Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις
id | 50 |
---|---|
Τίτλος | Βιωματικό Εργαστήριο αξιοποίησης τεχνικών δραματοποίησης για την επεξεργασία κειμένων της Ν.Ε. Λογοτεχνίας. Μια εφαρμογή στο ποίημα «Βράδυ» του Κ. Καρυωτάκη» |
Ονοματεπώνυμο | Κωνσταντίνα Τσαγκρίδου |
Συνεδρία | Τεχνικές δραματοποίησης και νεοελληνική λογοτεχνία [εργαστήριο] [ 16:00] |
Αίθουσα | 823 |
Ημερομηνία | Friday, 12 Oct 2018 |
Περίληψη | Προτείνεται πάνω στο ποίημα «Βράδυ» του Καρυωτάκη η εφαρμογή τεχνικών δραματοποίησης/θεατρικής έκφρασης ως ολιστική, διαθεματική και άρτια μέθοδος ερμηνείας κειμένων. Αυθορμητισμός, συναισθήματα, συλλογικότητα, αυθεντικότητα, φαντασία είναι οι προϋποθέσεις που με την καθοδήγηση του/της διδάσκοντα/ουσας ως εμψυχωτή/τριας, συντελούν στην άρση μορφικών δυσκολιών και στην ανάδυση ερμηνειών, που προκύπτουν με παραγωγή νέων προφορικών έργων και θεατρικών πράξεων σε ένα γόνιμο διάλογο με το κλασικό έργο. Η διαφοροποιημένη πρόσληψη και οι προεκτάσεις με τρόπο παιγνιώδη και βιωματικό οδηγούν σε αποτέλεσμα που έχει τόση αξία όσο και η διαδικασία, καθώς κάθε εργασία είναι μία άρτια πράξη σωματικής ή/και λεκτικής έκφρασης, σε διάλογο με τη Λογοτεχνία, που δίνει χαρά χωρίς την αγωνία «σωστού» ή «λάθους». Στο Εργαστήριο εφαρμόζονται τεχνικές δραματοποίησης (ασκήσεις) και θεατροποίησης (σύνθετη, άρτια πράξη αναπαράστασης) στη διδασκαλία του ποιήματος «Βράδυ» του Κ.Γ. Καρυωτάκη (Λογοτεχνία Γ΄ Γυμνασίου, σ.148) ως παράδειγμα για εναλλακτικό τρόπο ερμηνείας ενός έργου με βιωματική εμπλοκή των συμμετεχόντων.Σκοπός είναι να εμπλουτίσουμε τη διδακτική πράξη με τα εργαλεία που μας προσφέρει η Τέχνη και συγκεκριμένα το θέατρο, η μουσική και η δημιουργική γραφή. Αυτά θα κάνουν πιο ενδιαφέρον, αποτελεσματικό και ευχάριστο για όλους το μάθημα χωρίς όμως να χάνει σε ποιότητα, εκσυγχρονισμένη αντίληψη και επιστημονικότητα. Αναδεικνύεται η στενή σχέση και ο σπουδαίος ρόλος που έχουν οι Τέχνες και ο πολιτισμός στο σχολείο, αξιοποιώντας εργαλεία της θεατρικής πράξης ως κεντρικό μοχλό της διδακτικής διαδικασίας με ανανεωμένους και εναλλακτικούς ρόλους για όλους τους συμμετέχοντες: εμψυχωτής αντί διδάσκοντας και ομάδα συμμετεχόντων αντί μαθητές με μια μέθοδο ερευνητική και ερμηνευτική ταυτόχρονα. |
Διάρκεια | 90' |
Τέχνη | Θέατρο |
Λέξεις - κλειδιά | δραματοποίηση, λογοτεχνία, βιωματικότητα, προφορικός λόγος |
Ηλικίες | 12-18, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση |
Στόχοι | Γνωστικοί:
Δεξιότητες:
Στάσεις- Συμπεριφορές:
|
Υλικό |
|
