Εισήγηση

Εμφάνιση
id 334
Τίτλος Διερεύνηση των αντιλήψεων των παιδιών σχετικά με το ρόλο της τέχνης στον ελεύθερό τους χρόνο
Ονοματεπώνυμο Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης
Συνεδρία ΣΥΝΕΡΓΙΕΣ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ [ 18:30]
Αίθουσα Aula
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Πολυάριθμες ερευνητικές μελέτες καταδεικνύουν πως τα διάφορα είδη τέχνης –θέατρο, μουσική, ζωγραφική- συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, καλλιεργούν την φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Παράλληλα, εισάγουν τα παιδιά στις αξίες του πολιτισμού και ενέχουν μια ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα σπουδών του σχολείου, καθώς και σε ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα. Ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο ποια θέση λαμβάνουν οι τέχνες στις προτιμήσεις των παιδιών κατά τον ελεύθερο τους χρόνο. Ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της  καθημερινής τους ζωής και σημαντικό πεδίο για την κοινωνικοποίηση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη διαμόρφωση της ταυτότητάς τους. Αναμφίβολα η διάθεση του ελεύθερου χρόνου διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο, αλλά και το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο. Επιπλέον ο σύγχρονος τρόπος ζωής επηρεάζει το τρόπο με τον οποίο επιλέγει το άτομο να αξιοποιεί τον ελεύθερο του χρόνο.

Η παρούσα μελέτη εστιάζει το ερευνητικό της ενδιαφέρον στους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Στόχος της ήταν η ποσοτική αποτύπωση και καταγραφή στοιχείων αναφορικά με τη στάση και τις πεποιθήσεις των παιδιών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας για το ρόλο που ενέχουν οι τέχνες στον ελεύθερό τους χρόνο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα,  τα παιδιά διασκεδάζουν με το να εμπλέκονται σε δραστηριότητες  που τα φέρνουν σε επαφή με ποικίλες μορφές τέχνης,  όπως το θέατρο, η ζωγραφική, το δραματικό παιχνίδι και ο χορός. Επίσης, μέσω συμπληρωματικών αναλύσεων μελετήθηκε η επίδραση μιας σειράς ανεξάρτητων μεταβλητών και παρουσιάστηκαν διαφορές στην ενασχόληση των παιδιών και τα δημογραφικά τους δεδομένα. 

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Κων/νος Μαστροθανάσης είναι δάσκαλος, με ειδίκευση στην οργάνωση και τη διοίκηση της εκπαίδευσης από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, στην εκπαίδευση ενηλίκων από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και στη διδασκαλία των Ελληνικών ως μητρική, δεύτερη/ξένη γλώσσα από το Πανεπιστήμιου Πάτρας και από το Πανεπιστήμιο του Harvard. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο στην εκπαιδευτική ηγεσία, το management και τις αναδυόμενες τεχνολογίες από το Πανεπιστήμιο Guglielmo Marconi της Ιταλίας. Έχει αρθρογραφήσει σε περιοδικά και βιβλία όπως και έχει συμμετάσχει σε αρκετά διεθνή συνέδρια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική Θέατρο Εικαστικά