Εισήγηση

Εμφάνιση
id 242
Τίτλος Η αξιοποίηση της δραματικής τέχνης στα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων- Συνυφαίνοντας μέσω της τέχνης το εκπαιδευτικό βίωμα
Ονοματεπώνυμο Αγγελική Αποστολοπούλου, Κωνσταντίνα Εικοσιπεντάρχου, Χρυσούλα Κοτσοβού
Συνεδρία ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ [ 15:30]
Αίθουσα Aula
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Στην εισήγησή μας   θα αναφερθούμε στο έργο που έχει παραχθεί από το 2008 μέχρι σήμερα στα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων- Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικά- στο Γυμνάσιο Κρανιδίου. Με όχημα τη δραματική τέχνη και με δραματοθεραπευτική επιμόρφωση και  εποπτεία εισαγάγαμε και αναπτύξαμε ένα μοντέλο βιωματικής διεργασίας,  το οποίο είχε στόχο να καλλιεργήσει την κατανόηση- αποδοχή του εαυτού και του άλλου μέσα σε ομαδικές δημιουργικές δραστηριότητες. Από την εξέλιξη αυτής της διεργασίας κάθε σχολική χρονιά προέκυπτε θεατρικό εργαστήριο το οποίο είχε ως αντικείμενο την πραγματοποίηση  θεατρικής παράστασης.  Η αξιοποίηση των τεχνών, της ζωγραφικής, της μουσικής και κυρίως του θεάτρου οδήγησε στην άσκηση ψυχικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και  στην απελευθέρωση της έκφρασης και της επικοινωνίας στις ομάδες  μαθητών και εκπαιδευτικών που ενεπλάκησαν στην υλοποίηση των προγραμμάτων. Ξεκινώντας από την επεξεργασία συγκεκριμένων θεατρικών έργων τα δύο πρώτα χρόνια, προχωρήσαμε στη θεατρική διασκευή και δραματοποίηση μύθων και παραμυθιών καθώς και στη συγγραφή πρωτότυπων θεατρικών έργων. Οι συγκεκριμένες επιλογές αποτελούσαν προϊόν μιας συλλογικής διαδικασίας και αντιπροσώπευαν τις υποκειμενικές και αντικειμενικές δυνατότητες των συμμετεχόντων στις ομάδες. Το εκπαιδευτικό, αισθητικό και πολιτιστικό βίωμα ήταν καρπός συνεργατικής και διερευνητικής προσπάθειας στα εξής επίπεδα: α) μεταξύ εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων, β)μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/ τριών και γ) μεταξύ μαθητών/τριών, δ) μεταξύ εκπαιδευτικών και επόπτριας.  Τα αλληλοεξαρτώμενα επίπεδα εργασίας  τροφοδοτούσαν το ένα το άλλο σε μια διαδικασία ροής. Η παραπάνω πολυετής  εμπειρία έχει τα χαρακτηριστικά της συνέχειας και συνέπειας, του πειραματισμού και της δημιουργικότητας, της πρωτοτυπίας και της προσωπικής και συλλογικής ενδυνάμωσης στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Αναδεικνύεται σε τόπο  και τρόπο συνάντησης και σύνθεσης της παιδαγωγικής πρακτικής και της δραματικής τέχνης με πολλαπλά οφέλη για την τροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής κοινότητας.

 

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική Θέατρο
Βιογραφικό Σημείωμα

