Εισήγηση

Εμφάνιση
id 260
Τίτλος Ιλιάδα: σύμπραξη θεατρολόγου και φιλολόγου για τη διδασκαλία της μέσω θεατρικών τεχνικών.
Ονοματεπώνυμο Ελένη Χατζηγεωργίου, Νικολέττα Μαρκοπούλου
Συνεδρία ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ [ 16:00]
Αίθουσα 313
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Η προτεινόμενη ανακοίνωση εστιάζει στη διδασκαλία της Ιλιάδας μέσω του θεάτρου με σκοπό να εκθέσει διερευνητικά τα αποτελέσματα, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς που προέκυψαν από το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα με τίτλο «Ανακαλύπτοντας την Ιλιάδα μέσα από θεατρικές τεχνικές» το οποίο υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2017-2018 σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, προσφέροντας μια καινοτόμα πρόταση στη διδασκαλία του Ομηρικού έπους. Στο πλαίσιο  του προγράμματος έχουν αξιοποιηθεί οι θεματικές: α) Ικεσία Χρύση, β) Ο θυμός του Αχιλλέα, γ)Η Βρισηίδα ως βραβείο δ)Η ομορφιά ως κίνητρο πολέμου, για τις οποίες  χρησιμοποιούνται διαφορετικές μορφές θεάτρου: Δραματοποίηση, Εκπαιδευτικό Δράμα, Θεατρικό Δρώμενο, Δημιουργική Γραφή και Σύγχρονο ψηφιακό θέατρο.

 

  Τα συμπεράσματα που απορρέουν από την πορεία του προγράμματος διερευνώνται, στην παρούσα ανακοίνωση,  σε συνάρτηση με τη θεωρία του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση και αφορούν στην:  α. εξοικείωση των μαθητών/τριων με το έπος και την τέχνη του θεάτρου, β. ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και καλλιέργεια συνεργασίας μεταξύ των παιδιών, γ. ενίσχυση της δημιουργικής σκέψης και της φαντασίας, δ. ενσυναίσθηση και ευαισθησία μέσω της αποδοχής και της ταύτισης με τα  συναισθήματα  του άλλου.

 

   Η διδακτική αυτή παρέμβαση εντάσσεται στο πλαίσιο της σύγχρονης διδακτικής της Ιλιάδας με άξονα και οδηγό το θέατρο στην εκπαίδευση, προωθώντας  την ενεργητική μάθηση και την απόκτηση γνώσης μέσω του βιώματος και καθιστώντας, παράλληλα, εφικτούς τους στόχους που θέτει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (μετάφραση/πρωτότυπο).

 

Διάρκεια 20'
Τέχνη Θέατρο
Βιογραφικό Σημείωμα

Χατζηγεωργίου Ελένη | Θεατρολόγος – Ηθοποιός
Απόφοιτη Δραματικής Σχολής Πειραϊκού Συνδέσμου, του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, με θέμα πτυχιακής «Το Εκπαιδευτικό Δράμα μέσα από τα ίχνη της Σταχτοπούτας» και μεταπτυχιακή φοιτήτρια του ιδίου τμήματος. Εργάζεται ως δασκάλα θεατρικού παιχνιδιού και ως ηθοποιός. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια για το θέατρο στην εκπαίδευση και την τέχνη.

 

Μαρκοπούλου Νικολέττα | Θεατρολόγος-Φιλόλογος
Απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, με θέμα πτυχιακής «Το Θέατρο του Καταπιεσμένου στην Εκπαίδευση». Εργάζεται ως Θεατρολόγος σε Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο και ως Φιλόλογος σε Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης. Έχει ασχοληθεί με την συγγραφή κριτικών θεατρικών κειμένων και έχει παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής,