Εισήγηση
id | 21 |
---|---|
Τίτλος | Η τέχνη του θεάτρου στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης. Η λειτουργία του τριπτύχου: νήπιο- παιδαγωγός/θεατρολόγος- γονέας ( για το θεματικό άξονα η τέχνη ως εξωδιδακτική δραστηριότητα) |
Ονοματεπώνυμο | Μαρία Κορωνέλλου |
Συνεδρία | ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [ 15:30] |
Αίθουσα | 204 |
Ημερομηνία | Thursday, 11 Oct 2018 |
Περίληψη | Παρακολουθώντας την εξελικτική πορεία των μικρών μαθητών μου και νηπίων όλη την περίοδο της ενασχόλησής μου με την εκπαίδευση, είχα διαπιστώσει πως τα παιδιά, νήπια και μαθητές εκφράζονται και λειτουργούν καλύτερα μέσω του θεατρικού παιχνιδιού. Παιχνίδια συνεργασίας, αυτοσχεδιασμοί, μεταμφιέσεις και αναλήψεις ρόλων γίνονταν με μεγάλη χαρά και ευκολία και από τόσο μικρά παιδιά. Η επίλυση διαφορών μεταξύ των μαθητών, η διδασκαλία εννοιών κι αξιών, ακόμη και προ- μαθηματικών εννοιών, εφαρμόζονταν με άριστα αποτελέσματα μέσα από το θεατρικό παιχνίδι ή το κουκλοθέατρο και τη δραματοποίηση. Τα νήπια αναζητούν τη συχνότερη επαφή τους με το θέατρο και είναι ίσως εκείνη η ομάδα παιδιών, που έχοντας μια ρευστή αντίληψη του χρόνου, όταν τελειώνει η διδακτική ώρα, επιθυμούν την παράτασή της. Η νηπιακή δημιουργικότητα, η εποικοδομητική σκέψη, ο παραγωγικός λόγος και διάλογος προάγονται μέσα από την τέχνη του θεάτρου δημιουργώντας μελλοντικούς διαύλους θεατρικής αναζήτησής τους. Μαθητής μου νηπίου, που το 2008 μυήθηκε στο θεατρικό παιχνίδι, εντάχθηκε σε θεατρικές ομάδες αργότερα ως μαθητής και βρίσκεται φέτος σε πρωταγωνιστικό ρόλο στο θεατρικό έργο της πτυχιακής μου. Πολλά νήπια, που γνώρισαν και αγάπησαν το θεατρικό παιχνίδι από την τρυφερή αυτή ηλικία, το συνέχισαν ως μαθητές, ως φοιτητές, ως ενήλικες, ως επαγγελματίες. Τα θεμέλια της σωστής εκπαίδευσης και συνακόλουθα της θεατρικής, χτίζονται από τις καταλυτικές ηλικίες της προσχολικής ηλικίας, όπως θα αναλύσω στην εισήγησή μου. Απαραίτητη με την ύπαρξη παιδαγωγού-θεατρολόγου κρίνω και τη συμβολή του τριπτύχου: παιδαγωγός- νήπιο- γονέας, που θα επιθυμούσα να συμπεριλάβω στην εισήγησή μου. Ως εξωδιδακτική δραστηριότητα, χωρίς την πίεση αναλυτικών προγραμμάτων, ο παιδαγωγός-θεατρολόγος δύναται να συμπεριλάβει στη θεατρική διαδικασία και το γονέα, που ερχόμενος σε επαφή με την εκπαιδευτική πρακτική, βιωματικά, συνεργάζεται με το νήπιο μέσα από θεατρικά παιχνίδια ή κοινούς αυτοσχεδιασμούς και έτσι κατανοεί τη σπουδαιότητα της θεατρικής αγωγής και παράλληλα επαναπροσδιορίζει τη σχέση του με το παιδί του, σε μια κοινωνία που οι έντονοι ρυθμοί της, στερούν στιγμές κι επαφή ανάμεσα σε γονείς και παιδιά. Οι γονείς των σχολικών μονάδων που συνεργάζομαι συμμετέχουν σε θεατρικές δράσεις με τα παιδιά τους και κατανοούν την προσφορά του θεάτρου στην εξέλιξη του παιδιού. |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα | Είμαι νηπιαγωγός, απόφοιτη του παιδαγωγικού τμήματος νηπιαγωγών Αθήνας του ΕΚΠΑ το έτος 1996 και ομιλώ πολύ καλά αγγλικά και ισπανικά. Δραστηριοποιήθηκα στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης στον ιδιωτικό τομέα από τότε, καθώς υπήρξα νηπιαγωγός τα έτη: 1996-1998, 2012-2014, δασκάλα στην α΄ δημοτικού ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου: 2008-2009, προϊσταμένη ιδιωτικού νηπιαγωγείου: 2009-2011 και διευθύντρια ιδιωτικού παιδικού σταθμού: 1998-2008. Παρακολούθησα κι αρκετά παιδαγωγικά σεμινάρια. Η εκπαιδευτική μου πορεία πλαισιώθηκε ευχάριστα από την δημιουργία πολλών θεατρικών παραστάσεων στο χώρο των ιδιωτικών σχολείων. Μια πορεία συνεχούς επαφής με τα παιδιά, που ανακόπηκε το 2014 λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας μου, για να συνεχιστεί ευχάριστα μέσω της επιστήμης της θεατρολογίας. Φοιτώ για το δεύτερο πτυχίο μου στο Στ΄ εξάμηνο του τμήματος θεατρικών σπουδών Αθήνας και από το 2015 που έγινε η εισαγωγή μου στο τμήμα, συνεργάζομαι με συλλόγους γονέων δημοτικών σχολείων διδάσκοντας θεατρικό παιχνίδι ως εξωσχολική δραστηριότητα( 2015-2018). Παράλληλα διδάσκω εθελοντικά θεατρικό παιχνίδι σε παιδικό σταθμό και πρόσφατα δημιούργησα μια θεατρική ομάδα αφιλοκερδώς, αποτελούμενη από μαθητές Λυκείου που θα πλαισιώσουν το θεατρικό έργο, που έγραψα για την πτυχιακή μου εργασία με τίτλο: «Ονειροπαγίδα», το οποίο θα παρασταθεί τον προσεχή Δεκέμβρη. Στις 23/10/2016 συμμετείχα με μια ταινία μικρού μήκους στο τετραήμερο εκδηλώσεων «Με το βλέμμα στο Σαίξπηρ» στο Δίπυλον, όπου έπαιξα και σκηνοθέτησα το διασκευασμένο από εμένα έργο: «Δέκα πτώματα ζητούν δολοφόνο». Στις 26/11/2017 παρουσίασα με τριμελή θεατρική ομάδα, θεατρικούς μονολόγους γυναικών, που έγραψα και σκηνοθέτησα για τις ανάγκες της εκδήλωσης του γυναικείου συλλόγου της Γλυφάδας «Εμείς» στα πλαίσια της ημερίδας: «Η βία ενάντια στη γυναίκα» στο Δημαρχείο Γλυφάδας.
|