Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Διαθεσιμότητα: δεν υπάρχουν θέσεις

Εμφάνιση
id 37
Τίτλος Ἔρως ἀνίκατε μάχαν ή Ars Amatoria
Ονοματεπώνυμο Δημήτριος Βασιλείου
Συνεδρία Αρχαίο ελληνικό δράμα, νεοελληνική λογοτεχνία και θέατρο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση [εργαστήρια] [ 12:00]
Αίθουσα 812
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Πρόκειται για μια απόπειρα δραματοποίησης, που επιδιώκει να συνδυάσει τη διττή φύση του θεάτρου ως καλλιτεχνικού γεγονότος και ως λογοτεχνικού κειμένου. Αποτελεί πρωτοβουλία που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Θεατρολογίας της Α΄ Λυκείου και εξελίχθηκε σε θεατρική παράσταση. Μια θεατρική παράσταση που προέκυψε από ένα διαφορετικό μάθημα, που διήρκεσε ένα ολόκληρο σχολικό έτος. Σκοπός η αξιοποίηση της τέχνης του Θεάτρου για την αντιμετώπιση ζητημάτων και διλημμάτων της καθημερινότητάς μας.

            Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Θεατρολογίας της Α΄ Λυκείου του Πειραματικού ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων σε συνεργασία με τον διδάσκοντα αποφάσισαν να προσεγγίσουν με ένα διαφορετικό τρόπο το γνωστικό αντικείμενο της Θεατρολογίας.Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου μαθήματος, οι οποίες δεν εξαντλούνται στις σελίδες ενός σχολικού βιβλίου επέλεξαν να επικοινωνήσουν δημιουργικά, να συνεργαστούν συλλογικά, αλλά πρωτίστως να εκφραστούν και «καλλιτεχνικά», συνθέτοντας λόγο, ρυθμό, κίνηση, προκειμένου  να συνειδητοποιήσουν την αξία της Αισθητικής Αγωγής, και της Τέχνης γενικότερα.

Είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με δώδεκα θεατρικά έργα διαφορετικών συγγραφέων, εποχών και καλλιτεχνικών ρευμάτων και να συνδυάσουν τον ιστορικό άξονα διδασκαλίας της ύλης με τη δραματουργία και τη θεατρική πράξη, πετυχαίνοντας στο τέλος ακόμη και την παραγωγή θεατρικού αποτελέσματος. Πέτυχαν, δηλαδή, να δημιουργήσουν ένα δικό τους θεατρικό έργο, με τίτλο Ἔρως ἀνίκατε μάχαν ή Ars Amatoria

Βιογραφικό Σημείωμα

Δημήτρης Βασιλείου

Σπούδασε Ιστορία-Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και παρακολούθησε μαθήματα Θεατρολογίας στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών. Msc Nεότερη Ιστορία και Msc Εκπαιδευτική Διοίκηση. Το 2015, συμμετείχε ως ειδικός επιστήμονας-εμπειρογνώμονας, υπό την εποπτεία του ΙΕΠ, στο γνωστικό αντικείμενο “Καλλιτεχνική Παιδεία – Θεατρολογία” της Α΄ Λυκείου. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος εκπόνησε μελέτη εξειδικευμένης μεθοδολογίας ανάπτυξης σεναρίων και τρία δειγματικά ψηφιακά σενάρια για το μάθημα της Θεατρολογίας της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, τα οποία έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Αίσωπος.  Από το 2003 που υπηρετεί στη Μέση Εκπαίδευση ασχολείται συστηματικά με το σχολικό θέατρο στο πλαίσιο πολιτιστικών προγραμμάτων. Από το 2013 τοποθετήθηκε για πενταετή θητεία στο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων, όπου συντονίζει τον Όμιλο Θεάτρου και από το 2015 ανέλαβε καθήκοντα υποδιευθυντή. Επιπλέον, έχει ενσωματώσει και χρησιμοποιεί τις τεχνικές της δραματοποίησης στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων, οργανώνοντας πρωτότυπα σενάρια διδασκαλίας και μάθησης, μέρος των οποίων είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει σε ημερίδες και σεμινάρια επιμόρφωσης.

Διάρκεια 45'
Τέχνη Θέατρο