Περιγραφή | Πρώτο μέρος: θα έχει διάρκεια περίπου30-35΄ για λόγους οικονομίας χρόνου. Η εισαγωγή είναι ασκήσεις για αλληλογνωριμία. Συνεχίζουμε με ασκήσεις συνοχής της ομάδας που προετοιμάζουν την κύρια εργασία με ανάπτυξη της δυναμικής της ομάδας, συνεργασίας, αίσθησης χώρου, σωματικής έκφρασης και συναισθημάτων, διάκριση κλιμάκωσης της έντασης. (Βλ. βιβλιογραφία) Στο δεύτερο μέρος, διάρκειας περίπου μίας ώρας, περνάμε σε εργασίες προφορικής δημιουργίας και σύνθεσης με ποικίλες θεατρικές τεχνικές και κλιμακωτή μέθοδο. Η εμψυχώτρια χωρίζει τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες. Ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων μπορεί να έχουν το ίδιο θέμα περισσότερες ομάδες. Σε όλες δίνεται ένα κοινό πλαίσιο χώρου και χρόνου, οι κατά Στανισλάβσκι δοσμένες συνθήκες (4Πκαι2Τ), ποιος, πού πότε, πώς, τι γίνεται, τι θέλω να πετύχω. Είναι άνοιξη, δειλινό, στην πόλη, ένας άνθρωπος βρίσκεται στο δωμάτιό του. Το παράθυρο είναι ανοικτό. Υπάρχει εξωτερική δράση. Καταγράφονται οι αντιδράσεις εσωτερικές και εξωτερικές του ανθρώπου (σκέφτεται, αισθάνεται, ενεργοποιείται), όπως κάθε άνθρωπος σε μικρές στιγμές της καθημερινότητάς του, ενεργοποιεί τον προσωπικό του εσωτερικό ρυθμό ζωής και κάνει τους απολογισμούς του. ΓΕΝΙΚΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Α) Συμμετέχουν όλοι έστω και σαν παγωμένες εικόνες. Β) Δεν χρησιμοποιούνται αντικείμενα, μόνο τα σώματα, ούτε καρέκλες (περιορίζουν τη συμμετοχή των προσώπων και ρίχνουν την έντασή της συμμετοχής τους) Γ) Γίνεται μικρή χρήση του λόγου, ισχύει ο περιορισμός των 1-2 φράσεων ανά ομιλητή. Δ) Δεν επιτρέπεται το σκοτάδι. Αν φύγει κάποιος από τη σκηνή, πρέπει να ξαναμπεί με ιδιαίτερο, ευφάνταστο, θεατρικό τρόπο. Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε τρεις μικρότερες ομάδες. Οι οδηγίες για τις δραστηριότητες δίνονται προφορικά. ΟΜΑΔΑ Α΄ : εξωτερική σκηνή, παδιά παίζουν στο ανοιξιάτικο δειλινό, ανθρώπινες φωνές (εξωτερική δράση) ΟΜΑΔΑ Β΄ : ανάμεικτα συναισθήματα του ανθρώπου στο δωμάτιο (συναισθήματα) ΟΜΑΔΑ Γ΄: αρνητικές σκέψεις-προσωπικοί απολογισμοί σε κλίμα απαισιοδοξίας (εσωτερική δράση) Ακολουθούν τα φύλλα εργασίας για κάθε ομάδα. 1Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , ΟΜΑΔΑ 1: Δυναμική εικόνα ανοιξιάτικου δειλινού στην πόλη. Φτιάξτε μια εξωτερική σκηνή με παιδιά, το αεράκι, φωνές ανθρώπων. Να λάβετε υπόψη ότι τη σκηνή αυτή την αντιλαμβάνεται ένας άνθρωπος σ’ ένα άδειο δωμάτιο με ανοιχτό παράθυρο. 2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΜΑΔΑ 1: Λεκτικός αυτοσχεδιασμός και δυναμική εικόνα Φτιάξτε ένα σύντομο λεκτικό αυτοσχεδιασμό σε μονόλογο με τις ίδιες συνθήκες του πρώτου φύλλου εργασίας. Απαραίτητο στοιχείο είναι ένα συγκρουσιακό πλαίσιο (εσωτερική ή εξωτερική σύγκρουση) και έμφαση στην περιγραφή της εξωτερικής σκηνής με το παιδικό παιχνίδι στο ανοιξιάτικο δειλινό. Τεχνικές αφήγησης: μονόλογος, εσωτερικός μονόλογος, ανακριτική καρέκλα, συναισθηματικός διάδρομος, φλας μπακ, αντιπαράθεση απόψεων, ρόλος στον τοίχο. Θυμηθείτε τον περιορισμό των 1-2 φράσεων ανά ομιλητή. Συνολική διάρκεια: περίπου ένα λεπτό. 