Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις

Εμφάνιση
id 45
Τίτλος Με τις τέχνες...στο σχολείο
Ονοματεπώνυμο Μαρία Κωττούλα , Χριστίνα Παπαζήση
Συνεδρία Με τις τέχνες...στο σχολείο [εργαστήριο] [ 16:00]
Αίθουσα 638
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Το εργαστήριο αφορά στη σύντομη παρουσίαση τριών μαθητικών συνεδρίων (Οκτώβρης 2017 και Μάιος 2018) με θέμα "Δημιουργική Μάθηση με τη συμβολή των Τεχνών", στα οποία συμμετείχαν σχολεία της  παιδαγωγικής μας ευθύνης στη Β' και Γ' Αθήνας. (Σχολικές Σύμβουλοι Β' και Γ' Αθήνας, αντίστοιχες Διευθύνσεις Β΄/θμιας Εκπαίδευσης, Επιστημονική Μονάδα "Τέχνες" του ΙΕΠ, συνεργασία σχολείων). Σκοπός των συνεδρίων ήταν η διάχυση καλών πρακτικών ανάμεσα στα σχολεία με την ένταξη των τεχνών στη διδασκαλία και στη σχολική ζωή και η ενθάρρυνση των μαθητών στην παρουσίαση των συλλογικών έργων τους. Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν είτε στο πλαίσιο των διδακτικών αντικειμένων μαθημάτων γενικής παιδείας είτε σε ερευνητικές- δημιουργικές εργασίες και προγράμματα. Προηγήθηκε ένας κύκλος σεμιναρίων στους εκπαιδευτικούς για την υποστήριξη των σχεδίων δράσης.  Η πρωτοβουλία γι' αυτή τη δράση  απορρέει από τα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ για τη συμβολή των τεχνών στη διδασκαλία και προσιδιάζει στην παιδαγωγική φιλοσοφία για το ρόλο των τεχνών στη χειραφέτηση της μάθησης με την προαγωγή της κριτικής και δημιουργικής σκέψης. Οι βασικές διαπιστώσεις από την εμπειρία αυτή, ήταν η ενεργοποίηση των συναισθημάτων, η επικοινωνία στην ομάδα και η μετατόπιση απόψεων με τη διεύρυνση των οπτικών σε στερεότυπα ζητήματα. Στη συνέχεια του εργαστηρίου υλοποιήθηκαν τρεις ασκήσεις που αφορούν στη συσχέτιση λόγου- εικαστικών έργων.

Βιογραφικό Σημείωμα

Βιογραφικό σημείωμα  Μαρίας Κωττούλα (έως 200 λέξεις):[1]

 

  • Πτυχίο: Φιλοσοφική Σχολή Ιωαννίνων, Τομέας Φ.Π.Ψ, Τμήμα Παιδαγωγικής.
  • Μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορική διατριβή στη Σχολική Παιδαγωγική ('Ερευνα).
  • Επαγγελματική εμπειρία (1983-). Σχολεία: ΕΠΑΛ, ΕΠΛ, Πειραματικά Λύκεια.

Σχ. Σύμβουλος Β' Αθήνας (2014-18).

  • Συμμετοχή σε ερευνητικά εκπαιδευτικά προγράμματα (διεθνή και ελληνικά).

 

  • Δημοσιεύσεις σε θέματα Σχολικής Παιδαγωγικής, καινοτομιών στη διδασκαλία της γλώσσας, λογοτεχνίας και της ιστορίας με τη συμβολή των τεχνών.

 

  • Συμμετοχή με εισήγηση σε ημερίδες, συνέδρια, επιμορφωτικά προγράμματα για τη συμβολή των τεχνών στη μάθηση. Ενδεικτικά: "Λογοτεχνία και κινηματογράφος ως αφηγηματικές γλώσσες", "Διαθεματικές διδακτικές προσεγγίσεις των φιλολογικών μαθημάτων με τη συμβολή των τεχνών", "Σύγχρονοι γραμματισμοί: Η συμβολή του οπτικού λόγου στην κατανόηση των εννοιών στα γλωσσικά μαθήματα", "Κινηματογράφος και Ιστορία: Διδάσκοντας με τη δύναμη του οπτικοακουστικού μηνύματος" (Συνδιοργάνωση με τη σχολή Καλών Τεχνών Παν. Ιωαννίνων), "Γλωσσικά μαθήματα και μουσεία για τις τέχνες", "Θέτοντας ερωτήματα για το πρόσφατο παρελθόν: Λογοτεχνικά κείμενα, προφορικές ιστορίες και εθνική κινηματογραφία".

