Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Εμφάνιση
id 310
Τίτλος Δραματοποίηση λογοτεχνικού έργου από μαθητές» Δύο μαθητικές θεατρικές παραστάσεις α) Η Σονάτα του Σεληνόφωτος του Γ. Ρίτσου β) Μικρό σχόλιο για την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Δ. Χατζή
Ονοματεπώνυμο Ευσταθία Αργυρού, Σοφία Παυλίδου
Συνεδρία Αρχαία ελληνικά και λογοτεχνία: "έντεχνες" διδακτικές προτάσεις [εργαστήρια] [ 18:30]
Αίθουσα 638
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθήνας – Γεννάδειο, κατά τα σχολικά έτη 2014-15 και 2015-16  υλοποιήθηκε όμιλος Θεάτρου από τις εκπαιδευτικούς Αργυρού Έφη και Παυλίδου Σοφία. Στον όμιλο συμμετείχαν δεκατέσσερις  μαθητές των τριών τάξεων του σχολείου.  Ο όμιλος ασχολήθηκε γενικά με:

  1. Τη μελέτη θεατρικών έργων
  2. Τη συγγραφή πρωτότυπου θεατρικού σεναρίου
  3. Την παρακολούθηση και τον σχολιασμό θεατρικών παραστάσεων
  4. Την υλοποίηση ασκήσεων σχετικών με τη γλώσσα του σώματος
  5. Το ανέβασμα  θεατρικής παράστασης «Η Σονάτα του Σεληνόφωτος» (2015)
  6. Τη δραματοποίηση λογοτεχνικού διηγήματος και τη διασκευή του σε θεατρικό σενάριο
  7. Το ανέβασμα θεατρικής παράστασης βασισμένης σε πρωτότυπο σενάριο:

 «Μικρό σχόλιο για την Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Δ. Χατζή το οποίο οι μαθητές μελέτησαν, ανέλυσαν, δραματοποίησαν και στο τέλος παρουσίασαν σε θεατρική παράσταση (2016)

Διάρκεια 45'
Τέχνη Θέατρο
Βιογραφικό Σημείωμα

Αργυρού Ευσταθία: Το 1979 αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης (Ιστορικό τμήμα). Το 1983 έλαβε τον τίτλο του D.E.A. d’ histoire byzantine et post Byzantine από το “Université de Paris I – Sorbonne” και το 1996 το διδακτορικό δίπλωμα στην Ιστορία από το ίδιο πανεπιστήμιο. Το 1999 απέκτησε το Πιστοποιητικό Μεταπτυχιακής Επιμόρφωσης του Προγράμματος «Ανοικτή και εξ  Αποστάσεως Εκπαίδευση» της Σχολής Ανθρωπιστικών  Σπουδών του Ε.Α.Π. Έχει εργαστεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στα Γενικά Αρχεία του Κράτους, στο Υπουργείο Παιδείας (ευρωπαϊκά προγράμματα), στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (γραφείο Ιστορίας). Δίδαξε Νεώτερη Ελληνική Ιστορία στην Πανεπιστημιακή Σχολή Αγρινίου (σύμβαση 407) και από το 2005 Ευρωπαϊκή Ιστορία στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, καθώς και στο πλαίσιο μεταπτυχιακών μαθημάτων (Ιστορία) στη Φιλοσοφική Ιωαννίνων, Αθηνών, Κρήτης. Έχει συμμετάσχει επί σειρά ετών ως επιμορφώτρια σε σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που οργάνωνε το Υπουργείο Παιδείας, οι Σχολικοί Σύμβουλοι ή άλλοι φορείς, με  θέμα τη διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας. Συμμετείχε στην αξιολόγηση ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων κινητικότητας, εκπαιδευτικού λογισμικού, Προγραμμάτων Σπουδών, στη δημιουργία εκπαιδευτικού λογισμικού. Έλαβε μέρος σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με μελέτες βασισμένες σε πρωτότυπο αρχειακό υλικό. Οι δημοσιεύσεις της εστιάζουν σε οικονομικά, κοινωνικά και πολιτισμικά φαινόμενα, καθώς και σε εκπαιδευτικά ζητήματα.

 

Παυλίδου Σοφία:

Έτος γεννήσεως: 1969

Tρέχουσα Εργασιακή Θέση:  1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθήνας – Γεννάδειο

Τίτλοι σπουδών: Πτυχίο Ιστορίας & Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1990) και Διατμηματικό Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη Νεώτερη και Σύγχρονη Ιστορία

του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου (2008).

Γλώσσες: Αγγλική γλώσσα :Certificate of Proficiency in English, University of Michigan

Γνώση ΤΠΕ: Πιστοποίηση από το πρόγραμμα «Η Κοινωνία της Πληροφορίας – Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών και Αξιοποίηση των Τεχνολογιών  Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση»

Συνέδρια: Εισήγηση με θέμα Η ενδοσχολική επιμόρφωση ως βασικός παράγοντας της επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών και ανάπτυξης της σχολικής μονάδας στο διεθνές συνέδριο: «Μεθοδολογία, Πολιτικές, Πρακτικές Επιμόρφωσης και Επαγγελματικής Ανάπτυξης του Εκπαιδευτικού που βασίζονται στο σχολείο» του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Κόρινθος, 20-22/2/2015).

Εισήγηση με θέμα Ισλάμ: διεπιστημονική διδακτική προσέγγιση στο 1ο πανελλήνιο συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Λάρισα, 23-25/10/2015)

Δράσεις: Συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus+, υλοποίηση ομίλων αριστείας και καινοτομίας στο 1ο πειραματικό ΓΕΛ, υλοποίηση πληθώρας πολιτιστικών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων, προγραμμάτων e-twinning, συμμετοχή στο έτος Αριστοτέλη 2016 που οργάνωσε η Unesco για τα σχολεία AspNet, κλπ.

Συνεργασία με Πανεπιστήμια: Δράσεις mentoring σε μεταπτυχιακούς φοιτητές, δειγματικές διδασκαλίες σε προπτυχιακούς φοιτητές των τμημάτων Φιλολογίας, Ιστορίας Αρχαιολογίας και ΦΠΨ του ΕΚΠΑ (από το 2011), κλπ.