3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΜΑΔΑ 1: Σας δίνονται οι εξής λέξεις: Ουσιαστικά: παιδάκια, ιαχή, αεράκι Ρήμα: μένω, ψιθυρίζω Επίθετο: ανοιξιάτικος, -η, -ο Α΄: Αξιοποιείστε την προηγούμενη εργασία, για να φτιάξετε μία περίοδο λόγου χρησιμοποιώντας όλες τις λέξεις και το δοσμένο θέμα ( εξωτερική σκηνή με παιδιά κλπ). Β΄: Δώστε ποιητική μορφή στο κείμενό σας (με ελεύθερο ή παραδοσιακό στίχο) και συνδυάστε το με τη δυναμική εικόνα της πρώτης εργασίας. 4Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΜΑΔΑ 1: Σας δίνεται η πρώτη στροφή από το ποίημα του Κ.Γ. Καρυωτάκη, «Βράδυ» Τα παιδάκια που παίζουν στ’ ανοιξιάτικο δείλι -μια ιαχή μακρισμένη-, τ’ αεράκι που λόγια με των ρόδων τα χείλη ψιθυρίζει και μένει, Αφού τη διαβάσετε, να συζητήσετε σύντομα για τη μορφή και το περιεχόμενο της στροφής. Στη συνέχεια να εντοπίσετε τα σημεία που διαλέγεται με τις προηγούμενες εργασίες σας. Θα ακούσουμε τη μελοποίηση του ποιήματος από τη Λ. Πλάτωνος. Μετά αξιοποιήστε όσα στοιχεία θέλετε από τη μελοποιημένη εκδοχή (ύφος, συναίσθημα, ρυθμό, μουσικότητα κ.α.), για να κάνετε δημόσια απαγγελία της στροφής με συνοδεία της σωματικής έκφρασης/ δυναμικής εικόνας στην τελική μορφή που έχει πάρει μετά από όλες τις εργασίες που έχετε κάνει. 1Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , ΟΜΑΔΑ 2: Δυναμική εικόνα ανοιξιάτικου δειλινού στην πόλη Φτιάξτε μια σκηνή συναισθηματικής φόρτισης ενός ανθρώπου, σε μια άδεια κάμαρη με θέμα τα ανεκπλήρωτα όνειρα, την επιθυμία για ένα ταξίδι φυγής. 2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΜΑΔΑ 2: Λεκτικός αυτοσχεδιασμός και δυναμική εικόνα Φτιάξτε ένα σύντομο λεκτικό αυτοσχεδιασμό σε μονόλογο με τις ίδιες συνθήκες του πρώτου φύλλου εργασίας. Απαραίτητο στοιχείο είναι ένα συγκρουσιακό πλαίσιο (εσωτερική ή εξωτερική σύγκρουση) . Να λάβετε υπόψη πως χωρίς να αναφερθεί κάτι στον αυτοσχεδιασμό σας, παράλληλα διαδραματίζεται μια εξωτερική σκηνή με παιδικό παιχνίδι στο ανοιξιάτικο δειλινό, που επηρεάζει τον άνθρωπο στο δωμάτιο. Τεχνικές αφήγησης: μονόλογος, εσωτερικός μονόλογος, ανακριτική καρέκλα, συναισθηματικός διάδρομος, φλας μπακ, αντιπαράθεση απόψεων, ρόλος στον τοίχο. Θυμηθείτε τον περιορισμό των 1-2 φράσεων ανά ομιλητή. Συνολική διάρκεια περίπου ένα λεπτό. 3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΜΑΔΑ 2: Σας δίνονται οι εξής λέξεις: Ουσιαστικά: τρένο, παράθυρα, όνειρα Ρήμα: έρχομαι, ανασαίνω Μετοχή: χαμένος, -η, -ο Α΄: Αξιοποιείστε την προηγούμενη εργασία, για να φτιάξετε μία περίοδο λόγου χρησιμοποιώντας όλες τις λέξεις και το δοσμένο θέμα (βαριά συναισθήματα κλπ). Β΄: Δώστε ποιητική μορφή στο κείμενό σας (με ελεύθερο ή παραδοσιακό στίχο) και συνδυάστε το με τη δυναμική εικόνα της πρώτης εργασίας. 4Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΜΑΔΑ 2: Σας δίνεται η δεύτερη στροφή από το ποίημα του Κ.