Εισήγηση

Εμφάνιση
id 70
Τίτλος Οι κατευθύνσεις της εικαστικής μάθησης στα Καλλιτεχνικά σχολεία στην σύγχρονη εποχή
Ονοματεπώνυμο Μαρία Λέτσιου
Συνεδρία ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ [ 15:30]
Αίθουσα 313
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Δεδομένου ότι η ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων στην Ελλάδα είναι ένας πρόσφατος θεσμός χρειάζεται να επαναπροσδιοριστεί η θέση της εικαστικής μάθησης σε αυτό το διδακτικό πλαίσιο σε σχέση με την Ελληνική κοινωνία, αλλά και τις σύγχρονες κατευθύνσεις της εικαστικής αγωγής. Σε αυτή τη παρουσίαση δίνονται παρατηρήσεις σχετικές με την εφαρμογή ενός διδακτικού πρότζεκτ όπου χρησιμοποιούνται συμμετοχικές καλλιτεχνικές πρακτικές στο καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Λ/Τ Αμπελοκήπων, Θεσσαλονίκης. Παρουσιάζεται το διδακτικό πρότζεκτ που είχε ως θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα και έγινε με μαθητές/τριες της Α' Γυμνασίου, κατεύθυνσης εικαστικών το 2017. Επισημαίνονται η παιδαγωγική αξία του διδακτικού σχεδίου, η σύνδεση του με την έννοια της τέχνης στη σύγχρονη εποχή καθώς και τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν στην εμπλοκή των μαθητών/τριων. Γίνονται προτάσεις για την διαμόρφωση των συνθηκών όπου η διδασκαλία της τέχνης δίνει ευκαιρίες στους μαθητευόμενους να εμπλακούν σε μία μάθηση που μπορεί να επισημάνει παιδαγωγικούς στόχους ευαισθητοποίησης των νέων σε κοινωνικά θέματα. Ενώ ταυτόχρονα να δίνει ευκαιρίες να διευρυνθεί η αντίληψη των μαθητών/τριών σε έννοιες της σύγχρονης τέχνης κάτι που απαντά στα παρωχημένα ιδεώδη της μοντέρνας τέχνης και την μορφο-πλαστική ερμηνεία του έργου τέχνης.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Εικαστικά
Βιογραφικό Σημείωμα

Η Μαρία Λέτσιου είναι ερευνήτρια, εικαστικός καλλιτέχνης και εκπαιδευτικός. Έλαβε το διδακτορικό δίπλωμα από το Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών το 2010. Από το 2011 και μετά έχει συμμετάσχει  σε σημαντικά ερευνητικά πρότζεκτς της InSEA. To 2015 ως επισκέπτρια ερευνήτρια Fulbright έκανε έρευνα στην διδασκαλία της τέχνης με τη παραγωγή βίντεο στο School of Art and Design, College of Fine and Applied Arts, University of Illinois at Urbana-Champaign, Illinois, ΗΠΑ με τον  εξέχοντα ερευνητή της εικαστικής αγωγής Paul Duncum. Συμμετέχει στην οργανωτική επιτροπή του σεμιναρίου της InSEA στο ΑΠΘ (2018). Επίσης έχει  συμμετάσχει  σε δύο μπιενάλε (9η Biennale νέων καλλιτεχνών της Ρώμης και Luleå Art Biennial, LAB11 στη Σουηδία) και σε πληθώρα ατομικών και ομαδικών εκθέσεων. Διδάσκει το μάθημα «Εικαστική αγωγή και Δημιουργία» στο ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.