Εισήγηση
id | 186 |
---|---|
Τίτλος | Οι συνεργατικές δράσεις δύο σχολικών μονάδων, του Δημοτικού σχολείου Προσφύγων Μαλακάσας και του 2ου Δημοτικού σχολείου Αγ. Στεφάνου. |
Ονοματεπώνυμο | Σοφία Κυριακού |
Συνεδρία | ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ [ 11:30] |
Αίθουσα | 204 |
Ημερομηνία | Friday, 12 Oct 2018 |
Περίληψη | Ποια αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει η συνεργασία - συνέργεια ενός σχολικού εκπαιδευτικού οργανισμού προσφύγων, με έναν δημόσιο εκπαιδευτικό οργανισμό - σχολείο; Μπορεί να ορίσει την προοπτική μίας κοινωνικής αλλαγής, στον τρόπο που το εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να αντιμετωπίσει το προσφυγικό ζήτημα; Ως ένα πεδίο βιωματικής εκπαίδευσης και εμπειρίας για την εξάλειψη ανισοτήτων, αναπτύσσοντας τη δημιουργική αλληλεγγύη σε σχέση με το συλλογικό όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Έννοιες που θα διερευνηθούν: Η Κοινωνική ταυτότητα, οι συναισθηματικοί δεσμοί (το πνεύμα της κοινότητας), η κοινωνική συμμετοχή της κοινότητας, η δημιουργική αλληλεγγύη, το συλλογικό όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, η εξισορρόπηση των ανισοτήτων (όπου αυτές υπάρχουν), η πολιτισμική ετερότητα στην εκπαίδευση, εκπαιδευτικό πλαίσιο και πως αυτό προσαρμόζεται στην συνεχόμενη ροή προσφύγων. Η τέχνη ως γλώσσα, ως γέφυρα εξισορρόπησης ανισοτήτων, ως βίωμα (βιωμένη πρακτική), ως εκφραστικό μέσο, τέχνη και εκπαίδευση, σχεσιακή τέχνη.
Η συγκεκριμένη έρευνα προσανατολίζεται στη συνέργεια του Δημοτικού Σχολείου Προσφύγων Μαλακάσας και του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Στεφάνου οργανώνοντας κοινές δράσεις με αμοιβαία ανταλλαγή πολιτιστικής κουλτούρας και
γνώσεων, που στοχεύουν στη διερεύνηση εκπαιδευτικών στόχων για την ευαισθητοποίηση, την αποτελεσματική επικοινωνία των μαθητών των δύο σχολικών μονάδων και τη δημιουργία δεσμών μεταξύ τους. Η συμμετοχή των μαθητών σε εκπαιδευτικές δράσεις, με εργαλείο την τέχνη (εικαστικά, χορό, μουσική), προσπαθεί να ξεπεράσει τις δυσκολίες της λεκτικής επικοινωνίας και τα κοινωνικά στερεότυπα και να διαμορφώσει έναν βιωματικό τρόπο προσέγγισης τέτοιων θεμάτων. Η συνεργασία και η αμοιβαία ανταλλαγή πολιτιστικής κουλτούρας στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και την επικοινωνία των δύο σχολικών μονάδων που βασίζεται στην ενσυναίσθηση των ατόμων που αποτελούν τον πυρήνα αυτών των δύο κοινοτήτων |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Εικαστικά |
Βιογραφικό Σημείωμα | Η Σοφία Κυριακού γεννήθηκε στη Σύρο το 1974, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ στο εργαστήριο του Γ.Ψυχοπαίδη και στη Βαρκελώνη στο Universidad de Barcelona – Facultat de Bellas Artes συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Erasmus. Έργα της βρίσκονται στις συλλογές της Πινακοθήκης Κυκλάδων, του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης Φλώρινας, της συλλογής του ΗΣΑΠ, καθώς και σε ιδιοτικές συλλογές. Το χρονικό διάστημα 2007-2011 δίδαξε ζωγραφική και σκηνογραφία στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα. Την περίοδο 2012-2014 δημιούργησε, μαζί με συνάδελφo της, τον χώρο Owl Art Space και την εικαστική τριλογία Μετρολόγος. Από το 2011 έως σήμερα διδάσκει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στο πρόγραμμα Δια βίου εκπαίδευσης του ΤΕΕΤΦ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην Αθήνα. Είναι σε διαδικασία ολοκλήρωσης του μεταπτυχικού “Κλινική Κοινωνιολογία και Τέχνη” του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του ΤΕΕΤΦ. Έχει πραγματοποιήσει έξι ατομικές και αρκετές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. |