Εισήγηση
id | 157 |
---|---|
Τίτλος | Από τους Πανελλήνιους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες στα πολιτισμικά μαθησιακά αντικείμενα του Φωτόδεντρου |
Ονοματεπώνυμο | Καλλιόπη Πολυμέρου |
Συνεδρία | ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [ 17:30] |
Αίθουσα | 204 |
Ημερομηνία | Saturday, 13 Oct 2018 |
Περίληψη | Από τους Πανελλήνιους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες στα πολιτισμικά μαθησιακά αντικείμενα του Φωτόδεντρου που δεν πρόλαβαν να περάσουν στην τάξη ελλείψει χρημάτων, συνεννόησης και άλλων δεινών ή Τέχνη και Εκπαίδευση: μια δύσκολη σχέση … Η βιωματική σχέση με αρκετούς από τους θεματικούς άξονες του συνεδρίου από τη μία και από την άλλη η διά βίου σχέση με το σχολείο ενέχει τον κίνδυνο να οδηγήσει τον εκπαιδευτικό σε αξιωματικές τοποθετήσεις του τύπου «αυτά γίνονται, τα άλλα δεν γίνονται». Η εμπειρία σίγουρα εμπεριέχει ένα κομμάτι της αλήθειας αλλά αποκρύπτει εκείνο που δεν άγγιξε. Εντάσσοντας την αναγκαιότητα της Τέχνης στην Εκπαίδευση στη σφαίρα του αυτονόητου, καταθέτω το δικό μου κομμάτι εμπειρίας που ακουμπά θεσμούς που ευδοκίμησαν και στη συνέχεια ατόνησαν κυρίως για λόγους οικονομικούς και όχι μόνον, καταθέτοντας παράλληλα και τους δικούς μου προβληματισμούς: ποια Τέχνη, ποιος Πολιτισμός; Η διαπίστωση ότι η Τέχνη κι ο Πολιτισμός είναι εξαιρετικά αναγκαίοι στην Εκπαίδευση αρκετές φορές συμβαδίζει με τη διαπίστωση ότι κάτω απ’ το βάρος των δυσκολιών της εκπαιδευτικής μας ρουτίνας αυτή η σχέση Τέχνης – Πολιτισμού - Εκπαίδευσης συχνά ευτελίζεται —μερικές φορές και προς τις δύο κατευθύνσεις. Στο επίκεντρο της εισήγησής μου τίθενται: το θέατρο και η μουσική κατά τη διάρκεια του θεσμού των Πανελλήνιων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων, οι μαθητικές θεατρικές παραστάσεις ως εκδηλώσεις των σχολείων, το θέατρο ως παιχνίδι/τεχνική στην υπηρεσία της διδασκαλίας, η δραματοποίηση κειμένου, τα πολιτισμικά μαθησιακά αντικείμενα κι η ανάγκη του παιδιού και του δασκάλου να εκφραστεί και πέρα από τα λόγια. |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Μουσική Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα | Η Καλλιόπη Πολυμέρου είναι Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων. Έχει σπουδάσει Γλωσσολογία (Α.Π.Θ., 1976), Θέατρο (Κ.Θ.Β.Ε., 1978), Αγγλική Φιλολογία (Ε.Κ.Π.Α. 1984), Η διδακτορική της διατριβή είναι: «Πολιτιστική Φθιώτιδα: Ζητήματα Ταυτότητας και Ανάπτυξης» (Ε.Μ.Π. Παντείου, 2006). Το 2016 εκπόνησε το M.O.O.C. “The Ancient Greek Hero”(Harvard University). Έχει διατελέσει συνεργάτρια του Εμμανουήλ Κριαρά στη σύνταξη του Λεξικού της Μεσαιωνικής και Δημώδους Ελληνικής Γραμματείας (1976 -1978). Έχει συντονίσει έρευνες μαθητών του Πειραματικού Γυμνασίου Λαμίας : 1ον "Το αναγνωστικό κοινό της Λαμίας " και 2ον "Το ΕΥΡΩ και το ΕΓΩ", που εκδόθηκε και βραβεύτηκε (Β΄ Πανελλαδικό Βραβείο, 1999). Έχει διατελέσει επί εξαετία Υπεύθυνη των Πανελλήνιων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων σε επίπεδο νομού και Περιφέρειας. Έχει εκπονήσει 100 Μαθησιακά Αντικείμενα για το Ψηφιακό Σχολείο ως μετασχολιάστρια. Έχει γράψει δύο θεατρικά αναλόγια: «Ο λόγος και η μουσική των Ελλήνων», «Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει» (ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης). Σε διαγωνισμό θεατρικού έργου το έργο της «Ιστορίες φωτός: ο Αντώνης ο Γκαζέρης» ήταν ανάμεσα στα οκτώ βραβευμένα και παίχτηκε σε σκηνοθεσία δική της στην Τεχνόπολη. Έχει διδάξει στη μέση εκπαίδευση, στο πανεπιστήμιο και στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρούμελης, φιλολογικά μαθήματα, θεατρικό αναλόγιο, θεατρικό παιχνίδι , αγγλικά. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε πολλά συνέδρια και έχει γράψει πολλά άρθρα στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. |