Εισήγηση
id | 264 |
---|---|
Τίτλος | Η θεατρική παράσταση ως μέσο αισθητικής καλλιέργειας και κοινωνικής αφύπνισης στο χώρο του σχολείου. |
Ονοματεπώνυμο | Κωνσταντίνα Σοφιάδου |
Συνεδρία | ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΗΜΕΡΑ [ 18:30] |
Αίθουσα | 204 |
Ημερομηνία | Friday, 12 Oct 2018 |
Περίληψη | Η παρούσα εισήγηση εξετάζει τη συνδυαστική λειτουργία της θεατρικής παράστασης ως μέσου αισθητικής καλλιέργειας των μαθητών αλλά και ως οργάνου για την κοινωνική ευαισθητοποίηση, την ενσυναίσθηση και την ενεργοποίηση των εφήβων. Παραδειγματική εφαρμογή της συνύπαρξης του καλλιτεχνικού με τον κοινωνικό στόχο αποτελεί η παράσταση «Χαμένες πατρίδες στα κύματα της Μεσόγειος» από μαθητές δημοσίου Λυκείου. Η παράσταση διαρθρώθηκε ως προς το περιεχόμενο σε δύο χρονικούς άξονες. Ο πρώτος εστίαζε στην τραγωδία του μικρασιατικού Ελληνισμού και ο δεύτερος στο σύγχρονο προσφυγικό πρόβλημα. Παράλληλα με τα μαθήματα δραματολογίας, υποκριτικής, αγωγής του λόγου, κινησιολογίας και τραγουδιού, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία και διερεύνησαν τη γεωπολιτική κατάσταση. Η σταδιακή κατάκτηση επιμέρους επιδιώξεων οδήγησε σε ολοκληρωμένη θεατρική παράσταση. Τα αποτελέσματα έδειξαν να διαχέονται στη διδακτική και παιδαγωγική διαδικασία, καθώς απέδειξε η συμπλήρωση φύλλων εργασίας και η παρατήρηση. Η καλλιτεχνική αρτιότητα οδήγησε ευθύβολα στον κοινωνικό στόχο και αφύπνισε τη συνείδηση του νεανικού πληθυσμού.
|
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα | Σπούδασε Φιλολογία και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Erlangen-Nürnberg στη Γερμανία. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Πέλου Κατσέλη. Κάτοχος Μεταπτυχιακού και διδακτορικού διπλώματος (ΕΚΠΑ) με επικέντρωση στο αρχαίο δράμα: διδακτική, παράσταση, πρόσληψη. Έλαβε υποτροφίες του ΙΚΥ και της E.K.D. Παρακολούθησε επιστημονικά και καλλιτεχνικά σεμινάρια, καθώς και μαθήματα φωνητικής με τη Μ. Γεμεντζάκη, παντομίμας με τον W. Müller, υποκριτικής με τον J. Strasberg (Actor’s Studio) και τον Al. Caleci (ομάδα P. Brook) και χορού. Ως ηθοποιός ερμήνευσε ρόλους αρχαίου δράματος (Φαίδρα, Αγαύη, Ελένη κ. ά.), νεοελληνικού θεάτρου (Λ. Αναγνωστάκη, Μ. Κορρές) και ξένου ρεπερτορίου. Μετέφρασε και ερμήνευσε τον ομώνυμο ρόλο στο έργο του R. W. Fassbinder «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ». Χορογράφησε έργα αρχαίου δράματος και παιδικού θεάτρου και έλαβε βραβείο χορογραφίας για την «Ελένη» του Ευριπίδη. Συντάκτρια θεατρικών προγραμμάτων. Έχει ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια και δημοσιεύσεις στα Πρακτικά αυτών. Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, στη διεθνή πλατφόρμα http:/theatrummundi.eu και συγγραφή κεφαλαίων σε βιβλία κυρίως θεατρολογικού περιεχομένου. Εκπόνησε με συγγραφή και σκηνοθεσία το πολιτιστικό πρόγραμμα «Χαμένες Πατρίδες στα κύματα της Μεσόγειος» (βραβείο Υπουργείου Παιδείας). Με το ίδιο συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ Νέων στο Δίον. Σκηνοθέτησε έργα των Λόρκα, Μπρεχτ, Καμπανέλλη, Ευθυμιάδη με θιάσους νέων. Το 2017 εξελέγη Διευθύντρια στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου. |