Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Εμφάνιση
id 285
Τίτλος Αυλαία και πάμε και ξαναπετάμε κι ανοίγουμε φτερά
Ονοματεπώνυμο Βασιλική Τερζή, Καλλιρρόη Τσαμτσούρη
Συνεδρία Η μουσικοθεατρική παράσταση [ 16:00]
Αίθουσα 742
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να παρουσιαστεί η σύμπραξη εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής και μουσικών σπουδών στη δημιουργία θεατρικής παράστασης με τη συμμετοχή μαθητών/ τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και πώς η συμμετοχή αυτή ενισχύει την αυτοεκτίμηση των παιδιών. Θα παρουσιαστεί η έρευνα δράσης που πραγματοποιήθηκε σε πενήντα μαθητές/μαθήτριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες (συναισθηματικές, μαθησιακές, συμπεριφορικές) δημοτικού σχολείου E’ και Στ’ τάξης. Κατά την υλοποίηση της θεατρικής παράστασης εφαρμόστηκαν τεχνικές δραματοθεραπείας και χαλάρωσης. Κλήθηκαν οι μαθητές/ μαθήτριες να ζωγραφίσουν και να εξιστορήσουν με πλοκή το θεατρικό έργο, έφτιαξαν μια ιστορία και συνειρμικά μπήκαν οι ίδιοι μέσα στην εικόνα. Εντόπισαν τον εαυτό τους μέσα σε αυτήν και φαντάστηκαν τι θα έλεγαν, που θα πήγαιναν, με ποιους θα ταυτιζόταν με τον καλό, κακό, αδικημένο, ανίσχυρο, δυνατό. Αναγνώρισαν τα συναισθήματα των άλλων και τα αναπαρήγαγαν επί σκηνής σαν να ήταν δικά τους. Έπαιξαν διάφορους ρόλους. Διερευνήθηκε κατά πόσο η αξιοποίηση των τεχνικών δραματοθεραπείας κατά την υλοποίηση της θεατρικής παράστασης οδήγησαν στη βελτίωση της αυτοεκτίμησης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο με κλίμακα μέτρησης της αυτοεκτίμησης (GalaSelf-Esteem Test). Βρέθηκε πως οι τεχνικές δραματοθεραπείας ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών που δύσκολα αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες και παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Βάσω Τερζή είναι καθηγήτρια φυσικής αγωγής Υπηρετώ στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2002 έως και σήμερα ως καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Έχει Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην προσαρμοσμένη φυσική δραστηριότητα και στον αθλητισμό (ειδική φυσική αγωγή). Σε όλα τα σχολεία που υπηρέτησε, υλοποίησε πλήθος πολιτιστικών προγραμμάτων καθώς και θεατρικών παραστάσεων, σε ένα κατάλληλο παιδαγωγικό και μαθησιακό περιβάλλον, με στόχο την πολιτιστική αφύπνιση και την θεατρική αγωγή. Συμμετέχει σε χορευτική ομάδα παραδοσιακών χορών. Υπήρξε υπεύθυνη του θεατρικού ομίλου του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών τα έτη:2012-2013, 2013-2014, 2017-2018.

 

Η Καλλιρρόη (Ράνια) Τσαμτσούρη είναι εκπαιδευτικός Μουσικής ΠΕ16.01 με δεύτερο πτυχίο Πολιτικός Μηχανικός Έργων Υποδομής. Εργάζεται σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το 1993. Επίσης, έχει εργαστεί στο ειδικό σχολείο Μαρασλείου. Η οργανική της θέση είναι στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών-ΠΣΠΑ από το 1996. Το 2013 αξιολογήθηκε με επιτυχία ως εκπαιδευτικός του ΠΣΠΑ από τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Έχει παρακολουθήσει σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων με αντικείμενο τη μουσικοκινητική αγωγή και το θεατρικό παιχνίδι. Έχει εκπονήσει πλήθος πολιτιστικών προγραμμάτων και έχει οργανώσει και κατευθύνει ομίλους δημιουργικότητας στο ΠΣΠΑ με αντικείμενο το χορωδιακό τραγούδι και το θέατρο.

Διάρκεια 45'
Τέχνη Μουσική Θέατρο