Εργαστήριο: βιωματικές δράσεις

Διαθεσιμότητα: δεν υπάρχουν θέσεις

Εμφάνιση
id 50
Τίτλος Βιωματικό Εργαστήριο αξιοποίησης τεχνικών δραματοποίησης για την επεξεργασία κειμένων της Ν.Ε. Λογοτεχνίας. Μια εφαρμογή στο ποίημα «Βράδυ» του Κ. Καρυωτάκη»
Ονοματεπώνυμο Κωνσταντίνα Τσαγκρίδου
Συνεδρία Τεχνικές δραματοποίησης και νεοελληνική λογοτεχνία [εργαστήριο] [ 16:00]
Αίθουσα 823
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Προτείνεται πάνω στο ποίημα «Βράδυ» του Καρυωτάκη η εφαρμογή τεχνικών δραματοποίησης/θεατρικής έκφρασης ως ολιστική, διαθεματική και άρτια μέθοδος ερμηνείας κειμένων. Αυθορμητισμός, συναισθήματα, συλλογικότητα, αυθεντικότητα, φαντασία είναι οι προϋποθέσεις που με την καθοδήγηση του/της διδάσκοντα/ουσας ως εμψυχωτή/τριας, συντελούν στην άρση μορφικών δυσκολιών και στην ανάδυση ερμηνειών, που προκύπτουν με παραγωγή νέων προφορικών έργων και θεατρικών πράξεων σε ένα γόνιμο διάλογο με το κλασικό έργο. Η διαφοροποιημένη πρόσληψη και οι προεκτάσεις με τρόπο παιγνιώδη και βιωματικό οδηγούν σε  αποτέλεσμα που  έχει τόση αξία όσο και η διαδικασία, καθώς κάθε εργασία είναι μία άρτια  πράξη σωματικής ή/και λεκτικής έκφρασης, σε διάλογο με τη Λογοτεχνία, που δίνει χαρά χωρίς την αγωνία  «σωστού» ή  «λάθους».

            Στο Εργαστήριο εφαρμόζονται τεχνικές δραματοποίησης (ασκήσεις) και θεατροποίησης (σύνθετη, άρτια πράξη αναπαράστασης) στη διδασκαλία του ποιήματος «Βράδυ» του Κ.Γ. Καρυωτάκη (Λογοτεχνία Γ΄ Γυμνασίου σελίδα 148) ως παράδειγμα για εναλλακτικό τρόπο ερμηνείας ενός έργου με βιωματική εμπλοκή των συμμετεχόντων.

       Σκοπός είναι να εμπλουτίσουμε τη διδακτική πράξη με τα εργαλεία που μας προσφέρει η Τέχνη και συγκεκριμένα το θέατρο, η μουσική και η δημιουργική γραφή. Αυτά θα κάνουν πιο ενδιαφέρον, αποτελεσματικό και ευχάριστο για όλους το μάθημα χωρίς όμως να χάνει σε ποιότητα, εκσυγχρονισμένη αντίληψη και επιστημονικότητα. Αναδεικνύεται η στενή σχέση και ο σπουδαίος ρόλος που έχουν οι Τέχνες και ο πολιτισμός στο σχολείο, αξιοποιώντας εργαλεία της θεατρικής πράξης ως  κεντρικό μοχλό της διδακτικής διαδικασίας με ανανεωμένους και εναλλακτικούς ρόλους για όλους τους συμμετέχοντες: εμψυχωτής αντί διδάσκοντας και ομάδα συμμετεχόντων αντί μαθητές με μια μέθοδο ερευνητική και ερμηνευτική ταυτόχρονα.

Βιογραφικό Σημείωμα

 Γεννήθηκα στην Αθήνα. Σπούδασα στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, με ειδίκευση στη Γλωσσολογία και πήρα μεταπτυχιακό τίτλο Μ.Α. στην «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Γνωρίζω δύο ξένες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά) και έχω κάνει σπουδές πιάνου και θεωρητικών. Δουλεύω στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση 25 χρόνια. Η τελευταία μου θέση είναι στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά (απόσπαση). Έχω συμμετάσχει με εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια σε εκπαιδευτικά συνέδρια, σε επιμόρφωση εκπαιδευτικών  και έχω βραβευτεί στα πλαίσια της Αριστείας και Καινοτομίας του ΥΠΑΙΘ (2011) για το  σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος συνδεδεμένων με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Έχω παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για το Θέατρο στην εκπαίδευση και από άλλους φορείς και το ετήσιο πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου «Δίπλα στους  εκπαιδευτικούς». Τώρα, παρακολουθώ το διετές σεμινάριο δημιουργικής γραφής της Βιβλιοθήκης Λασκαρίδου στον Πειραιά. Έχω σχεδιάσει και πραγματοποιήσει στα σχολεία που έχω δουλέψει θεατρικές παραστάσεις με προτίμηση στο θεατρικό αναλόγιο για απόδοση του αρχαίου δράματος, τον αυτοσχεδιασμό και την εφαρμογή θεατρικών και δραματικών μεθόδων στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων και τη διοργάνωση σχολικών γιορτών. Ως υπεύθυνη ή συμμετέχουσα έχω πραγματοποιήσει πολυάριθμα πολιτιστικά προγράμματα με θέμα την Ιστορία Τέχνης και τη Λογοτεχνία και πρόσφατα δύο προγράμματα μαθητικού διαδικτυακού ραδιόφωνου.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Θέατρο