Εισήγηση

Εμφάνιση
id 370
Τίτλος Η εικαστική απεικόνιση ήχων και η εννοιολογική τους αντιστοίχιση από παιδιά νηπιακής ηλικία
Ονοματεπώνυμο Γιώργος Χαρωνίτης, Έλενα Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνος Σαϊβανίδης , Άρης Μαυρομμάτης
Συνεδρία ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [ 15:30]
Αίθουσα 204
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Στο άρθρο αυτό διερευνήσαμε τη σχέση χρώματος, ήχου και λόγου και την συμβολή τους στην ανάπτυξη μιας διδακτικής μεθοδολογίας, με την οποία θα προσεγγίσουμε έννοιες που αφορούν την νηπιακή ηλικία. Επιπλέον, αξιοποιήσαμε την ψηφιακή τεχνολογία προκειμένου να διευρύνουμε την έρευνά μας μέσα σε περιβάλλοντα εικονικά και ηχητικά, τα οποία είναι σύγχρονα της εποχής των παιδιών και ακόμα αξιοποιήσαμε, τόσο το χρώμα όσο και τον ήχο ως φυσικές συχνότητες. Την ανάπτυξη της μεθοδολογίας αυτής πειραματιστήκαμε σε παιδιά της συγκεκριμένης ηλικίας και ειδικότερα σε μια ομάδα 30 παιδιών του νηπιαγωγείου «καραμέλα» σε διάστημα έξι μηνών. Αυτό μας προσέφερε τη δυνατότητα να συγκεντρώσουμε ένα ικανό πλήθος πρώτων παρατηρήσεων, του τρόπου με τον οποίο εργάστηκαν τα παιδιά,  οι οποίες επικεντρώνονται κυρίως σε εικαστικές απεικονίσεις ήχων διαφορετικών συχνοτήτων με διαφορετικά γεωμετρικά σχήματα μεγεθών και μορφών και σε διαφορετικούς χρωματισμούς. Παράλληλα επιχειρήθηκε, από μέρους των παιδιών, η απόδοση νοήματος τόσο στα μεμονωμένα γεωμετρικά σχήματα όσο και στους συνδυασμούς που δημιουργήθηκαν μεταξύ τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο κατασκευάστηκαν από τα παιδιά, ακολουθίες γεωμετρικών συμβόλων, όχι κατ’ ανάγκη κανονικών γεωμετρικών σχημάτων, οι οποίες λειτούργησαν ως εικαστικές λέξεις που στη συνέχεια μετατράπηκαν σε ακολουθίες ήχων. Τέλος, με τη βοήθεια των μουσικών εικονο-λέξεων προσπάθησαν τα παιδιά να συνθέσουν μικρά μουσικά ακούσματα με την χρήση συγκεκριμένων μουσικών οργάνων που τους διατέθηκαν.

 

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική Εικαστικά
Βιογραφικό Σημείωμα

ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

-    Γεννήθηκα και τελείωσα τη βασική μου εκπαίδευση με άριστα στα Χανιά της Κρήτης.

- Είμαι πτυχιούχος σχολής βυζαντινής μουσικής της Ι.Μ. Χανίων και έχω οκτώ χρόνια σπουδές κλασικής και ακουστικής κιθάρας με δάσκαλο τον Αντώνη Κωστουράκη στο Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων.
- Πτυχιούχος Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.)
-Απόφοιτος του Διετούς Κύκλου Σπουδών στη Μουσικοκινητική Αγωγή Carl Orff (Σχολή Μωραΐτη).
-Κάτοχος Master (Msc) στο Ε.Α.Π. στον τομέα των Παιδαγωγικών επιστημών με τίτλο ‘Κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας’, και θέμα έρευνας ‘Η μουσική εκπαίδευση στην προσχολική ηλικία’. 
-Έχω λάβει εκπαίδευση στο σύστημα Kindermusic.
-Μετεκπαίδευση στη μουσικοκινητική αγωγή στo University Mozarteum στο Saltzburg.
-Υποψήφιος Διδάκτορας της σχολής Ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
 
