Εισήγηση

Εμφάνιση
id 140
Τίτλος Ανεβάζοντας μια θεατρική παράσταση: Το μοντέλο των 6Π
Ονοματεπώνυμο Σοφία Καραγιάννη, Μάρω Λιάτσου
Συνεδρία ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΗΜΕΡΑ [ 18:30]
Αίθουσα 204
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Η εισήγηση αφορά στην παρουσίαση του "μοντέλου των 6Π", ενός μοντέλου που περικλείει όλους τους βασικούς άξονες πάνω στους οποίους κινούμαστε για την προετοιμασία και το ανέβασμα  μιας θεατρικής παράστασης. Το μοντέλο των 6Π εστιάζει συνολικά στην διαδικασία, από την σύλληψη μιας ιδέας μέχρι την θεατρική παράσταση και την αξιολόγηση. Οι συντελεστές και οι συμμετέχοντες, ο χρόνος, ο χώρος, τα μέσα, το περιεχόμενο, οι στόχοι τίθενται σε μία συνολική προοπτική και διαμορφώνονται με ένα χρηστικό εργαλείο  για κάθε θεατρική ομάδα είτε στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος, ανεξαρτήτως τάξης και βαθμίδας, είτε σε οποιοδήποτε πλαίσιο πολιτιστικής δημιουργίας.

Το μοντέλο των 6Π είναι το απόσταγμα εικοσάχρονης εμπειρίας σε όλες τις βαθμίδες της τυπικής και άτυπης Εκπαίδευσης -από την Πρωτοβάθμια, την Μεταδευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια- καθώς και το Θέατρο. Δανείζεται στοιχεία από τον Κινηματογράφο και την Πολιτιστική Διαχείριση. Διαμορφώθηκε κυρίως για να αναδείξει την αισθητική, καλλιτεχνική και παιδαγωγική αξία μιας θεατρικής παράστασης με παιδιά και νέους στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος αλλά και στα πλαίσια μιας εξωσχολικής δραστηριότητας. Με αυτό το μοντέλο, ο θεατρολόγος, ο εκπαιδευτικός θεάτρου ή όποιος έχει την καλλιτεχνική και οργανωτική ευθύνη μιας θεατρικής παράστασης θέτει εξ αρχής τις σωστές βάσεις στο καλλιτεχνικό του εγχείρημα, ακολουθώντας έναν εύχρηστο οδηγό δράσης και προετοιμασίας.  Η θεατρική παράσταση απεκδύεται της διεκπεραιωτικής μορφής, που πολλές φορές παίρνει, ειδικά στα πλαίσια των σχολικών γιορτών και γίνεται μορφή επικοινωνίας μεταξύ των συμμετεχόντων, των συντελεστών, του κοινού και δίαυλος, μέσω του οποίου ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές κοινωνούν προς την τοπική κοινότητα την δημιουργική διαδικασία που λαμβάνει χώρα μέσα στο σχολείο.

Στο σχολείο, το μοντέλο των 6Π παρέχει στους μαθητές το πλαίσιο και τα μέσα για να αυτενεργήσουν, να αναλάβουν πρωτοβουλία, να γίνουν συνδημιουργοί. Προωθεί την χρήση νέων τεχνολογιών στην διαδικασία της οργάνωσης μιας θεατρικής παράστασης και προάγει την διαθεματικότητα στα πλαίσια της προετοιμασίας μιας θεατρικής παράστασης.

Το «μοντέλο των 6Π» βασίζεται θεωρητικά στις μελέτες των Philip Kotler και Jerome McArthy (οι οποίοι αρχικώς μιλούσαν για 4Π) καθώς και στην προσέγγιση του Εκπαιδευτικού Δράματος και στις μεθόδους εργασίας που ακολουθεί ο Brian Wooland. Η παρουσίαση των 6Π είναι μια δική μας πρόταση-προσέγγιση ακολουθώντας τις πρακτικές ανάγκες που επικρατούν στις σύγχρονες εκπαιδευτικές μονάδες.

