εγώ- υποδυθήκαμε ρόλους και προσπαθήσαμε να εγκαθιδρύσουμε την ταυτότητά μας ως ηθοποιοί. Η διαδικασία της έκθεσης, τόσο από τη δική μου πλευρά, όσο και από των παιδιών, υπήρξε λυδία λίθος στους προβληματισμούς μου. Mπορείς να αποποιηθείς τη δική σου ταυτότητα και να εκτεθείς ενώπιων του άλλου;

Εν κατακλείδει, θα ήθελα να τονίσω πως σε έναν τέτοιον οργανισμό, όπως της Κιβωτού Του Κόσμου, η ανάγκη για θέατρο είναι μεγάλη, καθώς τα παιδιά χρειάζονται τη θεατρική σχέση, ακριβώς επειδή αναγκάζονται να έρθουν σε άμεση επαφή με τους άλλους, να εξερευνήσουν τον κόσμο δανειζόμενα τα μάτια των άλλων, ώστε να ανακαλύψουν καλύτερα τους ίδιους τους εαυτούς.

Βιογραφικό Σημείωμα

Σπουδές

  • Τελειόφοιτη στο Tμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Επαγγελματική εμπειρία

  • Πτυχιακή εργασία στην Κιβωτό του Κόσμου, με θεατρικό παιχνίδι και ανέβασμα παράστασης.
  • Πρακτική άσκηση στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν, στον τομέα του Αρχείου των παραστάσεών του, από το 1942 μέχρι και σήμερα.

Ημερίδες - Σεμινάρια

  • Βεβαίωση παρακολούθησης 30ωρου κύκλου σεμιναρίου Μεταγλώττισης με τον Ακίνδυνο Γκίκα.
  • Βεβαίωση παρακολούθησης ενός ολόκληρου κύκλου μαθημάτων μιας χρονιάς Κουκλοθεάτρου και κατασκευή μαριονέτας με το εργαστήρι Ανταμαπανταχού.
  • 6ο Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο στο Ναύπλιο, με θέμα “Θέατρο και Ετερότητα”.

 

  • Επιστημονική διημερίδα στη μνήμη του Λευτέρη Βογιατζή στο θέατρο Κεφαλληνίας & Κυκλάδων στην Κυψέλη.
  • Επετειακό συνέδριο για τα 20 χρόνια του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών με τίτλο “Πηγές της έρευνας στη σύγχρονη ελληνική θεατρολογία”, στο κεντρικό κτίριο του ΕΚΠΑ.
  • Σεμινάρια της σχολής στο πλαίσιο του μαθήματος “Υποκριτική και Σκηνοθεσία” από την καθηγήτρια Αλεξία Αλτουβά, σε συνεργασία με τη Νάντια Φώσκολου, Ειρήνη Αμπουμόγλι, Φρόσω Κορρού και Δημήτρη Κουρούμπαλη, διάρκειας ενός έτους.

Ξένες Γλώσσες

Πτυχιούχος του διπλώματος Certificate EDI Proficiency στα αγγλικά, καθώς και του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας επιπέδου Β2 στα γερμανικά.

Διάρκεια 45'
Τέχνη Θέατρο