Εισήγηση
id | 217 |
---|---|
Τίτλος | Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. 11 χρόνια μετά. |
Ονοματεπώνυμο | Δήμητρα Μήττα |
Συνεδρία | ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ [ 15:30] |
Αίθουσα | 313 |
Ημερομηνία | Thursday, 11 Oct 2018 |
Περίληψη | Είναι δεδομένο ότι σε ένα Καλλιτεχνικό Σχολείο δεν μπαίνει ως θέμα συζήτησης η αναγκαιότητα των τεχνών και του πολιτισμού. Είναι, επίσης, δεδομένο ότι κάθε χρόνο σε ένα Καλλιτεχνικό Σχολείο γίνονται πολλές εκδηλώσεις και από τις τρεις κατευθύνσεις (θέατρο-κινηματογράφος, χορός, εικαστικά). Το ερώτημα είναι προς ποια κατεύθυνση και για ποιον/οιους λόγο/ους. Σε τι αποσκοπούν τόσο οι καλλιτεχνικές δράσεις όσο και τα ίδια τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας. Σε μια τέτοια συζήτηση εμπλέκονται θεωρίες περί τεχνών που επιτρέπουν μια ολική σύλληψη τόσο των προγραμμάτων σπουδών όσο και των μαθημάτων και των δράσεων, όπως αυτά πραγματοποιούνται κάθε φορά. Ή μήπως όλα εμπίπτουν στο πεδίο της τυχαιότητας και στην προσωπικότητα του κάθε δασκάλου; Ένδεκα χρόνια μετά την ίδρυση του Καλλιτεχνικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, και λειτουργώντας κάτω από συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες, ασύμβατες όχι μόνο με ένα Καλλιτεχνικό Σχολείο αλλά και με ένα σχολείο γενικό, μπορούμε να παρουσιάσουμε πολλές δράσεις και συνεργασίες. Και πάλι δεν είναι αυτό το ζήτημα ή το ζητούμενο. Ένδεκα χρόνια μετά, με ποια ιδεολογική προϋπόθεση επιλέγονται οι δράσεις; Πόσο ανοιχτές είναι προς την κοινωνία, όχι μόνο και τόσο για φωτογραφικές απεικονίσεις και αναμνήσεις όσο για ουσιαστικές παρεμβάσεις και συν-παρεμβάσεις; Ποια είναι η ιδεολογική στόχευση των μαθημάτων; Με ποια μέσα και μεθόδους μπορεί να επιτευχθούν οι στόχοι που τίθενται; Υπάρχουν όρια σε αυτά, όταν απευθυνόμαστε σε μαθητές ηλικίας 12-17 ετών (α’ Γυμνασίου – Γ’ Λυκείου); Ένδεκα χρόνια μετά, με πλούσια την εμπειρία, δεν θα έχει κανένα νόημα αυτή αν δεν αξιοποιηθεί προς την αποσαφήνιση του ρόλου τέτοιου είδους σχολείων. Γι’ αυτό θεωρούμε ότι είναι κατάλληλη στιγμή για παρεμβάσεις από την πλευρά πανεπιστημιακών σχολών (Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας κτλ. …) για μια μη εμπειρική αποτίμηση του Καλλιτεχνικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο Χορός Κινηματογράφος Εικαστικά |
Βιογραφικό Σημείωμα | Βιογραφικό σημείωμα (έως 200 λέξεις) Δήμητρας Μήττα:
Σπούδασε Φιλοσοφία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ., όπου έκανε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές και ως υπότροφος έρευνα στο ίδιο Πανεπιστήμιο σε θέματα Φιλοσοφίας της Μυθολογίας. Καθηγήτρια στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών ενηλίκων, συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, διδάσκουσα Ιστορία του Αρχαίου Θεάτρου και Δραματολογία σε δημόσιες (ΚΘΒΕ) και ιδιωτικές σχολές Θεάτρου (Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς»). Προσκλήθηκε από Πανεπιστήμια και συλλόγους, για να μιλήσει για θέματα Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας και Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου. Παίρνει μέρος ως ακροάτρια κα εισηγήτρια με ανακοινώσεις σε ημερίδες και συνέδρια με θέματα σχετικά με τη Φιλοσοφία και την Ερμηνευτική της Μυθολογίας, των μύθων και των τελετουργιών και την Αισθητική. Τακτικό μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ (αυτοτελεις)Ι. ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣυντάκτρια ηλεκτρονικού μυθολογικού λεξικού (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, πρόγραμμα ΕΣΠΑ): http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/mythology/lexicon/index.html, http://users.sch.gr/ipap/mythologia/mythologia.htm. Η συνέχεια του λεξικού εδώ: http://users.sch.gr/ipap/mythologia/mythologia.htm ΙΙ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ – ΘΕΩΡΙΑ της ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣΙΙΙ. ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΓΚΥΡΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝΙV. ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΕΣ και ΣΧΟΛΙΑV. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ·Πεζογραφία·Παιδικό παραμύθι
Για τους πλήρεις και ακριβείς τίτλους βλ. http://www.biblionet.gr/author/11334/%CE%94%CE%AE%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%B1_%CE%9C%CE%AE%CF%84%CF%84%CE%B1 |