Εισήγηση

Εμφάνιση
id 188
Τίτλος Καλλιτεχνικό σχολείο Γέρακα...Η ποίηση μέσα από θεατρικές τεχνικές
Ονοματεπώνυμο Χριστιάννα Γεωργιάδου
Συνεδρία ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ [ 15:30]
Αίθουσα 313
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Οι τέχνες είναι δυνατόν να λειτουργήσουν κατά τρόπο καταλυτικό στην εκμάθηση και αντίληψη της ποίησης και της λογοτεχνίας μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Σε ένα σχολείο που διακρίνεται για το καλλιτεχνικό του στοιχείο , εφόσον οι μαθητές διδάσκονται θέατρο ,χορό και ζωγραφική και είναι κατ’ επέκταση εξοικιωμένοι με μεθόδους και όρους συνεργάστηκα με την ιδιότητα της φιλολόγου- θεατρολόγου  στη διδασκαλία του μαθήματος των Νέων Ελληνικών της Γ΄ Γυμνασίου. Πραγματοποιήθηκε η προσέγγιση ενός ποιήματος και ενός πεζού μέσω διαφόρων θεατρικών τεχνικών, αυτοσχεδιασμού, αποστασιοποίησης κλπ. Οι μαθητές μέσω .ρόλων ήρθαν κοντά στους θεματικούς άξονες των συγκεκριμένων αντικειμένων (ποιήματος και πεζού) και ακολούθησε αναστοχαστική συζήτηση. Τα ποιήματα   που εξετάστηκαν ήταν «Τα καμμένα» του Μιχάλη Γκανά, «Για τον όρο μετανάστης» του Μπρεχτ. Το πεζό ήταν «ένας αριθμός» του Άντονυ Τσέχωφ, τα οποία βρίσκονται στο σχολικό εγχειρίδιο της Β’ Γυμανσίου και στη διδακτέα ύλη.  Η Τέχνη λειτουργεί ως διδακτικό μέσον με πολύ αισθητά αποτελέσματα και κατά τη διάρκεια της συνεργασίας καθηγητή- μαθητών και κατά την ολοκλήρωσή της. Χρησιμοποιώντας και άλλες μορφές Τέχνης, όπως  Χορό και Ζωγραφική εξέφρασαν τις απορίες τους και ταυτόχρονα τα νοήματα που εξέλαβαν από την συγκεκριμένη προσέγγιση. Επίσης, στην εισήγηση θα γίνει αναφορά για την επίδραση των Τεχνών στην εκμάθηση ως προς τους μαθητές που βρίσκονται και λειτουργούν σε ένα περιβάλλον όπου διδάσκονται τις Τέχνες( π. χ. Καλλιτεχνικά Σχολεία) και τους μαθητές που είναι σε  σχολικά περιβάλλοντα που δεν υπάρχει αυτή η επαφή με το Θέατρο, τον Χορό και τη Ζωγραφική.   

Διάρκεια 20'
Τέχνη Θέατρο
Βιογραφικό Σημείωμα
  • Απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής, Τμήματος Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών  (1994), Βαθμός πτυχίου «Λίαν Καλώς»
  • Απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής, Τμήματος Φιλοσοφικού-Παιδαγωγικού-Ψυχολογικού Πανεπιστημίου Αθηνών (2007). Βαθμός πτυχίου «Λίαν Καλώς»
  • Κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος « Παγκόσμιο Θέατρο – Πράξη, Δραματουργία, Θεωρία» βαθμός «Άριστα» του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Yποψήφιος διδάκτορας Φιλοσοφικής Σχολής, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τίτλος διδακτορικής διατριβής «Οι γαλλικοί θίασοι στην Αθήνα τον 19ο αιώνα».

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

  • Διδασκαλία στη  δημόσια και ιδιωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 1994 έως το 2013.
  • Εισήγηση στο Challenging Limits, Performances of Ancient Drama, Controversies and Debates (2013-2014)
  • Εισήγηση στην πρώτη  επιστημονική συνάντηση νέων επιστημόνων στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, με θέμα «Ξένοι θίασοι στην Ελλάδα, η παρουσία της Comedie francaise» (2013-2014)
  • Εισήγηση στην επιστημονική συνάντηση στη Μαράσλειο Σχολή. «Η διδασκαλία της λογοτεχνίας μέσα από το θέατρο. Μελέτη περίπτωσης από κείμενα της Β΄ Γυμνασίου»  (2015)
  • Μετάφραση  του αμετάφραστου θεατρικού έργου της Cherie Bennet, απευθυνόμενο στην εφηβική ηλικiα με τίτλο Anne Frank and me (2014)
  • Εισήγηση στο  ΣΤ΄ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο  (2017)

 

  • Παρουσίαση θεατρικών τεχνικών για την διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα (2015, 2017)

 

  • Ομιλία για το Νεοελληνικό Θέατρο στην Γ΄ Λυκείου του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα, Κατεύθυνση Θεάτρου (2017)
  • Άρθρα στο θεατρικό περιοδικό «Τόπος Θεάτρου», τεύχος 4ο ( Μάιος 2017)
  • Δραματοποίηση παραμυθιού εγκεκριμένου από την Unesco, για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (εν εξελίξει)
  • Υποστήριξη στην εκπόνηση πανεπιστημιακών εργασιών σε φοιτητές (2015 έως σήμερα.