Εισήγηση

Εμφάνιση
id 67
Τίτλος Η διδασκαλία της Ιστορίας και της Θεωρίας της τέχνης στο ελληνικό σχολείο
Ονοματεπώνυμο Ελένη Δροσοφορίδου
Συνεδρία Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ της ΙΣΤΟΡΙΑΣ της ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 09:00]
Αίθουσα 313
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Το μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης είναι ένα μάθημα που λείπει από το ελληνικό σχολείο, με εξαίρεση ίσως τα Καλλιτεχνικά σχολεία, κι ένα μάθημα επιλογής στην γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου. Διδάσκω το μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης σε όλες τις τάξεις του Καλλιτεχνικού σχολείου τα τελευταία εννέα χρόνια, και βασιζόμενη στην εμπειρία μου μπορώ να τεκμηριώσω την άποψη ότι πρόκειται για ένα πολυδιάστατο βοήθημα για τους μαθητές της Δ/βάθμιας Εκπ/σης. Κατά πρώτον, τους εξοικειώνει με την «ανάγνωση» της εικόνας, πράγμα που αποτελεί σημαντικότατο εφόδιο στην εποχή των οπτικών μηνυμάτων, ενώ παράλληλα τους βοηθάει να κατανοήσουν καλύτερα την κοινωνική διάσταση όχι μόνο της Ιστορίας της Τέχνης αλλά και της Ιστορίας Γενικής Παιδείας. Κατά δεύτερον, οδηγώντας τους μαθητές στην κατανόηση μιας εποχής μέσα από τη μελέτη πραγματικών αντικειμένων, προάγει την ενσυναίσθηση και ως εκ τούτου μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα στη δημιουργία συνειδητοποιημένων και ενεργών πολιτών. Επιπρόσθετα, το μάθημα αυτό προσφέρει τη δυνατότητα σε ποικίλες μορφές συνεργασίας και συνδιδασκαλίας σχεδόν με όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

Τέλος, μέσα από την εμπειρία μου στη σύνταξη και αξιολόγηση των οδηγών σπουδών για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, θα ήθελα να επισημάνω ότι, κατά την άποψη μου, η διαφοροποίηση μεταξύ Ιστορίας και Θεωρίας της τέχνης που στους οδηγούς σπουδών θεωρήθηκε περίπου αυτονόητη, χρήζει επανεξέτασης.

Με βάση τα παραπάνω θα ήθελα να καταθέσω την πρότασή μου για τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας της Τέχνης σε συνδυασμό με τη Θεωρία της ή και ακόμη με την Πρακτική της.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Εικαστικά
Βιογραφικό Σημείωμα

1994-1999

Διδακτορική διατριβή στην Ιστορία της Τέχνης  Πανεπιστήμιο του Manchester, Ηνωμένο Βασίλειο. 

  

1993-1994

Μεταπτυχιακό (Master of Arts).  Πανεπιστήμιο του Manchester, Ηνωμένο Βασίλειο. 

 

1987-1992

Σχολή Καλών Τεχνών.  Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών.  Α.Π.Θ.

 

Διδακτική εμπειρία στην Ιστορία της Τέχνης

 

2009

Από το Σεπτέμβριο του 2000 εργάζομαι στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και από το Σεπτέμβριο του 2009 είμαι τοποθετημένη σε Καλλιτεχνικό Σχολείο όπου διδάσκω Ιστορίας της Τέχνης

 

 

2004-2013

 

Oργάνωσα και δίδαξα σεμινάριο, πάνω στην Ιστορία Τέχνης, για το κολλέγιο ΑΚΤΟ Θεσσαλονίκης,

 

2001 α’ εξάμ.

Δίδαξα το μάθημα «Σύγχρονες Αισθητικές Θεωρίες» στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

 

Ιαν.-Ιουν 2000

Συνεργάστηκα με τον Οίκο Δημοπρασιών Christie’s (γραφεία Αθηνών) όπου δίδαξα Σύγχρονη Ιστορία Τέχνης.

 

1999

Διδασκαλία σεμιναρίου με θέμα: «Κλασική Παράδοση και Πολιτισμική Ταυτότητα». Πανεπιστήμιο Manchester. Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης και Αρχαιολογίας.

 

1998

Διδασκαλία σεμιναρίου (σε επίπεδο μεταπτυχιακού) με θέμα: «Αναλύοντας το Μεταμοντέρνο». Πανεπιστήμιο Keele. Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης.

 

1997-1999

Διδασκαλία σεμιναρίου με θέμα: «Ο λόγος στις Εικαστικές Τέχνες». Πανεπιστήμιο Manchester.  Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης και Αρχαιολογίας.

Αξιολογήτρια σε πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας

 

2015

Συμμετοχή ως ειδική επιστήμονας (ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΡΙΑ) για την Αξιολόγηση των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και των Οδηγών για τον Εκπαιδευτικό στην ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ των Γενικών Καλλιτεχνικών Λυκείων