Εισήγηση
id | 111 |
---|---|
Τίτλος | H επίδραση του STEAM στην ανάδειξη της τέχνης του Θεάτρου |
Ονοματεπώνυμο | Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης |
Συνεδρία | ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [ 12:00] |
Αίθουσα | 204 |
Ημερομηνία | Saturday, 13 Oct 2018 |
Περίληψη | Ο ρόλος του ‘Α’ στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κατά STEAM αφορά την ενσωμάτωση της τέχνης (Art) στη γενικότερη φιλοσοφία της κατά διεπιστημονικής εκπαιδευτικής προσέγγισης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Κύριος παράγοντας του ‘Α’ αποτελεί η ενίσχυση της δημιουργικότητας μέσα από κάθε είδος τέχνης. Ειδικότερα μέσα από την προσέγγιση κατά STEAM οι μαθητές λόγω των δυναμικών παρεμβάσεων που παρέχουν οι τέχνες μπορούν α) να βελτιώσουν τη γνωστική τους ανάπτυξη, β) να ενισχύσουν την κοινωνική τους ανάπτυξη, γ) να αυξήσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, δ) να ενασχοληθούν με τις τέχνες (Sousa & Pilecki, 2013). Η προσέγγιση κατά STEAM συμβάλλει στην πραγμάτωση κατά την οποία η επιστήμη και οι τέχνες αλληλοσυμπληρώνονται επειδή η επιστήμη παρέχει ένα μεθοδολογικό εργαλείο στην τέχνη και την τέχνη παρέχει δημιουργικό μοντέλο στην ανάπτυξη της επιστήμης " (Kim et al., 2012, σελ. 2). Σύμφωνα με αποτελέσματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες οι τέχνες μπορούν να αποτελέσουν τον καταλύτη στην αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες, σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από τις χαμηλές επιδόσεις και την έλλειψη ενδιαφέροντος των μαθητών για αυτές (European Commission,2011).
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της επίδρασης στο κίνητρο των μαθητών για την ενασχόληση τους σε εκπαιδευτική δραστηριότητα STEAM που μελετά τον μηχανισμό του από μηχανής θεού, που χρησιμοποιούταν στην αρχαία ελληνική τραγωδία. Η μεθοδολογία έρευνας pretest / posttest που εφαρμόστηκε σε ένα δείγμα 25 μαθητών της Α Λυκείου σχετικά με την χρήση και την έννοια του από μηχανής θεού έδειξε ότι, πέρα από την θετική επίδραση στο κίνητρο ενασχόλησης των μαθητών με θεματικό αντικείμενο της τέχνης του θεάτρου, το 72% των μαθητών διερεύνησαν αρχαίες τραγωδίες και τις οποίες χρησιμοποιήθηκε η παρέμβαση του θεϊκού προσώπου στο έργο, ενώ πρότειναν συγκεκριμένη αρχαία τραγωδία για να προσομοιώσουν στην ανάπτυξη του υλικού που σχεδίασαν κατά STEAM.
Αναφορές Kim, E., Kim, S., Nam, D., & Lee, T. (2012). Development of STEAM program Math centered for Middle School Students. Sousa, D. A., & Pilecki, T. (2013). From STEAM to STEAM: Using brain-compatible strategiesto integrate the arts. Thousand Oaks, CA: Corwin http://europa.eu/rapid/press-release_IP-11-1358_el.htm |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα |
|