-Εργάζομαι ως μουσικοπαιδαγωγός σε Ιδιωτικά και δημόσια νηπιαγωγεία και δημοτικά, Ωδεία και σχολές μουσικής.
-Έχω διοργανώσει και διδάξει σε σεμινάρια για πολλούς τομείς της μουσικής εκπαίδευσης που αφορούν στην προσχολική ηλικία. Έχω λάβει μέρος σε επιστημονικά συνέδρια ως εισηγητής με θέματα που άπτονται της διδασκαλίας της μουσική στην προσχολική ηλικία
 
 
 
ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

 

2α Ανωτέρα στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών

UCE Πανεπιστήμιο της Αγγλίας of ART and DESIGN .Ιστορία τέχνης-γραφιστική-φωτογραφία-τυπογραφία-χαρακτική- animation -ειδίκευση στην εικονογράφηση.

Σχολή Ορνεράκη με υποτροφία . Μαθήματα που παρακολούθησα Ιστορία Τέχνης-γραφιστική-υπολογιστές –ελεύθερο σχέδιο-κόμιξ-γελοιογραφία-εικονογράφηση-κινούμενο σχέδιο.

 

Έκθεση αποφοίτων σχολής Ορνεράκη με εικονογράφιση,κινούμενο σχέδιο, video art,σκίτσα 

Συμμετοχή σε ομαδική έκθεση φωτογραφίας.

Συμμετοχή σε ομαδική έκθεση με την ομάδα Χοροροές  με φωτογραφίες και video art.

Συμμετοχή σε ομαδική έκθεση κοσμήματος

Έκθεση κοσμήματος στο Κολωνάκι.

Ομαδική έκθεση με γλυπτά στο Τεχνόπολις στο Γκάζι.

Σχεδιασμός και δημιουργία παιδικής ένδυσης και διακόσμησης.  

 ... Η δημιουργική σχέση με τα παιδιά μου προσέφερε μια καινούρια ματιά στον 

καλλιτεχνικό χώρο ,γεμίζοντας με με ενθουσιασμό και όρεξη για προσφορά των γνώσεων μου. Βοηθώντας στην εξέλιξη της κρίσης και της αισθητικής των παιδιών πάνω στην τέχνη, διαμορφώνονται  προσωπικότητες με ευαισθησία και πολύπλευρη αντίληψη. Με  μεγάλη μου χαρά προσπαθώ να συμβάλλω και εγώ στην  πληρέστερη ανάπτυξη των μαθητών μου ,  μαθαίνοντας τους  όσα έχουν να κάνουν με την ζωγραφική-κατασκευές –γλυπτική-θέατροο –μουσική ,με πολύ αγάπη, αφοσίωση και κυρίως  με διάθεση προσφοράς σε κάθε κατεύθυνση.

Η τέχνη στις μικρές ηλικίες είναι μοχλός αλλά και έμφυτη ανάγκη συνάμα για μια ακατέργαστη και αγνή έκφραση. Όταν δε μπορούν να συνδυαστούν παραπάνω από ένα είδος τέχνης το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον άξιο παρατήρησης και μελέτης, αν όχι και μια καινοτόμα πρόταση εκπαίδευσης.

 

ΣΑΪΒΑΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Ο Κωνσταντίνος Σα\ιβανίδης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 09/11/1992. Ξεκίνησε τις σπουδές του στην τρομπέτα το 2002 με τον Σωκράτη Άνθη και συνέχισε με τον Παντελή Πασχαλίδη στο Δημοτικό Ωδείο Αμαρουσίου, από όπου και έλαβε το δίπλωμά του το 2015. Το ίδιο έτος αποφοίτησε από το τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με κατεύθυνση Μουσική Τεχνολογία και Ακουστική. Σήμερα εργάζεται ώς μουσικός στην Φιλαρμονική του δήμου Βριλησσίων, ως καθηγητής Τρομπέτας στο Ωδείο "Όπερα" και ως δάσκαλος τεχνολογίας και ακουστικής στον παιδικό σταθμό "Καραμέλα". Στο παρελθόν έχει συμμετάσχει σε διάφορα μουσικά σχήματα, συμφωνικές ορχήστρες και φιλαρμονικές ενώ έχει δουλέψει επίσης σαν ηχολήπτης σε στούντιο ηχογράφησης και σε συναυλίες.