Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις
id | 35 |
---|---|
Τίτλος | Μουσική διδασκαλία και Νέες Τεχνολογίες: Αξιοποιώντας ψηφιακά μαθησιακά εργαλεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση |
Ονοματεπώνυμο | Μαρία Μαγαλιού |
Συνεδρία | Μουσική διδασκαλία και Νέες Τεχνολογίες: Αξιοποιώντας ψηφιακά μαθησιακά εργαλεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση [εργαστήριο] [ 16:00] |
Αίθουσα | 916 |
Ημερομηνία | Friday, 12 Oct 2018 |
Περίληψη | Οι Νέες Τεχνολογίες έχουν προσφέρει πλήθος μαθησιακών εργαλείων και έχουν ανοίξει νέους ορίζοντες στη διδασκαλία/ μάθηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Η ενσωμάτωση και αξιοποίησή τους στη μουσική διδασκαλία / μάθηση κατά γενική ομολογία μπορεί να εμπλουτίσει τις μουσικές εμπειρίες των μαθητών, ενισχύοντας την μαθητοκεντρική διδακτική προσέγγιση και παρέχοντας πολυδύναμα και διαδραστικά εκπαιδευτικά / μαθησιακά εργαλεία, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων, της μουσικής αντίληψης και της μουσικής δημιουργικότητας των μαθητών (Ανδρούτσος, 2005, Μακροπούλου & Βαρελάς, 2009, Χρυσοστόμου, 2006). Σκοπός του εργαστηρίου είναι η ανάδειξη τρόπων αξιοποίησης των ΤΠΕ κατά τη μουσική διδασκαλία/ μάθηση και η εξοικείωση των συμμετεχόντων με εργαλεία Web 2.0, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο γνωστικό αντικείμενο της Μουσικής. Το εργαστήριο χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος θα παρουσιαστεί ένα σενάριο από την πλατφόρμα ψηφιακών διδακτικών σεναρίων «ΑΙΣΩΠΟΣ» και θα συζητηθεί η δυνατότητα αξιοποίησής του στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής, αλλά και της διαθεματικής προσέγγισης των τεχνών. Στο δεύτερο μέρος θα παρουσιαστούν δύο διδακτικά μικρο-σενάρια για το γνωστικό αντικείμενο της Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ. |
Διάρκεια | 90' |
Τέχνη | Μουσική |
Βιογραφικό Σημείωμα | Η Μαρία Μαγαλιού είναι εκπαιδευτικός Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από το 1996. Από το 2012 είναι Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας. Σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του ΕΚΠΑ και στο Πανεπιστήμιο Reading της Μ. Βρετανίας (Master of Arts in Music Education) και εκπόνησε διδακτορική διατριβή στο ΤΜΣ του Ιονίου Παν/μίου στον τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής (2007). Οι μεταπτυχιακές και διδακτορικές της σπουδές πραγματοποιήθηκαν με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. Είναι κάτοχος πτυχίων Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας και Διπλώματος Πιάνου (Παναρμόνιο Ωδείο). Συμμετείχε στη συγγραφική ομάδα του διδακτικού πακέτου Μουσικής για την Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις και εργαστήρια, αλλά και ως μέλος οργανωτικών και επιστημονικών επιτροπών σε Πανελλήνια και Διεθνή Συνέδρια, ενώ άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά. Είναι μέλος του Δ.Σ. της ΕΕΜΑΠΕ, της ΠΕΕΠΟΘΕ και της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα, του οποίου είχε και την επιμέλεια ύλης, από κοινού με την Δρ. Ελισάβετ Περακάκη κατά το χρονικό διάστημα 2015-2017 (τεύχη 15, 16, 17). Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην μουσική ανάπτυξη του παιδιού και τη μουσική διδασκαλία-μάθηση κατά την πρώτη παιδική ηλικία και τη διαθεματική σύνδεση των τεχνών με άλλα γνωστικά αντικείμενα. |