Γ. Καρυωτάκη, «Βράδυ» τ’ ανοιχτά παραθύρια που ανασαίνουν την ώρα, η αδειανή κάμαρά μου, ένα τρένο που θα ΄ρχεται από μια άγνωστη χώρα, τα χαμένα όνειρά μου, Αφού τη διαβάσετε, να συζητήσετε σύντομα για τη μορφή και το περιεχόμενο της στροφής. Στη συνέχεια να εντοπίσετε τα σημεία που διαλέγεται με τις προηγούμενες εργασίες σας . Θα ακούσουμε τη μελοποίηση του ποιήματος από τη Λ. Πλάτωνος. Μετά αξιοποιήστε όσα στοιχεία θέλετε από τη μελοποιημένη εκδοχή (ύφος, συναίσθημα, ρυθμό, μουσικότητα κ.α.), για να κάνετε δημόσια απαγγελία της στροφής με συνοδεία της σωματικής έκφρασης/ δυναμικής εικόνας στην τελική μορφή που έχει πάρει μετά από όλες τις εργασίες που έχετε κάνει. 1Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , ΟΜΑΔΑ 3: Δυναμική εικόνα ανοιξιάτικου δειλινού στην πόλη Φτιάξτε μια σκηνή βαριάς εσωτερικής κατάστασης ενός ανθρώπου. Αρνητικές σκέψεις τον οδηγούν στην αίσθηση ότι όλα και όλοι σβήνουν, πέφτουν, χάνονται. Η ζωή δεν έχει νόημα. (εσωτερική δράση, απολογισμός ζωής ) 2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΜΑΔΑ 3: Λεκτικός αυτοσχεδιασμός και δυναμική εικόνα Φτιάξτε ένα σύντομο λεκτικό αυτοσχεδιασμό σε μονόλογο με τις ίδιες συνθήκες του πρώτου φύλλου εργασίας. Απαραίτητο στοιχείο είναι ένα συγκρουσιακό πλαίσιο (εσωτερική ή εξωτερική σύγκρουση). Να λάβετε υπόψη πως χωρίς να αναφερθεί κάτι στον αυτοσχεδιασμό σας, παράλληλα διαδραματίζεται μια εξωτερική σκηνή με παιδικό παιχνίδι στο ανοιξιάτικο δειλινό, που επηρεάζει τον άνθρωπο στο δωμάτιο. Τεχνικές αφήγησης: μονόλογος, εσωτερικός μονόλογος, ανακριτική καρέκλα, συναισθηματικός διάδρομος, φλας μπακ, αντιπαράθεση απόψεων, ρόλος στον τοίχο. Θυμηθείτε τον περιορισμό των 1-2 φράσεων ανά ομιλητή. Συνολική διάρκεια περίπου ένα λεπτό. 3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΜΑΔΑ 3: Σας δίνονται οι εξής λέξεις: Ουσιαστικά: καμπάνα, καθρέφτης, άνθρωποι, ουρανός Ρήμα: πέφτω, σβήνω Προσδιορισμός: στη ζωή μου Α΄: Αξιοποιείστε την προηγούμενη εργασία, για να φτιάξετε μία περίοδο λόγου χρησιμοποιώντας όλες τις λέξεις και το δοσμένο θέμα (εσωτερική δράση κλπ). Β΄: Δώστε ποιητική μορφή στο κείμενό σας (με ελεύθερο ή παραδοσιακό στίχο) και συνδυάστε το με τη δυναμική εικόνα της πρώτης εργασίας. 4Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΜΑΔΑ 3: Σας δίνεται η Τρίτη στροφή από το ποίημα του Κ.Γ. Καρυωτάκη, «Βράδυ» οι καμπάνες που σβήνουν, και το βράδυ που πέφτει ολοένα στην πόλη, στων ανθρώπων την όψη, στ΄ ουρανού τον καθρέφτη, στη ζωή μου τώρα όλη… Αφού τη διαβάσετε, να συζητήσετε σύντομα για τη μορφή και το περιεχόμενο της στροφής. Στη συνέχεια να εντοπίσετε τα σημεία που διαλέγεται με τις προηγούμενες εργασίες σας. Θα ακούσουμε τη μελοποίηση του ποιήματος από τη Λ. Πλάτωνος. Μετά αξιοποιήστε όσα στοιχεία θέλετε από τη μελοποιημένη εκδοχή (ύφος, συναίσθημα, ρυθμό, μουσικότητα κ.α.), για να κάνετε δημόσια απαγγελία της στροφής με συνοδεία της σωματικής έκφρασης/ δυναμικής εικόνας στην τελική μορφή που έχει πάρει μετά από όλες τις εργασίες που έχετε κάνει.
