Εισήγηση
id | 180 |
---|---|
Τίτλος | Θεατροπαίζ-ειν με την Εισαγωγή στο Δράμα της Αντιγόνης |
Ονοματεπώνυμο | Γεωργία Δημοπούλου |
Συνεδρία | ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 09:00] |
Αίθουσα | 204 |
Ημερομηνία | Friday, 12 Oct 2018 |
Περίληψη | Η πράξη ανάγνωσης –αποστήθισης είναι ένας ιδιαίτερα διαδεδομένος γραμματισμός κατά τη διδασκαλία των κειμένων της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και ειδικότερα για την προσέγγιση των εισαγωγικών κεφαλαίων που προηγούνται των προς εξέταση κειμένων. Η ανωτέρω πράξη, προκειμένου για τη διδασκαλία του δράματος, δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα, καθώς ακυρώνει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του αρχαίου θεάτρου. Οι μαθητές καλούνται να γνωρίσουν σε δύο τάξεις τη φυσιογνωμία του αρχαίου ελληνικού θεάτρου, αρχικά στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία της Γ΄ Γυμνασίου- Ευριπίδη, Ελένη: Εισαγωγή στο Δράμα και έπειτα στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία της Β Γενικού Λυκείου- Σοφοκλέους, Αντιγόνη: Εισαγωγή. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι προβλέπεται από το Αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος, και για τις δύο αυτές τάξεις, να αφιερωθούν μόλις δύο διδακτικές ώρες, για μια διδακτέα ύλη που περιλαμβάνει αρκετές σελίδες. Στην παρούσα εισήγηση λαμβάνοντας υπόψιν τα όσα ορίζονται από το αναλυτικό πρόγραμμα αλλά και την ιδιαιτερότητα της διδασκαλίας ενός θεατρικού κειμένου ερχόμαστε να καταθέσουμε ένα σενάριο διδασκαλίας με το τίτλο Θεατροπαίζ-ειν. Το παρόν σενάριο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του επιμορφωτικού σεμιναρίου για την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ (Β1 Επίπεδο, 3η περίοδος). Είναι μια πρόταση για οικοδόμηση της γνώσης της Εισαγωγής στο δράμα στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία της Β Γενικού Λυκείου με επαγωγική λογική και συνεργατικές πρακτικές. Προτείνουμε η διδασκαλία της Εισαγωγής στο δράμα να πάρει τη μορφή βιωματικής και συνεργατικής μάθησης που θα εκτείνεται με διάφορες δραστηριότητες καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και δεν θα περιορίζεται σε ένα διδακτικό δίωρο. Θεωρούμε ότι η διαρκής αξιοποίηση των στοιχείων της εισαγωγής θα τονίσει στη συλλογική συνείδηση των μαθητών ότι η Αντιγόνη δεν είναι ένα κείμενο αλλά είναι δράμα, στο οποίο θα πρέπει να ασκηθούν προκειμένου να εντοπίζουν τα χαρακτηριστικά στοιχεία του είδους του και να απολαύσουν την εμπειρία, όσο αυτό είναι δυνατόν, μιας αρχαίας θεατρικής παράστασης. |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα | Γεωργία Δημοπούλου
Προσωπικά στοιχεία Ημερομηνία γέννησης: 05.06.1973 Διεύθυνση: Αλιάρτου 9, Πάτρα Τηλέφωνο: 6974143484 Email: gdimopou@hotmail.com
Σπουδές 2016 -: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University, The Faculty of Humanities, Institute of Classical Philology, Byzantine and Modern Greek Studies, PhD. 2005-2008: Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης εις το Αρχαίο Ελληνικόν Θέατρον, MA 1991-1995: Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Πτυχίο Κλασσικής Φιλολογίας, BA.
Εργασιακή Εμπειρία Οκτώβριος 2014 - : Ivane Javakhishvili Tbilisi State University, Institute of Classical Philology, Byzantine and Modern Greek Studies, αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο εξωτερικό. 2005 - Σεπτέμβριος 2014: Μόνιμη Εκπαιδευτικός φιλόλογος σε Γενικό Λύκειο. 02.09.2003 - 2005: Μόνιμη εκπαιδευτικός φιλόλογος αποσπασμένη στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων(Σύρος). 2002 - 2003: Αναπληρώτρια εκπαιδευτικός φιλόλογος στο ΕΠΑΛ Σαντορίνης. 1996 - 2002: Σταθερή και πλήρη απασχόληση σε κεντρικά φροντιστήρια των Πατρών (Δέσμες, Άνοδος).
Ξένες Γλώσσες Αγγλικά ( First Certificate in English, University of Cambridge/ Certificate Of Proficiency in English, University of Cambridge), Ιταλικά, Γεωργιανά.
Κατάρτιση στη Χρήση Η/Υ MS DOS-Windows, MS Office, Internet, Visual Basic, FrontPage Editor-HTML, Cool Edit Pro, PhotoShop –PageMaker, Access & SQL, 3d Studio Max2, Authoring Tools. |