Εισήγηση

Εμφάνιση
id 224
Τίτλος Η τέχνη στην υπηρεσία του λόγου και στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών
Ονοματεπώνυμο Σταυρούλα Μαυρομματίδου, Ανέστης Μαυροματίδης
Συνεδρία ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [ 17:30]
Αίθουσα 311
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Για το ευαίσθητο θέμα του ρατσισμού γίνεται λόγος σε ποικίλα διδακτικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών. Παράλληλα, πραγματοποιούνται σχολικές δράσεις, ευρωπαϊκά προγράμματα και συμπράξεις μεταξύ σχολείων προκειμένου να επέλθει η αδελφοποίηση και να συναφθούν σχέσεις αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού. Εντούτοις, πόσο ευαισθητοποιημένα είναι τα παιδιά σε ζητήματα ισότιμης μεταχείρισης και αποδοχής της διαφορετικότητας; Σε ποιο βαθμό αποδέχονται δικαιώματα των μαθητών που παρουσιάζουν οποιαδήποτε μορφή ετερότητας όπως αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Με αφορμή την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία,  προβλήθηκε στο Γυμνάσιο Κρηνίδων Καβάλας η ταινία το «Καναρινί ποδήλατο» και ακολούθησαν συζητήσεις και ασκήσεις δημιουργικής γραφής σχετικά με τα δικαιώματα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, την αναγκαιότητα επίδειξης σεβασμού στη διαφορετικότητα και τις δυνατότητες προαγωγής ίσων ευκαιριών στη μάθηση. Οι μαθητές κλήθηκαν να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους από την ταινία, να αλλάξουν τον τίτλο ή να παρουσιάσουν διαφορετική εξέλιξη της ιστορίας, να ταυτιστούν με τον πρωταγωνιστή και να αποδώσουν τα συναισθήματά του απέναντι στους συμμαθητές/ εκπαιδευτικούς, να μετατραπούν σε ειδικούς ψυχολόγους και να δώσουν συμβουλές στους γονείς για τον τρόπο συμπεριφοράς στα παιδιά αυτά, να παρουσιάσουν ως εκπαιδευτικοί τον προβληματισμό τους για την έκταση και τις συνέπειες του φαινομένου, να λάβουν ως διευθυντές μέτρα για την καταπολέμησή του κτλ. Στο τέλος, κινητοποιήθηκαν να γράψουν παραμύθια/ διαλόγους/ ζωγραφιές/ ποιήματα σχετικά με τον ρατσισμό και να γνωρίσουν πίνακες ζωγραφικής/ τραγούδια/ ταινίες για τα ΑΜΕΑ.

Αποτέλεσμα της όλης δράσης ήταν να συνειδητοποιήσουν  οι μαθητές τις συνέπειες  της ρατσιστικής μεταχείρισης, την ανάγκη άρσης προσωπικών προκαταλήψεων και την αξία λήψης άμεσων μέτρων. Αντιλήφθηκαν ότι δεν αξίζει σε κανέναν άνθρωπο η επίδειξη ρατσιστικής συμπεριφοράς, ότι είναι απαραίτητη η υποστήριξη και κατανόηση απέναντι σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και ο σεβασμός των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους. Τέλος, αναδείχτηκαν καλές πρακτικές, αφού απώτερος στόχος ήταν τα παιδιά να καταδικάσουν κάθε μορφή ρατσισμού, τόσο στο σχολικό περιβάλλον όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό.

Βιογραφικό Σημείωμα

Βιογραφικό σημείωμα ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΙΔΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ (έως 200 λέξεις):

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα. Σπούδασε στο τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Θεσσαλονίκης, απ’όπου και αποφοίτησε με υποτροφίες του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος απ’το πανεπιστήμιο του Manchester στη Μ.Βρετανία και υποψήφια Διδάκτωρ του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας Κομοτηνής. Γνωρίζει τρεις ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά), είναι κάτοχος του πτυχίου Braille και των πιστοποιητικών Α’ και Β’ επιπέδου υπολογιστών. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε συνέδρια στην Πάτρα, την Αθήνα, τη Λάρισα, τη Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, την Ιθάκη, τη Σύρο, την Κρήτη, την Κέρκυρα, την Κομοτηνή, τους Δελφούς, τη Μόσχα, την Τιφλίδα. Επιτυχούσα στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για φιλολόγους, εργάζεται σε δημόσια σχολεία τα τελευταία  έντεκα χρόνια.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΙΔΗ ΑΝΕΣΤΗ

Γεννήθηκε το Δεκέμβρη του 1993 στην Καβάλα όπου και μεγάλωσε. Είναι φιλόλογος, απόφοιτος του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Γνωρίζει Αγγλικά, ενώ έχει γνώσεις και βασικών υπολογιστικών προγραμμάτων. Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε συνέδρια στην Αθήνα, τη Λάρισα, την Κομοτηνή, την Ιθάκη, τη Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, τη Σύρο. Ασχολείται με τον αθλητισμό και τη μουσική.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Θέατρο Εικαστικά