Εισήγηση
id | 342 |
---|---|
Τίτλος | Από τον Παπαδιαμάντη στην τήλε-κοινωνία. Μία μείξη θεάτρου, χορού και δημιουργικής γραφής |
Ονοματεπώνυμο | Λεωνίδας Χριστοδουλίδης |
Συνεδρία | Ο ΧΟΡΟΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 12:00] |
Αίθουσα | Aula |
Ημερομηνία | Saturday, 13 Oct 2018 |
Περίληψη | Ένα πολιτιστικό πρόγραμμα θεατρικής παιδείας στο 1ο Γυμνάσιο Βόλου...με τίτλο «Μικρό μαθητικό θεατρικό εργαστήρι» που είχε στόχους την γνωριμία των μαθητών με τον κόσμο του θεάτρου και ιδιαίτερα του σχολικού θεάτρου, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών αλλά και της κριτικής τους ικανότητας μέσω της βιωματικής προσέγγισης και της ενεργητικής μάθησης. Με την χρήση της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και τεχνικών του θεάτρου,του θεατρικού παιχνιδιού αλλά και της δημιουργικής γραφής. Ολοκλήρωση της φετινής προσπάθειας με παράσταση σε συνεργασία με την ομάδα χορού του Σχολείου με επιλογή θέματος που ν΄ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες των μαθητών αλλά και στην δυναμική της ομάδας. Το θέμα της παράστασης που επιλέχτηκε ήταν « από τον Παπαδιαμάντη στην Τηλε-κοινωνία». ΟΙι μαθητές άρχισαν να συγγράφουν κείμενα εύστοχα και χιουμοριστικά για το σήμερα που ετύγχαναν της επεξεργασίας της ομάδας. Αφορούσαν θέματα όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο, οι ρηχές ανθρώπινες σχέσεις, ο ρόλος των ΜΜΕ της κοινωνίας του 21ου αιώνα και ετοιμάζονταν «θεατρικώ τω τρόπω». Οι δοκιμές –πρόβες εξελίσσονταν δημιουργικά ενώ ταυτόχρονα διασκευάστηκε το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη Νοσταλγός για το μαθητικό συνέδριο της ΔΔΕ Μαγνησίας όπου παρουσιάστηκε αλλά και ενσωματώθηκε στην παράσταση ως μια μικρή περιδιάβαση στα τέλη του 19ου,αρχές του 20ου αιώνα. Όμορφες χορογραφίες από την ομάδα χορού αλλά και τραγούδια απολύτως ενταγμένα στο πνεύμα των κειμένων των παιδιών, του Παπαδιαμάντη, αλλά και του Δημήτρη Ποντίκα εμπλούτιζαν την παράσταση που παρουσιάστηκε στο Κινηματοθέατρο Αχίλλειον του Βόλου ως το τέλος του πολύμηνου ταξιδιού. Στην εισήγηση μου θ΄αναφερθώ στα κέρδη, τις προκλήσεις αλλά και τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν με αναφορές στον David Mamet και τα σπουδαία γραφόμενα του που απετέλεσαν πηγή έμπνευσης στο ταξίδι αυτό. Όπως και στην αξία της δημιουργικής γραφής στην δημιουργία ευφάνταστων κειμένων που μετατρέπουν τους μαθητές σε δημιουργούς. Η παράσταση με την συναίνεση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών έχει ανέβει στο YOUTUBE. |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο Χορός |
Βιογραφικό Σημείωμα | O Λεωνίδας Χριστοδουλίδης είναι 26 χρόνια εκπαιδευτικός σε δημόσια σχολεία της χώρας εκ των οποίων τα 22 ασχολείται με το σχολικό θέατρο. Έχει ανεβάσει σε συνεργασία με τους μαθητές του και άλλους εκπαιδευτικούς αντίστοιχο αριθμό σχολικών παραστάσεων. Είναι μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Δημιουργικής Γραφής του ΕΑΠ. Έχει κάνει εισηγήσεις στο 3ο Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής στην Κέρκυρα το 2017 και στο συνέδριο για τον Κομμητά με εισήγηση για την δράση του σε σχέση με το θέατρο στο Πανεπιστήμιο της Βουδαπέστης το 2014. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα θεάτρου με την Τότα Σακελλαρίου, την Λυδία Κονιόρδου, την Όλια Λαζαρίδου, τον Δημήτρη Καταλειφό, τον Γιώργο Μπινιάρη, τον Κωστή Σφυρικίδη κ.α. Έχει παρακολουθήσει το πρόγραμμα του ΠΕΚ Ανατολικής Αττικής για την θεατρική Παιδεία. Έχει βραβευτεί με τους μαθητές του στους Καλλιτεχνικούς Αγώνες του 1999. Έχει βραβευτεί σε διαγωνισμούς Ποίησης, ενώ έχει ασχοληθεί ενεργά με την Αφήγηση και την Δημιουργική γραφή. |