Εισήγηση

Εμφάνιση
id 307
Τίτλος Ανατέμνοντας τη δυναμική δομή του σχολικού συστήματος μέσα από παραδείγματα εκπαιδευτικών εφαρμογών των τεχνών στο πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Ονοματεπώνυμο Αγγελική Ζαχαράτου
Συνεδρία ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ [ 15:30]
Αίθουσα Aula
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Ο λόγος για τη σχέση και ένταξη των τεχνών στο σχολείο του 21ου αιώνα είναι πιο δυναμικός και επίκαιρος από ποτέ, καθώς το τελευταίο προσπαθεί να συγχρονίσει το βήμα του τόσο με τις εξελίξεις στην παιδαγωγική θεωρία, τις σύγχρονες κοινωνικο-γνωστικές προσεγγίσεις και τις Νέες Τεχνολογίες, όσο και με ένα διαφορετικό πλαίσιο λειτουργίας που επιβάλλει η παγκοσμιοποίηση στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας στην εκπαίδευση. Αναπόφευκτα, εγείρονται ερωτήματα για εκείνες τις δραστηριότητες αγωγής που θα στρέψουν τους εκπαιδευτικούς στην σπουδαιότητα της συνειδητοποίησης για την ανάγκη αλλαγής των εκπαιδευτικών υλικών και την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων μάθησης, ανοίγοντας το δρόμο τόσο για ανάληψη πρωτοβουλιών  και  λήψη αποφάσεων εντός του σχολικού χώρου, όσο και για μία ενεργητική, εμπειρική και συμμετοχική προσέγγιση των μαθητών. Ο μαθητής στο σημερινό σχολείο θα πρέπει να «εκπαιδεύεται» στην επιλογή, η οποία αποτελεί βασικό στοιχείο συγκρότησης της ταυτότητας του σύγχρονου ανθρώπου σε ένα κόσμο ανοικτών συνόρων, πολλαπλών ευκαιριών και δυνατοτήτων, μέσα από μία ποικιλία βιωματικών ενδο-εξωσχολικών δράσεων που αφενός διευρύνουν τους πόρους πληροφορίας  και αφετέρου εξερευνούν τα μέσα έκφρασης και επικοινωνίας από το χώρο της τέχνης, τονώνοντας  τη ζωή μέσα και γύρω από το σχολείο. Στην παρούσα εργασία θα εξετάσουμε το πώς το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Η Πόλη μου, το Ηράκλειο», που υλοποιήθηκε στα δευτεροβάθμια σχολεία του Ηρακλείου επί τρία συνεχή σχολικά έτη (2007-2010) στο πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων, δεν αρκέστηκε σε ένα σχολιασμό της πόλης και των ιδιοτήτων της, αλλά ήταν ένας τρόπος μύησης και πολιτισμικής αναμόρφωσης των έφηβων πολιτών, μέσα από  το σχέδιο, το βίντεο, τη φωτογραφία, τη μουσική κ.ά.,  ώστε οι τελευταίοι να ανακαλύψουν εκ νέου την πόλη και την ιστορία της.

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Αγγελική Ζαχαράτου είναι απόφοιτη του Τμήματος Αγγλικών Σπουδών της Φιλοσοφικής  Σχολής του Πανεπιστημίου  Αθηνών, κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών D.E.A. του  Ινστιτούτου Θεατρικών και Κινηματογραφικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Paris III και του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στη «Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων» της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Έχει διδάξει «Ιστορία Ευρωπαϊκού Θεάτρου» στο Θεατρικό Εργαστήριο του Δ. Ηρακλείου και «Ιστορία Αρχαίου Θεάτρου» στη Δημόσια Σχολή Τουρισμού, Τμήμα Ξεναγών. Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων (2006-2012) και Σχολικών Δραστηριοτήτων (2012-2018) στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Εισηγήτρια σε πιλοτικά επιμορφωτικά προγράμματα του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου (Π.Ε.Κ.) Ηρακλείου και μέλος κριτικών επιτροπών θεάτρου στο Δ. Ηρακλείου και στο Υπουργείο Παιδείας. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά και έχει συμμετάσχει σε συνέδρια με αντικείμενο o πολιτισμός και οι τέχνες στην εκπαίδευση.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική Κινηματογράφος Εικαστικά