Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Εμφάνιση
id 235
Τίτλος Τα παιχνίδια ρόλων – σημαντικό εργαλείο για την αυτονομία, την αυτενέργεια και την παραγωγή λόγου στην τάξη
Ονοματεπώνυμο Χρυσάννα Διαμαντή
Συνεδρία Θεατρικό παιχνίδι και παραγωγή λόγου [εργαστήριο] [ 09:30]
Αίθουσα 741
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Το εργαστήριο αφορά στη βιωματική προσέγγιση ενός εύκολου εργαλείου θεατρικής έκφρασης,  που οδηγεί σε μια άρτια θεατρική πράξη τους συμμετέχοντες.

Είναι ένα εργαλείο, που βοηθά τα παιδιά στο βασικό μάθημα της ζωής τους: να είναι αυτόνομα, δημιουργικά και να εκφράζουν στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητές τους, με σεβασμό στον εαυτό τους, αλλά και στην ομάδα, να καλλιεργήσουν αισθητική.

Είναι εύκολο, απλό και σύντομο, «χωράει» με ευελιξία στο φορτωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και ακολουθεί τέσσερα (4) βασικά στάδια.

 Έχει εφαρμοστεί από το Νηπιαγωγείο έως την Στ΄ τάξη με επιτυχία, από πολλούς/πολλές  εκπαιδευτικούς στις Κυκλάδες. Θεωρώ ότι μπορεί άνετα να εφαρμοστεί με ανάλογη προσαρμογή σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Χρυσάννα Διαμαντή είναι παιδαγωγός (ΠΕ 70), με μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο (MFA in Theatre) και μακροχρόνια έρευνα, μελέτη και άσκηση στις εσωτερικές πρακτικές της τέχνης του taichi. Υπηρετεί ως Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων στη Διεύθυνση Π. Ε. Ν. Κυκλάδων. Ασχολείται συστηματικά με το θέατρο στην εκπαίδευση και με τις δυναμικές που αναπτύσσονται στα άτομα και τις ομάδες, παιδιών και ενηλίκων, μέσα από τη συνάντηση και την αλληλεπίδραση, τόσο από την πλευρά της θεωρίας όσο και από την πλευρά της εφαρμογής.

Έχει μελετήσει και εφαρμόσει διάφορες καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδακτική πράξη. Έχει, επίσης,  συναντηθεί και μαθητεύσει δίπλα σε σημαντικούς δασκάλους∙ ανάμεσά τους, o Richard Nieoczym (μαθητής και συνεργάτης του J. Grotowski) , η Lorna Marshall (συγγραφέας του βιβλίου «Το σώμα μιλά»), η Maggie Hulson (συγγραφέας του βιβλίου «Schemes For Classroom drama»), ο Tapa Suntana (συνεργάτης του σκηνοθέτη Peter Brook). Ερευνά και εφαρμόζει, στην τάξη και σε ομάδες εκπαιδευτικών, βιωματικές πρακτικές που αναδεικνύουν και καλλιεργούν την τέχνη της συνειδητής παρουσίας σε ό,τι κάνουμε και πώς αυτό -η πράξη της παρατήρησης ως πράξη αισθητικής- επηρεάζει την πραγματικότητα και την αποτελεσματικότητά μας στην αλληλεπίδρασή μας με τους άλλους.

Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στη Σύρο.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Θέατρο