Η Αγγελική Αποστολοπούλου είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας-Ψυχολογίας-Παιγαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με ειδίκευση στην Ψυχολογία. Ολοκλήρωσε μεταπτυχιακή εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή στο Πανεπιστήμιο Πατρών-Τμήμα Νηπιαγωγών και κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Δραματική τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση από το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έχει παρακολουθήσει επιμόρφωση εκπαιδευτών ενηλίκων και είναι εγγεγραμμένη στα μητρώα εκπαιδευτών ενηλίκων του ΕΚΕΠΙΣ. Έχει επίσης, επιμορφωθεί σε θέματα αγωγής υγείας, χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και έχει πάρει μέρος σε βιωματικά εργαστήρια, δραματοθεραπείας, δημιουργικής γραφής και κινηματογράφου. Από το 1990 έως το 1994 εργάστηκε ως επιμορφώτρια σε τμήματα αλφαβητισμού τσιγγάνων. Από το 1994 εργάζεται ως φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και έχει αναλάβει θέση διευθύντριας στο ΤΕΕ Πάτμου και θέση συντονίστριας στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Στο σχολείο έχει συντονίσει Πολιτιστικά Προγράμματα, Προγράμματα Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Προγραμμάτων συμμετείχε ως υπεύθυνη στην πραγματοποίηση θεατρικών παραστάσεων. Δραστηριοποιήθηκε ως μέλος, υπεύθυνη για την περιοχή της Ερμιονίδας στην οργανωτική επιτροπή του 1ου Συμποσίου για τους συγγραφείς της Αργολίδας που πραγματοποίησε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και έχει υλοποιήσει ως συντονίστρια- εμψυχώτρια θεατροπαιδαγωγικά εργαστήρια και εργαστήρια δημιουργικής γραφής με παιδιά, εφήβους και ενήλικες. 

 

 

 

Η Κωνσταντίνα Εικοσιπεντάρχου είναι Κοινωνικός Λειτουργός, Δραματοθεραπεύτρια και Σκηνοθέτις. Εργάζεται στη Δομή  Ψυχικής  Υγείας  Παιδιών & Εφήβων  και στο Γραφείο Εκπαίδευσης του Ελληνικού Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών (Ε.ΚΕ.ΨΥ.Ε). Εισήγαγε στη δεκαετία του '80 ως φοιτήτρια και μετά ως εργαζόμενη την εφαρμογή της θεραπείας μέσω της τέχνης-δραματοθεραπείας και του κινηματογράφου στα ψυχοκοινωνικά και ψυχοθεραπευτικά προγράμματα για ΑμεΑ με κινητικές και ψυχιατρικές δυσκολίες. Εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης σε σχολεία με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Ενδιαφέρεται για την πρόληψη, τη θεραπεία και τα ίσα δικαιώματα στο χώρο της ψυχικής υγείας. Έχει διατελέσει Πρόεδρος της (Ε.Δ.Π.Ε) Ελληνικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών & Παιγνιοθεραπευτών επί σειρά ετών. Έχει λάβει μέρος σε πολλές Ημερίδες, Πανελλήνια και Διεθνή Συνέδρια για την Ψυχική υγεία, την Τέχνη και την προώθηση της Αγωγής & Προαγωγής  Υγείας. Μεταξύ των έργων της, ως κινηματογραφίστριας  είναι δύο μικρού μήκους ταινίες, "Ευοί- Ευάν" (1990), "Και όμως δεν ξέρουμε" (1991),& μια  μεσαίου μήκους "Αγαπημένε μου Άνδρα, Χαίρε!" (1993). Έχει συνεργαστεί σε παραγωγές άλλων  στο σενάριο, την υποκριτική, τη δραματουργία, τη σκηνοθεσία,  την                                                                       παραγωγή ταινιών &θεατρικών παραστάσεων καθώς επίσης  και στη δημιουργία   performances& video-installations.

 

 

Η Χρυσούλα Κοτσοβού σπούδασε μουσική στο Εθνικό Ωδείο. Κατέχει πτυχίο Ανώτερων Θεωρητικών- Αρμονίας, πτυχίο Αντίστιξης- Ενοργάνωσης και πτυχίο Φούγκας. Εργάστηκε ως καθηγήτρια μουσικής σε Ωδεία από το 1982 έως το 1989. Από το 1990 εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  Έχει παρακολουθήσει επιμόρφωση σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, θεατρικής αγωγής και δραματοθεραπείας. Καθ΄ όλη τη διάρκεια της θητείας της στην εκπαίδευση έχει ασχοληθεί με πολιτιστικά προγράμματα και το ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων. Επίσης έχει συμμετέχει σε περιβαλλοντικά προγράμματα και προγράμματα αγωγής υγείας και έχει διατελέσει Υπεύθυνος του Γραφείου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Λύκειο Κρανιδίου. Συμμετείχε ως μέλος στην οργανωτική επιτροπή του 1ου Συμποσίου για τους συγγραφείς της Αργολίδας που πραγματοποίησε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έχει λάβει μέρος ως εμψυχώτρια σε θεατροπαιδαγωγικά εργαστήρια και εργαστήρια δημιουργικής γραφής.