 

  • Παρακολούθηση σεμιναρίων με εκπόνηση εργασιών (διετές σεμινάριο σκηνοθεσίας, Πνευματικό κέντρο Δήμου Αμαρουσίου), "Εκπαίδευση μέσα από την τέχνη", Επιστημονική 'Ενωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων 50 ώρες, Η τέχνη διερευνά την πραγματικότητα, 15 ωρών, σεμινάρια για δημιουργία ταινιών μικρού μήκους.

 

  • Διοργάνωση μαθητικών συνεδρίων (2017-18) για την παιδαγωγική αξιοποίηση της τέχνης στη διδασκαλία.

 

  • Διοργάνωση και υλοποίηση διασχολικών σεμιναρίων για τη συσχετισμένη ενσωμάτωση των τεχνών στη διδασκαλία (2015-18) α. σε συνεργασία με ΕΜΣΤ, β. Σε συνεργασία με ειδικότητες, γ. Σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς για το ρόλο της τέχνης στα κίνητρα μάθησης γενικά, στη διδασκαλία ενοτήτων, στις δημιουργικές και ερευνητικές εργασίες.

Βιογραφικό σημείωμα Χριστίνας Παπαζήση (έως 200 λέξεις)

Πτυχίο: Φυσικομαθηματική Σχολή Πατρών, Τμήμα Βιολογίας

Μεταπτυχιακές σπουδές: Σπουδές στην Εκπαίδευση, τίτλος διατριβής:

Η συμβολή της μεθόδου ΄Εκπαίδευση μέσα από την Τέχνη΄ στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 Διδακτορική διατριβή στον Τομέα της  Θαλάσσιας Οικολογίας.

Επαγγελματική εμπειρία (από το 1983. Σχολεία: Γυμνάσια, ΓΕΛ, Πειραματικά Λύκεια)

Συμμετοχή σε ερευνητικά επιστημονικά προγράμματα (διεθνή και ελληνικά)

 

Δημοσιεύσεις σε θέματα Φυσικών Επιστημών, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Καινοτομιών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με τη συμβολή των Τεχνών.

Δημοσιεύσεις  σε περιοδικά σχετικά με τη συμβολή των τεχνών στη διδασκαλία και τη μάθηση. Ενδεικτικά:  Μια πρόταση οργανωμένης διδακτικής παρέμβασης για την καλύτερη κατανόηση εννοιών των Φυσικών Επιστημών με την αξιοποίηση της εικαστικής τέχνης  (ΕΡΚΥΝΑ, τ. 3, 2014),  Απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών σχετικά με τη διδακτική αξιοποίηση κατάλληλων εικαστικών έργων με σκοπό να διευκολυνθεί η κατανόηση εννοιών των Φυσικών Επιστημών (ΕΡΚΥΝΑ, τ. 10, 2016).

 

Διοργάνωση 3 μαθητικών συνεδρίων για την παιδαγωγική αξιοποίηση της τέχνης στη διδασκαλία σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Β' και Γ' Αθήνας, την επιστημονική μονάδα "Τέχνες" του ΙΕΠ και σχολεία της Β' και Γ' Αθήνας.

 

Διοργάνωση και υλοποίηση διασχολικών σεμιναρίων για την ενσωμάτωση των τεχνών (σε συνεργασία και με το ΕΜΣΤ) και για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δράματος  στη διδασκαλία.

 

Παρακολούθηση βιωματικών σεμιναρίων/εργαστηρίων με θέμα την παιδαγωγική αξιοποίηση της Τέχνης, ενδεικτικά: Μετασχηματίζουσα μάθηση με τη συμβολή των Τεχνών.

  •  


     Όλων των εισηγητών του εργαστηρίου σε περίπτωση περισσότερων του ενός.

 


[1]ων εισηγητών του εργαστηρίου σε περίπτωση περισσότερων του ενός.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Θέατρο Κινηματογράφος Εικαστικά