Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Εμφάνιση
id 96
Τίτλος Όψεις της Ελληνικής Επανάστασης : Η σχολική παράσταση ως βιωματική μαθητεία στην Ιστορία μέσω της δραματοποίησης ιστορικών πηγών
Ονοματεπώνυμο Ευγενία Μάμαλη
Συνεδρία Σχολική παράσταση και ιστορία [εργαστήριο] [ 18:30]
Αίθουσα 638
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Το εργαστήρι αυτό είχε διττό στόχο: α) την παρουσίαση μίας σχολικής παράστασης ως καλής πρακτικής με θέμα την εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου και β) τη βιωματική προσομοίωσή της με τη διενέργεια ενός παρένθετου εργαστηρίου εν είδει υπόθεσης εργασίας. Βάσει του πρωτογενούς υλικού της παράστασης - με αναφορές στην προεπαναστατική Ελλάδα, στην ευρύτερη πολιτική κατάσταση της Ευρώπης την εποχή της Επανάστασης, στη λαϊκή και στη λόγια πλευρά του Αγώνα και στο Ρομαντικό κίνημα - αξιοποιήθηκε η διερευνητική δραματοποίηση προκειμένου να κατανοηθεί από τους συμμετέχοντες η προπαρασκευαστική, συνδιερευνητική φάση των προβών.  Στην τελική φάση κατατέθηκαν τα μετέπειτα οφέλη σε μαθησιακό και ψυχοπαιδαγωγικό επίπεδο ως απόρροια της μέθεξης των μαθητών στην παράσταση, ορισμένα εκ των οποίων ήταν η τάση των παιδιών να κάνουν αναγωγές σε σκηνές της παράστασης ως εμπειρικό υλικό αντιπαραβολής με τα γραπτά κείμενα του εγχειρίδιου της Ιστορίας, το ευεργετικό αποτέλεσμα στην ενίσχυση της αυτοεικόνας μαθητών με δυσκολίες αλλά και της ψυχολογίας ενός μαθητή  της τάξης που είχε μεταναστεύσει με την εξ αποστάσεως ηχογράφηση της φωνής του τηρώντας μία συμπεριληπτική λογική κατά την ανάθεση ρόλων και αρμοδιοτήτων, η μεταφορά γνώσης σε άλλα γνωστικά αντικείμενα, η ενσυναισθητική ευαισθητοποίηση κλπ.

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Εύη Μάμαλη, απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, εργάζεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Πραγματοποίησε Μεταπτυχιακές Σπουδές στο ίδιο τμήμα, στην κατεύθυνση Διδακτική και Αναλυτικά Προγράμματα, και εξειδικεύτηκε στην καλλιέργεια της σκέψης μέσω του γραπτού επιχειρηματολογικού λόγου. Είναι υποψήφια διδάκτορας στο Π.Τ.Δ.Ε. του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στον τομέα της Παιδαγωγικής του Θεάτρου. Έχει δημοσιεύσει τα ακόλουθα: «Διερευνώντας την έννοια της μεταμόρφωσης μέσα από τη διασύνδεση εικαστικών και θεατρικής εμψύχωσης» και «Από την Εμψύχωση στη Γραφή: Η ποίηση ως βίωμα και συγκινησιακό αποτύπωμα στο δημοτικό».

Έχει παρακολουθήσει βιωματικά σεμινάρια και ειδικότερα: α) το ετήσιο εργαστήριο Τέχνης και Λόγου του Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών, β) το ετήσιο εργαστήριο του Θεάτρου Ημέρας, γ) το διετές εργαστήριο για το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση του Θεάτρου «Πόρτα» και δ) έχει φοιτήσει στη διετή σχολή εμψυχωτών Anima. Τα τρία τελευταία έτη παρακολουθεί το ετήσιο εργαστήριο του Θεάτρου ΠΑΥΣΙΣ, ενώ έχει συμμετάσχει σε βραχείας διάρκειας σεμινάρια σωματικού θεάτρου. Επίσης, παρακολούθησε σεμινάρια γραφής ενώ πρόσφατα έλαβε έπαινο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών για το παραμύθι της «Το Ασυναίσθημα». Στο σχολείο που εργάζεται ήταν υπεύθυνη για το πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας και για την Πρόληψη της Ενδοσχολικής Βίας

Διάρκεια 90 λ.'
Τέχνη Θέατρο