Το Εργαστήριο μπορεί να κλείσει με τις τέσσερις αυτές ασκήσεις, αν δεν υπάρχει περισσότερος χρόνος. Όμως, αν υπάρχει η δυνατότητα δίωρης ανάπτυξης, μπορεί να ολοκληρωθεί με μια πέμπτη άσκηση θεατρικής απόδοσης του ποιήματος, κοινή για όλες τις ομάδες. Το Εργαστήριο κλείνει με μια δραστηριότητα αποφόρτισης, ένα παιχνίδι, τον « Κόμπο». 5ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΟ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ: Όλες οι ομάδες θα συντονιστούν, για να φτιάξουν ένα θεατρικό δρώμενο με άξονα το ποίημα «Βράδυ». Θα συνδυάσετε το υλικό από τις δικές σας δημιουργίες ( λεκτικές και σωματικές) με τη στροφή του ποιήματος που μελετήσατε και απαγγείλατε. Ο τρόπος παρουσίασης είναι ελεύθερος για κάθε ομάδα και δεν περιορίζεται από τις επιλογές των άλλων ομάδων. Το ύφος είναι ελεύθερο (κωμικό, σάτιρα σοβαρό, ρεαλιστικό, μαγικός ρεαλισμός, μελοδραματικό, ειδησεογραφικό, θεατρικό, ραδιοφωνικό κ.α.). Τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι: μικρή τελετή, αντιστροφή ρόλων, αναλογία, παραλληλισμός, φλας μπακ, μοντάζ, μιμική, συνειρμός, ρόλος/μάσκα, μνήμη και συναίσθημα, αποστασιοποίηση κ.α. Θα καθορίσετε το περιβάλλον δράσης, θα εγκαθιδρύσετε σχέσεις ανάμεσα στα πρόσωπα της σκηνής. Η δομή ακολουθεί τη σειρά: δομείται η σύγκρουση (π.χ. λόγω διαφορετικού status)→ αυξάνεται η ένταση της σύγκρουσης → δίνεται λύση/ διέξοδος (κατά το δυνατό όχι ευχάριστο τέλος). ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ: Κάθε πρόσωπο θα μιλά ΜΟΝΟ με μία-δυο μικρές φράσεις κάθε φορά που μιλά. Η παρουσίαση γίνεται με συνεχή ροή λόγου χωρίς να υπάρχει κενό από ομάδα σε ομάδα. Πρέπει λοιπόν, να χρησιμοποιηθούν ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ανάμεσα στις στροφές, ως γέφυρες για την είσοδο της επόμενης ομάδας. ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ: α) Μία επαναλαμβανόμενη κίνηση με τα χέρια, το σώμα, ή μια χορογραφία κλπ β) ένας ήχος ( κραυγή, αναπνοή, αναστεναγμός, μουρμουρητό, σφύριγμα, μελωδία κλπ γ) ένας παντογνώστης αφηγητής που φαίνεται ή όχι δ) κάποιο άλλο στοιχείο που ταιριάζει ως δείκτης σύνδεσης, π.χ. επανάληψη κάποιου στίχου ή ένα μότο. Αν υπάρχει άνεση χρόνου, σχετική μικρή εμπειρία και δυνατότητα συσκότισης είναι πολύ καλό παράδειγμα για παρουσίαση με την τεχνική του θεάτρου σκιών. Απαιτείται μια προσαρμογή της κινησιολογίας, που διαφοροποιείται πίσω από το πανί και ανάλογα της απόστασης από την πηγή φωτός. Όλες οι δραστηριότητες γίνονται σε περιορισμένο χρόνο, γοργό ρυθμό και μόνο με προφορικό λόγο. Οι συνειρμοί, η αυθεντικότητα, η αυτόματη γραφή είναι τα εργαλεία. Γίνεται αποτίμηση με συζήτηση των συμμετεχόντων. Το Εργαστήριο κλείνει με μια δραστηριότητα αποφόρτισης, ένα παιχνίδι, τον « Κόμπο». |