Βιογραφικό Σημείωμα

ΣΟΦΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ

Είναι θεατρολόγος (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ) και κάτοχος μεταπτυχιακού στην Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία (Πάντειο Πανεπιστήμιο). Έχει ασχοληθεί με την οργάνωση και διεύθυνση παραγωγής, marketing και δημόσιες σχέσεις θεατρικών παραστάσεων και πολιτιστικών εκδηλώσεων (συνέδρια, ημερίδες, εκθέσεις, μουσικές συναυλίες) καθώς και με τις εκδόσεις προγραμμάτων θεατρικών παραστάσεων. Η επαγγελματική της πορεία στο θέατρο ξεκίνησε από τα θέατρα Μέλι και Coronet. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με την «Θεατρική Εστία Α.Ε.» (θέατρα Μουσούρη και Ήβη) στο τμήμα διεύθυνσης και οργάνωσης παραγωγής. Για πολλά χρόνια συνεργάστηκε με τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις Audio Visual και Power Music Production στο τμήμα της μεταγλώττισης. Έχει διετελέσει Γενική Γραμματέας στον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων. Υπήρξε υπεύθυνη οργάνωσης και εκτέλεσης παραγωγής στο Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και από το 2014 είναι υπεύθυνη επικοινωνίας και marketing του Boem Radio. Διδάσκει θεατρική αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τα τελευταία χρόνια ως πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων διδάσκει σε Κ.Ε.Κ., Κ.Δ.Β.Μ. και ΙΕΚ (τμήματα Υποκριτικής Τέχνης Θεάτρου-Κινηματογράφου, Σεναριογραφίας, Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων). Από το 2015 είναι υπεύθυνη του γραφείου τύπου του Θεάτρου ΠΚ και είναι υπεύθυνη οργάνωσης παραγωγής των παραστάσεων του χοροθεάτρου του Παύλου Κουρτίδη.

 

ΜΑΡΩ ΛΙΑΤΣΟΥ

Είναι θεατρολόγος (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ) και εκπαιδευτικός θεάτρου με μεταπτυχιακές σπουδές στη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση (Ma Drama in Education, UCE, Birmingham, UK), ενώ έχει κάνει σπουδές στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και το Μοντέρνο Τραγούδι και πληθώρα επιμορφώσεων στο θέατρο, τις Νέες Τεχνολογίες, κλπ.  Έχει μια 20ετή πορεία στη διδασκαλία του θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (2002-σήμερα), ως εργαστηριακή συνεργάτης στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (2007-2012), ως πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων σε Δημόσια ΙΕΚ (τμήματα Υποκριτικής Τέχνης Θεάτρου-Κινηματογράφου, Σκηνοθεσίας, Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων, Αθλητικής Δημοσιογραφίας, 2014-2018). Έχει διατελέσει υπεύθυνη της Παιδικής και Εφηβικής Ομάδας του Δήμου Γαλατσίου (1998-2006) και του Δήμου Πετρούπολης (2003-2007) ενώ έχει διδάξει σε δραματικές σχολές  και σε πληθώρα σεμιναρίων για διαφόρους φορείς.

Έχει ανεβάσει πάνω από 30 παραστάσεις με παιδιά και νέους, έχει κάνει θεατρικές διασκευές και έχει γράψει θεατρικά κείμενα για παιδικό θέατρο. Παράλληλα έχει ασχοληθεί με την οργάνωση και εκτέλεση παραγωγής του Φεστιβάλ Γαλατσίου (2007-2009) και με το τραγούδι σε συνεργασία με τον συνθέτη Γιάννη Γλέζο (Δισκογραφία: «Η ζωή είναι όνειρο» 2011). Το 2015 βραβεύτηκε από το Υπουργείο Παιδείας με «Βραβείο Βέλτιστου Ψηφιακού Σεναρίου» για το  πρόγραμμα Συναισθηματικής «Εγώ κι εσύ μαζί».

Διάρκεια 20'
Τέχνη Θέατρο