Εισήγηση
id | 252 |
---|---|
Τίτλος | Mουσικοθεατρικές παραστάσεις στο δημοτικό σχολείο με την συνεργασία των εκπαιδευτικών της αισθητικής αγωγής |
Ονοματεπώνυμο | Ιουλία Κοντοαγγέλου, Αικατερίνη Κεραμίδα |
Συνεδρία | ΣΥΝΕΡΓΙΕΣ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ [ 18:30] |
Αίθουσα | Aula |
Ημερομηνία | Thursday, 11 Oct 2018 |
Περίληψη | Η θεατρική αγωγή και η μουσική, στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος του δημοτικού σχολείου, αναμφίβολα συμβάλλουν στην πνευματική και αισθητική καλλιέργεια των μαθητών. Η ενεργή συμμετοχή των διδασκομένων, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχημένη και αποτελεσματική διδασκαλία των συγκεκριμένων μαθησιακών αντικειμένων. Ειδικότερα, η πραγματοποίηση μιας μουσικοθεατρικής παράστασης, με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξή τους και την ενίσχυση του ομαδοσυνεργατικού πνεύματος. Στο σχολείο μας, η πολυετής παρουσία και συνεργασία των δύο εκπαιδευτικών αισθητικής αγωγής έχει ως αποτέλεσμα την τακτική συμμετοχή του σχολείου στο ετήσιο παιδικό - νεανικό φεστιβάλ του δήμου Βύρωνα, με παρουσίαση μουσικοθεατρικών παραστάσεων των μαθητών της έκτης τάξης. Οι παραστάσεις αυτές λαμβάνουν χώρα στο δημοτικό θέατρο του δήμου με σκηνική και ενδυματολογική επιμέλεια που αναλογούν σε επαγγελματικό επίπεδο. Η προετοιμασία της παράστασης αποτελεί μέρος της σχολικής ζωής με επίκεντρο τους συμμετέχοντες οι οποίοι βιώνουν με ενθουσιασμό όλη τη διαδικασία (πρόβες κειμένου, διδασκαλία τραγουδιών, κίνηση, χορογραφίες, δημιουργία σκηνικών, κοστούμια, πρόβες στον χώρο του θεάτρου). Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στη συμβολή των μαθητών οι οποίοι θέτοντας τις προτάσεις και τις ιδέες τους, διαμορφώνουν το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, οι πρακτικές δυσκολίες για την πραγματοποίηση μιας μουσικοθεατρικής παράστασης στο πλαίσιο της σχολικής πραγματικότητας είναι αρκετές και ικανές να αποτρέψουν τον εκπαιδευτικό από την υλοποίησή της. Επιπρόσθετα, η κατάργηση του ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος (ΕΑΕΠ) επέφερε περαιτέρω δυσκολίες, καθώς η αφαίρεση του μαθήματος της θεατρικής αγωγής από τις δύο μεγάλες τάξεις του δημοτικού σχολείου δεν δικαιολογεί ώρες πρόβας μέσα στο σχολικό ωράριο. Τα τελευταία δύο χρόνια, η καλλιτεχνική και εκπαιδευτική αυτή πρωτοβουλία συνεχίζεται πλέον χάρη στην εθελοντική προσφορά των δύο εκπαιδευτικών και τη βούληση των μαθητών οι πρόβες να γίνονται εκτός ωραρίου. |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Μουσική Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα | Η Τζούλια Κοντοαγγέλου είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και του Εργαστηρίου Υποκριτικής Τέχνης του Άκη Δαβή. Ως ηθοποιός έχει λάβει μέρος στις παραστάσεις: ΠΑΡΤΥ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ του Χ. Πιντερ, ΚΑΤΑΜΕΣΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΙΑ του Λ. Μαδαρού, ΚΟΝΣΕΡΒΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ του Γ. Κουρκουμέλη, ΜΗΔΕΙΑ του Μποστ, BREAKFAST IN AMERICA (“American girl”) – δρώμενο του Γ. Κουρκουμέλη. ΤΟ ΝΗΣΙ του Τζ. Σώντερς (Κέη), ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ του Γ. Κουρκουμέλη, Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ του Χ. Κ. Άντερσεν, Μ’ΑΜΥΓΔΑΛΑ ΚΑΙ ΣΙΜΙΓΔΑΛΙ…, διασκευή από το λαϊκό παραμύθι “Ο Σιμιγδαλένιος”, Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ του Μαριβώ, ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ του Ντάριο Φο, ΤΟ ΑΥΓΟ του Φελισιέν Μαρσώ. Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτη της Ρούλας Πατεράκη στις παραστάσεις Ο ΗΛΙΘΙΟΣ του Φ. Ντοστογιέφσκι, Θέατρο Τζένη Καρέζη και Ο ΜΙΚΡΟΣ ΤΟΝΥ του Α. Β. Βάρμερνταμ, Θέατρο Ιλίσια- Βολανάκης. Από το 2000 και ως σήμερα εργάζεται σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διδάσκοντας το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής. Τα τελευταία έξι χρόνια εργάζεται στο 8 ο Δημοτικό Σχολείο Βύρωνα μέσω του οποίου προετοιμάζει και παρουσιάζει με τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης μουσικοθεατρικές παραστάσεις στο παιδικό – νεανικό φεστιβάλ του Δήμου Βύρωνα. Βιογραφικό σημείωμα 2: Η Κατερίνα Κεραμίδα γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι εκπαιδευτικός μουσικής αγωγής, στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με οργανική θέση στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Βύρωνα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις επιστήμες της αγωγής με κατεύθυνση την Ειδική Αγωγή (MA, Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου). Η διπλωματική της έρευνα εστίασε στη διαφοροποιημένη διδασκαλία του μαθήματος της μουσικής αγωγής και την εφαρμογή της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η πολυετής επαφή με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες την οδήγησε να αναζητήσει τρόπους προσέγγισης και μετάδοσης της μουσικής εμπειρίας με στόχο την ένταξη όλων των μαθητών στη μουσική διαδικασία. Το άρθρο της με τίτλο: Διαφοροποιημένη διδασκαλία στη μουσική εκπαίδευση: Απόψεις και προβληματισμοί καθηγητών μουσικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχει δημοσιευθεί στο Διεπιστημονικό Περιοδικό Μουσικοθεραπείας Approaches (2017). Έχει εκπονήσει εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν στην επαφή των μαθητών με τις τέχνες και τη διδασκαλία τους στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα. Επίσης, έχει λάβει μέρος στην οργάνωση και την υλοποίηση πολιτιστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Δήμου Βύρωνα και του Δήμου Ηλιούπολης |