Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Εμφάνιση
id 289
Τίτλος eTwinning Έργου «Embracing art-Αγκαλιάζοντας την Τέχνη»
Ονοματεπώνυμο Μαρία Πανουσιάδου
Συνεδρία Αφήγηση και εικαστικά: καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις [εργαστήρια] [ 12:00]
Αίθουσα 638
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Στην παρούσα παρουσίαση Καλής Πρακτικής αναπτύσσεται η υλοποίηση του καινοτόμου Εικαστικού eTwinning Έργου «Embracing art-Αγκαλιάζοντας την Τέχνη» (https://twinspace.etwinning.net/45793/home). Συγκεκριμένα παρουσιάζονται η διαθεματική αξιοποίηση του Έργου, οι συνεργατικές-συλλογικές δράσεις, καθώς και η χρήση των ΤΠΕ. Ένας μαθητής και μια μαθήτρια του Δημοτικού Σχολείου Πενταλόφου παρουσιάζουν τις συνεργατικές δράσεις και τον αντίκτυπο του Έργου. 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ eTwinning ΕΡΓΟΥ «EMBRACING ART»

Το eTwinning Έργο «Embracing art» υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ‘17-‘18 με τη συμμετοχή σχολείων Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ιδρύτριες Έργου είναι η Cristina Grau από την Ισπανία και η Μαρία Πανουσιάδου από την Ελλάδα. 

Αρχικά, κάθε εταίρος πρότεινε δύο εικαστικά έργα καλλιτεχνών από τη χώρα του. Στόχοι του Έργου ήταν:

  1. Να αναζητήσουν οι συνεργαζόμενοι μαθητές πληροφορίες για τους ζωγράφους και να δημιουργήσουν διακρατικές ομάδες εργασίας για τη δημιουργία βιογραφικών παρουσιάσεων καλλιτεχνών.
  2. Να αναπαράγουν με τον πιο δημιουργικό τρόπο τουλάχιστον έναν προτεινόμενο πίνακα ζωγραφικής από κάθε συνεργαζόμενο σχολείο και να παρουσιάσουν με βίντεο τις δημιουργίες τους και τις διάφορες τεχνικές που χρησιμοποίησαν.

Στο «Embracing art» συμμετείχα με τους 16 μαθητές και μαθήτριές μου του Δ1 τμήματος του Δημοτικού Σχολείου Πενταλόφου Θεσσαλονίκης. Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν ατομικά, ομαδοσυνεργατικά, στην ολομέλεια της τάξης και σε διακρατική ομάδα εργασίας, ενώ αξιοποιήθηκαν κι άλλες τεχνικές όπως ο Έντεχνος Συλλογισμός, ο κριτικός στοχασμός, οι παρουσιάσεις, ο ιδεοκαταιγισμός. Χρησιμοποίησαν διάφορες εικαστικές τεχνικές (π.χ. ψηφιδωτό, κολάζ) και υλικά για την αναπαραγωγή των εικαστικών έργων (π.χ. λαδοπαστέλ, νερομπογιές).

Βιογραφικό Σημείωμα

Αποφοίτησα από το Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ. το 1999 και είμαι μόνιμη εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από το 2001. Έχω ιδρύσει ένα Εθνικό και τέσσερα Ευρωπαϊκά eTwinning Έργα, ενώ έχω συμμετάσχει σε ακόμα δυο Ευρωπαϊκά. Μαζί με τους μαθητές μου, έχουμε βραβευτεί με τρεις Ευρωπαϊκές και έξι Εθνικές Ετικέτες Ποιότητας.

Έχω υλοποιήσει Πρόγραμμα Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ με μαθητές Στ’ Δημοτικού. Έχω συμμετάσχει με εισηγήσεις σε επιμορφωτικές ημερίδες Σχολικών Συμβούλων και Σχολικών Δραστηριοτήτων της Α/θμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσ/νίκης.

Έχω λάβει μέρος μετά από κρίση, είτε ως μέλος συγγραφικής ομάδας είτε ατομικά, στις εργασίες των:

  • 8th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην εκπαίδευση (8th CIE2016), 14-16 Οκτωβρίου 2016 (Εισήγηση)
  • 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική διαδικασία» 30 Οκτωβρίου -1 Νοεμβρίου 2015 (Εισήγηση)
  • 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΤΕΑΔ «Δημιουργικότητα στην Εκπαίδευση» 28-29 Νοεμβρίου  2014 (Εισήγηση)
  • 1o πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning, 14-16 Νοεμβρίου 2014 (Εισήγηση)
  • 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή συμμετοχή «ΤΠΕ στην εκπαίδευση», 3-5 Οκτωβρίου 2014 (Εισήγηση)
  • 4η Ημερίδα Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στην Ειδική Αγωγή και Διασύνδεσης Υπηρεσιών Παιδείας και Υγείας, 19 Οκτωβρίου 2013 (Ανακοίνωση)
  • 2ο Συνέδριο «Εκπαίδευση γλωσσικών Μειονοτήτων: Εκπαιδευτικοί μιλούν σε εκπαιδευτικούς για τις εμπειρίες τους», 1-2 Ιουνίου 2002 (Ανακοίνωση)
Διάρκεια 45'
Τέχνη Εικαστικά