Εισήγηση

Εμφάνιση
id 13
Τίτλος «Η φιλία πάνω απ’ όλα»: Ένα παραμύθι για τον σχολικό εκφοβισμό
Ονοματεπώνυμο Ελευθερία Βούλγαρη
Συνεδρία ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ [ 15:00]
Αίθουσα 313
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και συχνότερα λόγος για διεπιστημονικότητα και διαθεματικότητα στη γνώση (Χρυσοστόμου, 2005 · Παπαζαρής, 2007) και η μουσική αναμφίβολα μπορεί να αποτελέσει ένα άριστο μέσο προς αυτές τις κατευθύνσεις, όπως αναφέρεται άλλωστε στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΣ) της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Παπαζαρής, 2005 · Αργυρίου, Τσούτσια-Λουλάκη, Μαγαλιού, 2010). Στην παρούσα εισήγηση θα παρουσιαστεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων (μουσικής, εικαστικών, πληροφορικής), δασκάλων και μαθητών της Β’ δημοτικού των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων «Σύγχρονη Ελληνοαγγλική Αγωγή», οι οποίοι εργάστηκαν με την μέθοδο Project με στόχο την δημιουργία ενός ηλεκτρονικού βιβλίου (e-book) με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Η σχολική ψυχολόγος ανέλαβε αρχικά τον σχεδιασμό βιωματικών δραστηριοτήτων ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, μια και για την Β’ δημοτικού η έννοια αυτή είναι αρκετά δυσνόητη, αλλά και την αναλυτική ενημέρωση των εκπαιδευτικών για το επιστημονικό υπόβαθρο του φαινομένου και τα ερευνητικά δεδομένα.

 

 

Στην συνέχεια, με την βοήθεια της δασκάλας τους τα παιδιά  δημιούργησαν ομαδικά ένα πρωτότυπο κείμενο με αρχή, μέση και τέλος. Έπειτα με την βοήθεια του καθηγητή εικαστικών προχώρησαν στην απόδοση της ιστορίας σε δισδιάστατες ζωγραφικές παραστάσεις, ενώ παράλληλα με την καθηγήτρια μουσικής τα παιδιά μετέτρεψαν την ιστορία σε ήχο-ιστορία, χρησιμοποιώντας το στόμα ή το σώμα τους, καθώς επίσης και μικρά κρουστά μουσικά όργανα. Τέλος, όλο το παραπάνω υλικό ηχογραφήθηκε και δόθηκε στην καθηγήτρια πληροφορικής, όπου με την βοήθειά της και με το κατάλληλο λογισμικό τα παιδιά δημιούργησαν στο εργαστήριο πληροφορικής ένα ηλεκτρονικό πολυμεσικό βιβλίο, δουλεύοντας με επεξεργασία εικόνας και ήχου. Τα αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς αποτελεί ένα δείγμα συνέργιας των τεχνών, δημιουργικής συνεργασίας ειδικοτήτων και εκπαιδευτικών γενικής παιδείας, ενώ παράλληλα βοήθησε ένα μεγάλο μέρος των μαθητών του σχολείου να αφυπνιστούν σχετικά με ένα τόσο σημαντικό και επίκαιρο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν  πολλά σχολεία.

Την επιμέλεια και τον συνολικό σχεδιασμό του προγράμματος είχε η μουσικός του σχολείου.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική
Βιογραφικό Σημείωμα

Ελευθερία Βούλγαρη. Εργάζεται σαν Εκπαιδευτικός Μουσικής Αγωγής στην Α’ βάθμια εκπαίδευση και διευθύνει τα τμήματα παιδικής, νεανικής και μικτής χορωδίας του δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης.Έχει λάβει Δίπλωμα Πιάνου με καθηγητή τον κ. Δ. Τουφεξή, Δίπλωμα Σύνθεσης με καθηγητή τον κ. Γ. Ιωαννίδη από την Μουσική Εταιρία Αθηνών, Δίπλωμα Διεύθυνσης Χορωδίας με την Ο. Αλεξοπούλου, ενώ είναι κάτοχος μάστερ στην Μουσική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο του Sheffield. Από το 2008 έως και σήμερα υπήρξε εισηγήτρια σε συνέδρια για το παιδικό τραγούδι και στο 6ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Έχει επίσης αναρτήσει εργασία της σε μορφή αφίσας στο Συμπόσιο Σχολικής Ψυχολογίας και Μουσικής Παιδαγωγικής στον Πειραιά (2008). Τον Ιούνιο του 2010 συμμετείχε ως επιμορφώτρια στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών μουσικής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των νέων διδακτικών πακέτων βιβλίων των Α΄ και Β΄ τάξεων Δημοτικού. Άρθρα της με θέμα την μουσική παιδαγωγική & την παιδική χορωδία έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά. Έχει συμμετάσχει ως ενεργό μέλος σε πλήθος σεμιναρίων πιάνου & διεύθυνσης χορωδίας σε Ελλάδα και εξωτερικό και συνεδρίων σχετικά με την μουσική παιδαγωγική, την ειδική αγωγή & τις μαθησιακές δυσκολίες. Είναι μέλος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διευθυντών Χορωδιακών και Οργανικών Συνόλων.