Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις

Διαθεσιμότητα: απομένουν λίγες θέσεις

Εμφάνιση
id 278
Τίτλος Ζωγραφίζω με νότες, λέξεις και χορό
Ονοματεπώνυμο Αντιγόνη Ζάχαρη
Συνεδρία Κίνηση, λόγος, μουσική, εικαστικά [εργαστήριο] [ 18:30]
Αίθουσα 741
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Το σεμινάριο – εργαστήρι έχει ως απώτερο σκοπό τη λειτουργική σύνδεση μεταξύ των τεχνών, ιδιαιτέρως της μουσικής και της ζωγραφικής ως κεντρικούς άξονες δημιουργίας. Συγκεκριμένοι στόχοι αποτελούν η εξοικείωση των συμμετεχόντων και κατ’ επέκταση των παιδιών πρωτοσχολικής ηλικίας, ή και μεγαλυτέρων με την εκφραστική και πολύτεχνη απόδοση ενός εικαστικού έργου, αλλά και η δημιουργία ενός συλλογικού προϊόντος (π.χ. πίνακας, μουσικό έργο, χορογραφία, κείμενο, κ.α.) προερχόμενου από ποικίλες «ηχοαπεικονίσεις» και αποδόσεις ενός ηχητικού ή μουσικού ερεθίσματος. Ένας ζωγραφικός πίνακας αποτελεί “εργαλείο” εκκίνησης για πολλαπλές ερμηνείες με το σώμα, τις λέξεις, τον ήχο, την εκφραστική κίνηση, το χρώμα, κ.α., ενώ παράλληλα ένα μουσικό έργο, ηχοτοπίο ή πρωτότυπη σύνθεση με ήχους αποτελεί πηγή έμπνευσης για καλλιτεχνική δημιουργία. Οι «συμβολικές αναπαραστάσεις» των ήχων, των αντιθέσεων, των δυναμικών, της δομής και άλλων στοιχείων αποτελούν αυθαίρετους κώδικες επικοινωνίας και έκφρασης, που πολλές φορές τα παιδιά αυθόρμητα επιλέγουν για να εκφραστούν. Όλα αυτά τα στοιχεία αποτελούν ποικίλα εργαλεία δημιουργίας συνθέσεων και εκφραστικά μέσα που δεν απαιτούν προϋπάρχουσες μουσικές γνώσεις από την πλευρά των συμμετεχόντων και κατ’ επέκταση των παιδιών.

Το εργαστήρι περιλαμβάνει αρχικά να﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ένα σύντομο θεωρητικό εισαγωγικό πλαίσιο στοχεύοντας παράλληλα οι συμμετέχοντες:

α) να εξοικειωθούν με ιδιότητες του ήχου

β) να πειραματιστούν με τη φωνή, με διάφορα ηχογόνα αντικείμενα, με το σώμα, με απλά μουσικά όργανα, λέξεις, εικόνες

γ) να δημιουργήσουν εικόνες, σχήματα, αλλά και εικαστικά έργα με βάση μια μουσική φόρμα και την ακρόαση μουσικού κομματιού

δ) να γνωρίσουν εικαστικά έργα και να τα ερμηνεύσουν

Για τη διεξαγωγή του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να έχουν άνετη ενδυμασία, ένα ζευγάρι καλτσάκια και κάποιο ηχογόνο αντικείμενο.

Βιογραφικό Σημείωμα

ΑΝΤΟΓΟΝΗ ΖΑΧΑΡΗ: Aριστούχος κάτοχος Διπλώματος και Πτυχίου Πιάνου (Τουφεξής Δ., Stroux L.) και ανώτερων θεωρητικών (Ωδικής, Αρμονίας, Αντίστιξης) και απόφοιτος του διετούς επαγγελματικού μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών μουσικοκινητικής αγωγής, C. Orff, Σχολή Μωραΐτη, Orff Salzburg Institute. Έχει πιστοποιημένη κατάρτιση στη Συμβουλευτική (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) και στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (ΕΚΠΑ). Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων πιάνου, μουσικοκινητικής αγωγής, διεύθυνσης χορωδίας, συστήματος Kodaly, θεατρικής αγωγής, υποκριτικής, συγγραφής και αφήγησης παραμυθιών, αγωγής υγείας, ψυχικής υγείας κ.ά. Υπήρξε εισηγήτρια σε σεμινάρια ενηλίκων και ημερίδες, καθώς και Ραδιοφωνικός παραγωγός. Από το 1994 υπηρετεί στη Β/θμια Εκπαίδευση και από το 1998 στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου όπου διδάσκει πιάνο και μουσικοκινητική αγωγή.

 

ΑΝΘΟΥΛΑ ΚΟΛΙΑΔΗ – ΤΗΛΙΑΚΟΥ: Η Ανθούλα Κολιάδη-Τηλιακού είναι Διδάκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α.. Τίτλος Διατριβής: «Μουσική Αυτοαντίληψη, Αυτοεκτίμηση και Κοινωνική Συμπεριφορά Παιδιών Σχολικής Ηλικίας». Ταυτόχρονα, είναι κάτοχος του Μεταπτυχιακού Τίτλου ΜΑ in Music Education από το Πανεπιστήμιο του Reading της Μεγάλης Βρεταννίας με υποτροφία από το Ι.Κ.Υ.. Επίσης, είναι Πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, καθώς και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α.. Παράλληλα, είναι Πτυχιούχος Πιάνου του Εθνικό Ωδείου και Διπλωματούχος Φούγκας του Ελληνικού Ωδείου. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγήτρια Πιάνου (Μουσικό Σχολείο Ρόδου), έχει διατελέσει καθηγήτρια Μουσικοκινητικής Αγωγής (Ελληνικό Ωδείο), μουσικοπαιδαγωγός σε παιδικούς σταθμούς, συνεργάτης-εμψυχώτρια στο Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ», καθηγήτρια Μουσικής σε Δημοτικά Σχολεία, Φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εισηγήτρια σε σεμινάρια, εργαστήρια και Συνέδρια της Ε.Ε.Μ.Ε. και της Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. και εκπονήτρια στα Νέα Προγράμματα Σπουδών για τη διδασκαλία του Πιάνου στα Μουσικά Σχολεία. Τέλος, έχει δημοσιεύσει ποικίλα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα και έχει οργανώσει εκπαιδευτικά σεμινάρια, ερευνητικές εργασίες, Πολιτιστικά Προγράμματα και εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου της.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Μουσική Χορός Εικαστικά