Εισήγηση

Εμφάνιση
id 226
Τίτλος Η τέχνη στο σχολείο: το παράδειγμα του θεατρικού συγγραφέως και εκπαιδευτικού Βασίλειου Κατσικονούρη
Ονοματεπώνυμο Ιφιγένεια Καφετζοπούλου
Συνεδρία ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ [ 12:00]
Αίθουσα 312
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Ο Βασίλειος Κατσικονούρης, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, αποδεικνύει και αναδεικνύει όχι μονάχα τις αρετές του σύγχρονου ελληνικού θεατρικού έργου [Εντελώς Αναξιοπρεπές, Η λεπτή γραμμή, Καλή Τύχη, Καλιφόρνια Ντρίμιν, Το Γάλα, Το Μπουφάν της Χάρλεϋ, Μάκης, Αγνοούμενοι, Πήρε τη ζωή της στα χέρια της, Καγκουρό, Το Καμ Μπακ] αλλά και τη σημασία της θεατρικής τέχνης στον τομέα της εκπαίδευσης. Όντας παράλληλα καθηγητής αγγλικών στην δευτεροβάθμια, παρουσιάζει μία εντατική και αξιοσημείωτη δράση αναφορικά με τη σκηνοθεσία σχολικών θεατρικών παραστάσεων, όπως λ.χ. Το χωριό των ποιητών ή κινηματογραφικών όπως Η εκδρομή. Συνεπώς, το 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφου παρουσιάζει κάθε χρόνο, υπό την επίβλεψη του Βασίλειου Κατσικονούρη θεατρικές ή κινηματογραφικές παραστάσεις, οι οποίες λαμβάνουν μέρος, αλλά και διακρίσεις σε σχολικά φεστιβάλ. Επιπλέον, ο Β. Κατσικονούρης πραγματοποιεί εντός του σχολικού πλαισίου θεατρικά εργαστήρια απευθυνόμενα σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, όπως λ.χ. το εργαστήριο με την ονομασία «Σχολική κοινότητα και Τέχνη – Άνοιγμα στην Πύλη» (11-05-2018), θέτοντας παράλληλα ουσιαστικούς προβληματισμούς αναφορικά με τον ρόλο της τέχνης και τη δυνατότητά της να ενεργοποιεί -πρωτίστως στα παιδιά- ανάγκες, οι οποίες εμπίπτουν στην ουσία της ύπαρξης, μορφοποιώντας την και προσδίδοντάς της πνοή, υπερβαίνοντας αφενός τη φθαρτότητα της ύλης, πραγματοποιούμενη όμως μέσω της ύλης. Επίσης, ο Β. Κατσικονούρης υπήρξε καθηγητής στο 6ο Νυχτερινό Σχολείο, έχοντας πραγματοποιήσει με τους μαθητές θεατρικές παραστάσεις. Πόσο σημαντικός υπήρξε ο ρόλος της τέχνης σε ένα νυχτερινό σχολείο; Η παράσταση Το Γάλα παιγμένη πλέον από τους μαθητές του νυχτερινού σχολείου και συγκεκριμένα η απρόσμενη έκβαση, η οποία αυτή έλαβε, εντός του σχολικού πλαισίου, λειτουργεί ως το πλέον κατάφωρο παράδειγμα του αναγκαίου ρόλου της τέχνης στο σχολείο.

Βιογραφικό Σημείωμα

Βιογραφικό σημείωμα (έως 200 λέξεις):

ΣΠΟΥΔΕΣ

  • Μεταπτυχιακή φοιτήτρια του τμήματος Θεατρικών Σπουδών. Φιλοσοφική Σχολή Ε.Κ.Π.Α.
  • Αριστούχος απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών. Φιλοσοφική Σχολή Ε.Κ.ΠΑ.
  • Αριστούχος απόφοιτος υποκριτικής θεάτρου: Bachelor in performing arts, Queen Margaret University of Edinburgh
  • Πτυχιούχος μοντέρνου χορού (I.S.T.D.)

 

                                                   

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

  • Υπότροφος του Queen Margaret University of Edinburgh του τμήματος performing arts

 

 

ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

  • 2018: 6ο Συμπόσιο Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Υποψήφιων Διδακτόρων Κλασικής Φιλολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με την εισήγηση: «Η ρευστότητα του φύλου στην αθέατη πλευρά της αρχαίας τραγωδίας σε διάλογο με τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία: το παράδειγμα του Χρύσιππου και του Φαέθοντος».

 

 

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

 

  • Αγγλικά: Εξαιρετικά (C2)
  • Γαλλικά: Εξαιρετικά (C2)
  • Ρωσικά: Πολύ καλά (Β1)

 

 

 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

 

  • 2018: Καθηγήτρια θεατρικού παιχνιδιού στον Σύλλογο Δημοτικού Σχολείου Βριλησσίων
  • 2017-2018: Δημιουργική απασχόληση στο Νοσοκομείο Παίδων: ογκολογικό τμήμα
  • 2017-2018: Αρθρογράφος-κριτικός θεάτρου στο ηλεκτρονικό περιοδικό cityculture.gr, artic.gr και Επί Σκηνής
Διάρκεια 20'
Τέχνη Θέατρο