Αποτίμηση | Το εργαστήριο πέτυχε τους στόχους του εκτός από την ολοκλήρωση του τελευταίου μέρους (αποφόρτιση- συζήτηση). Στο τέλος του εργαστηρίου έγινε γραπτή αξιολόγηση και διαπίστωσα ότι οι συμμετέχοντες ήταν ευχαριστημένοι και είχαν την ίδια εικόνα με τη δική μου για την εφαρμογή του εργαστηρίου. Οι συμμετέχοντες είχαν προσωπική ενεργητική συμμετοχή που τους οδήγησε να συνειδητοποιήσουν την αξία της προσωπικής ερμηνείας ενός έργου Τέχνης, όπως είναι και η Λογοτεχνία και να ανακαλύψουν ότι δε χρειάζεται ο διδακτισμός, ο θεωρητικός μονόλογος και η εξειδικευμένη γνώση, για να πετύχουν οι συμμετέχοντες την αισθητική απόλαυση της Λογοτεχνίας. Η ποίηση του Καρυωτάκη έχει στοιχεία που τραβούν την προσοχή με την αμφιθυμία, τη σάτιρα, την αιρετική ματιά και τη θεματολογία της. Η παραδοσιακή ανάπτυξη του ποιήματος (ανάγνωση, εξομάλυνση δυσκολιών, κατανόηση, ανάλυση, εργασίες) οδηγεί σε μια μηχανιστική συμπεριφορά. Αν όμως εμπλακούμε βιωματικά δημιουργώντας ένα περιβάλλον που κάνει επίκαιρο και ζωντανό το κείμενο, συνομιλητή της σημερινής πραγματικότητας, θα είναι πιο ουσιαστική και σύμφωνη με τη φύση της Λογοτεχνίας η όλη διαδικασία. Η αλλαγή ρόλων στην αίθουσα ανανέωσε τους συμμετέχοντες με την έμφαση στη διαδικασία και όχι στο αποτέλεσμα, στην εξατομικευμένη ερμηνεία, που δεν αξιολογείται ως «σωστή» ή «λάθος» αλλά μόνο ως προσωπική και διαφοροποιημένη πρόσληψη. Στην επιφύλαξη που διατυπώθηκε για τη δυνατότητα να εξεταστεί τον Ιούνιο ένα κείμενο διδαγμένο με αυτή τη μέθοδο απάντησα ότι το συγκεκριμένο ποίημα έχει εξεταστεί με πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις των μαθητών. Άλλωστε, κάθε διδάσκων μπορεί να κάνει τις απαραίτητες προσαρμογές σύμφωνα με τη δική του στοχοθεσία. |
Βιβλιογραφία |
|
Βιογραφικό Σημείωμα | Γεννήθηκα στην Αθήνα. Σπούδασα στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, με ειδίκευση στη Γλωσσολογία και πήρα μεταπτυχιακό τίτλο Μ.Α. στην «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Γνωρίζω δύο ξένες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά) και έχω κάνει σπουδές πιάνου και θεωρητικών. Δουλεύω στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση 25 χρόνια. Η τελευταία μου θέση είναι στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά (απόσπαση). Έχω συμμετάσχει με εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια σε εκπαιδευτικά συνέδρια, σε επιμόρφωση εκπαιδευτικών και έχω βραβευτεί στα πλαίσια της Αριστείας και Καινοτομίας του ΥΠΑΙΘ (2011) για το σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος συνδεδεμένων με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Έχω παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για το Θέατρο στην εκπαίδευση και από άλλους φορείς και το ετήσιο πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου «Δίπλα στους εκπαιδευτικούς». Τώρα, παρακολουθώ το διετές σεμινάριο δημιουργικής γραφής της Βιβλιοθήκης Λασκαρίδου στον Πειραιά. Έχω σχεδιάσει και πραγματοποιήσει στα σχολεία που έχω δουλέψει θεατρικές παραστάσεις με προτίμηση στο θεατρικό αναλόγιο για απόδοση του αρχαίου δράματος, τον αυτοσχεδιασμό και την εφαρμογή θεατρικών και δραματικών μεθόδων στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων και τη διοργάνωση σχολικών γιορτών. Ως υπεύθυνη ή συμμετέχουσα έχω πραγματοποιήσει πολυάριθμα πολιτιστικά προγράμματα με θέμα την Ιστορία Τέχνης και τη Λογοτεχνία και πρόσφατα δύο προγράμματα μαθητικού διαδικτυακού ραδιόφωνου. |