Εισήγηση
id | 133 |
---|---|
Τίτλος | Ο κήπος της Εδέμ». Τελετουργικές θεατρικές τεχνικές και αυτοβιογραφικές τεχνικές performance για τη δημιουργία μιας διαπολιτισμικής παράστασης από μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. |
Ονοματεπώνυμο | Μαρίνα Μέργου |
Συνεδρία | ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ [ 12:00] |
Αίθουσα | 312 |
Ημερομηνία | Saturday, 13 Oct 2018 |
Περίληψη | Η παρούσα εισήγηση έχει ως στόχο να παρουσιάσει μια σειρά από τελετουργικές θεατρικές τεχνικές και αυτοβιογραφικές τεχνικές performance που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο /η εκπαιδευτικός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε μια πολυπολιτισμική τάξη καθοδηγώντας τους μαθητές στη δημιουργία της δικής τους πρωτότυπης διαπολιτισμικής παράστασης. Η χρήση τελετουργικών θεατρικών τεχνικών σε μια πολυπολιτισμική αίθουσα διδασκαλίας μπορεί να επιτρέψει στους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν ένα ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον το οποίο να προσφέρεται για βιωματική μάθηση και επιτρέπει σε μαθητές με διαφορετικές πολιτισμικές καταβολές να χρησιμοποιήσουν το δράμα ως τρόπο έκφρασης των ατομικών πολιτισμικών διαφορών τους. Η εφαρμογή αυτοβιογραφικών υλικών έχει αξιοποιηθεί τόσο από σύγχρονες ομάδες του θεάτρου της επινόησης (devised theatre) όσο και από δημιουργούς σύγχρονων performance ως μια πρακτική που συμβάλλει στην παραγωγή δημιουργικής πρώτης ύλης για τη σύνθεση μιας πρωτότυπης παράστασης. Η αξιοποίηση της προσωπικής εμπειρίας ζωής σε συνδυασμό με την τελετουργία στο σχολικό περιβάλλον αποτελεί αφενός μια αποτελεσματική τεχνική για να εξερευνηθεί εις βάθος η προσωπική εμπειρία αγγίζοντας την αίσθηση συλλογικότητας του καθενός και αφετέρου προσφέρει πλούσιο υλικό για τη δημιουργία μιας συλλογικής παράστασης το οποίο απηχεί την προσωπική φωνή του κάθε μαθητή. Στις τεχνικές που θα παρουσιάσουμε χρησιμοποιούμε ενδεικτικά ως σημείο αναφοράς τον μύθο του κήπου της Εδέμ. Απώτερος σκοπός της ανακοίνωσης είναι να εμπλουτίσει τις θεατρικές τεχνικές που δύναται να χρησιμοποιήσει ο/η εκπαιδευτικός τόσο για να καθοδηγήσει δημιουργικά μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη σύνθεση της δικής τους διαπολιτισμικής παράστασης όσο και για να τους ενθαρρύνει να εξετάσουν κριτικά τις δικές τους κοινωνικές και πολιτισμικές συμπεριφορές και να κατανοήσουν κοινωνικές αντιλήψεις και συμπεριφορές που προέρχονται από διαφορετικά εθνοπολιτισμικά περιβάλλοντα.
|
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα | Πτυχιούχος Θεατρολογίας (University of North London) και κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων ΜA στη Θεωρία και Πρακτική της Παράστασης (Queen Mary University) και MFA στη Σκηνοθεσία Θεάτρου (Middlesex University). Eίναι αριστούχος διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου. Διεξάγει μεταδιδακτορική έρευνα στο τμήμα θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ. Έχει εκπαιδευτεί στα παραδοσιακά θεάτρα της Ταϊλάνδης στο Θέατρο Πατραβάδι της Μπανγκόκ. Έχει συμμετάσχει σε βιωματικά εργαστήρια ινδικού παραδοσιακού χοροθεάτρου ‘Κατακάλι’ στο Ινστιτούτο Γκροτόφσκι της Πολωνίας και ινδονησιακού παραδοσιακού θεάτρου ‘Τοπένγκ’ στο κέντρο παραστατικών τεχνών A4M. Έκανε επιτόπια έρευνα στα παραδοσιακά θέατρα της Μαλαισίας στην Εθνική Ακαδημία Τέχνης ASWARA στην Κουάλα Λουμπούρ. Δίδαξε τα μαθήματα «Θεατρικές Παραδόσεις της Ανατολής» και «Διαπολιτισμικές Θεατρικές Πρακτικές» στο ΕΚΠΑ, «Μη δυτικές θεατρικές παραδόσεις» και «Αγγλόφωνο θέατρο, γλώσσα και ορολογία» στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και «Μουσική Παράσταση» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης, βοηθός σκηνοθέτη και θεατρολόγος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό κι έχει συμμετάσχει με έργα της σε διεθνή φεστιβάλ θεάτρου. |