Εισήγηση
id | 358 |
---|---|
Τίτλος | Επεκτείνοντας το σχολικό βιβλίο: νέα ανοιχτά μαθησιακά αντικείμενα (OERs) για το μάθημα της Μουσικής στο ψηφιακό αποθετήριο «Φωτόδεντρο» |
Ονοματεπώνυμο | Παναγιώτης Μάνδηλας, Σμαράγδα Χρυσοστόμου, |
Συνεδρία | ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [ 17:30] |
Αίθουσα | 204 |
Ημερομηνία | Saturday, 13 Oct 2018 |
Περίληψη | Οι επιταγές της νέας ψηφιακής εποχής αγγίζουν αναπόφευκτα το μικρόκοσμο της σχολικής τάξης, υπαγορεύοντας την ανάγκη να υιοθετηθούν οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στόχος πρέπει να είναι από τη μία πλευρά, η ενδυνάμωση της μάθησης, δεδομένου ότι τα νέα ψηφιακά και τεχνολογικά μέσα δημιουργούν ευκαιρίες νέων εμπειριών μάθησης, λειτουργώντας βοηθητικά ως προς το σχολικό βιβλίο και από την άλλη πλευρά, η ανάπτυξη του ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών/τριών. Η παρούσα εισήγηση αποτελεί παρουσίαση των νέων ανοικτών εκπαιδευτικών αντικειμένων που δημιουργήθηκαν για την ενίσχυση του μαθήματος της Μουσικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πρόκειται για ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια και εφαρμογές σχεδιασμένες με συγκεκριμένους βραχυπρόθεσμους ή μακροπρόθεσμους διδακτικούς στόχους βάσει του σταδίου ανάπτυξης των μαθητών/τριών, οι οποίες παράλληλα ενσωματώνουν ποικίλες τεχνικές και λειτουργίες διαδραστικής μάθησης. Τα νέα αυτά αντικείμενα είναι διαθέσιμα και προσβάσιμα από τον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου «Φωτόδεντρο» και καλύπτουν διαφορετικούς γνωστικούς, ψυχοκινητικούς και συναισθηματικούς στόχους σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ (2003) του μαθήματος της Μουσικής, όπως ανάπτυξη της ενεργητικής ακρόασης, εκμάθηση βασικών εννοιών της μουσικής γλώσσας, καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας, γνωριμία με μουσικούς πολιτισμούς κ.α. Η παρουσίαση των νέων μαθησιακών αντικειμένων θα εστιάσει στο περιεχόμενο, στη διαδικασία υλοποίησής τους και στο χαρακτηρισμό αυτών μέσω μεταδεδομένων, ενώ θα γίνει αναφορά στα προβλήματα που αντιμετώπισε η ομάδα εργασίας, καθώς και στους μελλοντικούς στόχους και τις προοπτικές ανάπτυξης ανοιχτών πόρων για το μάθημα της Μουσικής. |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Μουσική |
Βιογραφικό Σημείωμα | Ο Παναγιώτης Μάνδηλας είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α., τμήμα στο οποίο επί του παρόντος εκπονεί την διατριβή του στο τομέα της μουσικής παιδαγωγικής και τεχνολογίας. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη Διδακτική της Τεχνολογίας (κατεύθυνση "e-learning") του Πανεπιστημίου Πειραιώς και με εξειδίκευση στη μουσική διδακτική και τεχνολογία. Επιπροσθέτως, είναι διπλωματούχος Σύνθεσης, Πιάνου, Κιθάρας και Βυζαντινής Μουσικής. Διαθέτει διδακτική εμπειρία ως καθηγητής μουσικής σε ωδεία και σε σχολεία, ενώ από το 2012 είναι Διευθυντής του Ωδείου Καλλιθέας και από το 2016 έχει τη διεύθυνση του Δημοτικού Ωδείου Ρεθύμνης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στον τομέα της διδακτικής της μουσικής σε τεχνολογικά υποστηριζόμενα περιβάλλοντα και πιο συγκεκριμένα στην υλοποίηση και ενσωμάτωση ψηφιακών παιχνιδιών στη Μουσική Εκπαίδευση, καθώς και στη μελέτη του μοντέλου της ανεστραμμένης διδασκαλίας στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. Σήμερα είναι εξωτερικός συνεργάτης του "Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος" στα πλαίσια του έργου "Ψηφιακό Σχολείο II", με αντικείμενο τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής πλατφόρμας "Φωτόδεντρο" με ψηφιακά μουσικά μαθησιακά αντικείμενα. Η Σμαράγδα Χρυσοστόμου είναι Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής Αγωγής στον ψηφιακό εμπλουτισμό των σχολικών βιβλίων Μουσικής, Εικαστικών και Θεάτρου στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (ΕΣΠΑ, 2011-2016 και 2017-2018). Είναι εκλεγμένο μέλος του Board of Directors του διεθνούς οργανισμού International Society for Music Education (ISME) και μέλος της Επιτροπής για τη Μουσική στα Σχολεία και την Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών της ISME (MISTEC). Έχει δημοσιεύσει άρθρα και μεγαλύτερα κείμενά της σε Ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά καθώς και συλλογικές εκδόσεις. |