Εισήγηση

Εμφάνιση
id 288
Τίτλος Αστροφεγγιές και Ηλιοτρόπια: Online σχέδια μαθήματος πάνω στο έργο του Van Gogh
Ονοματεπώνυμο Αγαθή Τσορώνη
Συνεδρία Η ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ [ 09:00]
Αίθουσα 204
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Στην παρούσα εισήγηση παρουσιάζονται οι δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες (ΝΤ) στην διδασκαλία των εικαστικών τεχνών, τόσο στο δημόσιο σχολείο όσο και σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης (π.χ. απογευματινά εικαστικά εργαστήρια για παιδιά). Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές επισκέπτονται τις ιστοσελίδες γνωστών διεθνών μουσείων, έρχονται σε επαφή με τα έργα των καλλιτεχνών, τα περιεργάζονται, γνωρίζουν τους καλλιτέχνες και ως αποτέλεσμα δημιουργούν πρωτότυπα έργα.

Το μουσείο Van Gogh στο Άμστερνταμ είναι σπουδαίο παράδειγμα καθώς προσφέρει δωρεάν online σχέδια μαθημάτων που αποτελούνται από παρουσιάσεις PowerPoint συνοδευόμενες από οδηγίες και επεξηγήσεις για τη διδασκαλία τους. Τα μαθήματα προσφέρονται στην αγγλική γλώσσα και έτσι αποτελούν ευκαιρία διεπιστημονικής προσέγγισης και συνδιδασκαλίας στο σχολείο. Ιδανικά διδάσκονται σε διαδραστικό πίνακα (όπου αυτό είναι δυνατόν) και περιέχουν κλειστές ερωτήσεις, ερωτήσεις κρίσεως και ανάπτυξης, καθώς και προτάσεις για εικαστικές δραστηριότητες στην τάξη.

Καθώς οι μαθητές στη χώρα μας δεν έχουν συχνά τη δυνατότητα να δουν δια ζώσης πρωτότυπα έργα διεθνώς αναγνωρισμένων καλλιτεχνών,  οι ΝΤ τους προσφέρουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τους καλλιτέχνες και τα έργα τους (χωρίς αυτό να μπορεί να υποκαταστήσει την αξία της απευθείας επαφής με τα πρωτότυπα έργα). Τα έργα του Van Gogh έχουν μεγάλη απήχηση σε παιδιά όλων των ηλικιών, αλλά μερικές φορές το μάθημα εξαντλείται στην μηχανική αντιγραφή ενός έργου και στην παράθεση κάποιων ανεκδοτολογικών στοιχείων για τη ζωή του. Αντίθετα, μέσα από την εικονική περιήγηση και τη διάδραση με τις συλλογές και τα προσφερόμενα μαθήματα, οι μαθητές ανακαλύπτουν, διερευνούν και αποκτούν μια πολυεπίπεδη, αναλυτική και σφαιρική γνώση του έργου, της εποχής και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο δημιούργησε ο καλλιτέχνης.       

Στο τελευταίο κομμάτι της εισήγησης παρουσιάζονται κάποια από αυτά τα  μαθήματα που έχω διδάξει σε μαθητές με τυπική ανάπτυξη και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Δρ. Αγαθή Τσορώνη είναι εικαστικός και εκπαιδευτικός καλλιτεχνικών μαθημάτων. Έχει  Πτυχίο Καλών Τεχνών (Coventry University, UK, αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο του Πτυχίου της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας). Έχει ολοκληρώσει Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών και Διδακτορικό Δίπλωμα (PhD) στη Διδακτική της Τέχνης και Μουσειακή Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο της Πόλης του Birmingham της Αγγλίας.

Στην Ελλάδα έχει εργαστεί ως Εργαστηριακή Συνεργάτης στο ΑΤΕΙ Αθήνας (Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης), σε ιδιωτικά και δημόσια ΙΕΚ, σε δημόσια σχολεία, σε εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και σε εργαστήρια ζωγραφικής για παιδιά νηπιαγωγείου – δημοτικού. Έχει μαθητεύσει στο Παρίσι στο εργαστήριο του Jochen Gerz, διεθνώς αναγνωρισμένου Γερμανού καλλιτέχνη της Δημόσιας Τέχνης (Public Art). Έχει παρουσιάσει μια ατομική έκθεση και έχει λάβει μέρος σε εκθέσεις και καλλιτεχνικά projects σε Ελλάδα και Μεγάλη Βρετανία.

Πιστεύει ακράδαντα στην συνεισφορά της τέχνης στην μαθησιακή διαδικασία, η οποία είναι απαραίτητη ώστε να μπορέσει ο/η μαθητής/τρια να αξιοποιεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του/της σε οποιοδήποτε γνωστικό πεδίο.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Εικαστικά